Thursday, January 26, 2017

Israel Umum Bina 2,500 Penempatan Haram Yahudi Selepas Trump Berkuasa.


REUTERS - PEMANDANGAN dari udara menunjukkan sebahagian penempatan Israel di Ramot, Baitulmuqaddis.

BAITULMUQADDIS – Israel kelmarin mengumumkan rancangan untuk membina 2,500 buah rumah peneroka haram Yahudi di Tebing Barat yang dijajahnya, perisytiharan kedua seumpamanya selepas Presiden Amerika Syarikat (AS), Donald Trump berkuasa.
Kementerian Pertahanan Israel berkata, keputusan itu dibuat untuk memenuhi permintaan terhadap perumahan baharu bagi “mengekalkan kehidupan harian”.
Israel menjajah Tebing Barat selepas perang pada 1967.
Menurut kementerian itu, sebahagian besar kerja pembinaan akan dilakukan dalam blok penempatan sedia ada yang akan terus menjadi milik Israel di sebalik rundingan pada masa hadapan dengan Palestin.
Maklumat terperinci daripada pejabat Perdana Menteri, Benjamin Netanyahu bagaimanapun menunjukkan bahawa projek perumahan itu akan dilaksanakan di luar kawasan sedia ada.
Kelmarin, ketua jurucakap White House, Sean Spicer enggan menyatakan pendirian Presiden Amerika Syarikat (AS), White House berhubung pengumuman pembinaan penempatan haram itu.
Beliau sebaliknya berkata, Trump dan Netanyahu akan membincangkan isu pembinaan penempatan Yahudi di Tebing Barat pada pertemuan mereka di Washington bulan depan.
Ditanya sama ada Trump menyokong pengumuman pembinaan penempatan baharu itu, Setiausaha Akhbar White House, Sean Spicer cuma berkata kepada wartawan: “Israel akan terus menjadi sekutu pen­ting AS. Beliau (Trump)mahu menjalinkan hubungan rapat dengan Israel.”
Kira-kira 350,000 peneroka haram Yahudi menetap di Tebing Barat, manakala 200,000 lagi di Baitulmuqaddis Timur, salah sebuah kawasan yang dirampas oleh Israel semasa perang Asia Barat pada 1967. – Reuters
Tiada lagi keamanan di Timur Tengah. Jahannam Israel dan kuncu-kuncunya.
PERHATIAN
Peluang kerja kosong di Korea Selatan hanya dengan modal RM3,00 termasuk tambang dan khidmat..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails