Monday, July 24, 2017

Juruaudit Bebas Sudah Minum Kopi Dengan Guan Eng


AIDCNews -22/07/17 –Pelantikan Juruaudit bebas untuk memantau Pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) di One World Hotel pada Ahad 29hb September 2013 tidak memberi apa-apa makna kerana difahamkan firma itu sudah minum kopi dengan Ketua Menteri Lim Guan Eng.
Menurut Pegawai Pengurus Pemilihan Kongres Khas untuk Kongres Khas DAP 2013, Dr. Ong Kian Ming, juruaudit bebas yang dipilih itu adalah PKF Accountants and Business Advisers
Firma itu dipilih selepas berlakunya manipulasi undi oleh Pengurus Pemilihan CEC pada Disember 2012. melalui aplikasi ‘spreadsheet’ Excel.
Selepas CEC melakukan pemilihan pada 15 Disember 2012, 19 hari kemudiannya 3 Januari 2013 Pengarah pemilihan Pooi Weng Keong mengakui kesilapan berlaku kesilapan teknikal.
Zairil Khir Johari yang pada mulanya tewas dengan 305 undi kemudiannya diisytiharkan menang dengan 803 undi yang tempatnya telah ditukar ganti dengan Wu Him Ven (Vincent).
Pooi Yang juga Ahli Majlis Perbandaran Subang Jaya kemudiannya meletak sebagai pengarah pemilihan DAP.
Lim Guan Eng berkata Pooi juga meletakkan jawatan sebagai ahli jawatankuasa DAP Wilayah Persekutuan.
Beliau berkata Pooi mengakui kesilapan beliau dan mengaku bertanggungjawab penuh di atas kesilapan yang dilaporkan sehingga menyebabkan calon yang berada pada kedudukan 31 hingga 38 dan mereka pada kedudukan 61 hingga 68 diberikan bilangan undi yang sama.
Guan Eng mengucapkan terima kasih kepada jawatankuasa eksekutif pusat parti (CEC) kerana menerima pakai keputusan beliau untuk mengumumkan keputusan yang diperbetulkan walaupun ia memberikan publisiti negatif terhadap parti.
“Kita perlu memberitahu perkara sebenar. Kita tidak akan hidup dalam pembohongan. Parti tidak akan hidup dalam pembohongan. Ini (keputusan yang diperbetulkan) perlu diperjelaskan.
“Kami telah melantik pasukan audit dalaman yang diketuai oleh Dr Ong Kian Ming dan melantik juruaudit bebas luar untuk mengesahkan keputusan,” katanya.
Zairil Khir Johari, yang pada mulanya berada dalam kedudukan 39, kini telah berada pada kedudukan ke-20, memperoleh kedudukan terakhir ahli dalam CEC.
Zairil, yang sebelum ini dikatakan telah mendapat 305 undi, sebenarnya mendapat 803 undi, meletakkan beliau dalam kedudukan ke-20.
Vincent Wu, yang pada mulanya diumumkan mendapat tempat keenam dengan 1,202 undi, telah jatuh ke tempat ke-26 kerana parti mendakwa dia sebenarnya hanya mendapat 669 undi.
IKLAN IH
Hasil carian imej untuk tukang gunting rambut lelaki

Dikehendaki Segera!! Tukang Gunting Rambut Lelaki 
-Berpegalaman mengunting rambut lelaki pelbagai usia. 
-Pendapatan basic komisen boleh dirunding. 
-Disiplin, jujur dan amanah amat diutamakan. 
-Ciri-ciri tambahan, berketerampilan kemas dan mudah mesra. 

Kelebihan / Kemudahan 
- Majikan yang prihatin 
- komisyen dan gaji terjamin. 
- lokasi Kedai yang bersih,selesa dan menarik dikelilingi 
oleh ramai penduduk. 
- Berdekatan dengan Surau dan kedai makan. 
- kedai berhawa dingin. 

Lokasi : Meru Kelang Selangor.

Hubungi: 
Muaz;:
Sila hubungi.. 
018 2018342 atau 
011 33111321

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails