Friday, January 27, 2017

Hari Ini, Umat Islam Madura Isytihar Aksi Bela Ulama.

Umat Islam Madura akan Gelar Aksi Bela Ulama Baliho Aksi Bela Ulama di Pamekasan Madura


PANASNYA situasi politik di Indonesia melahirkan gerakan di daerah. Gerakan Umat Islam Pamekasan (GUIP) di Pamekasan Madura bersama ulama Madura dikhabarkan akan mengumumkan Tabligh Akbar dan Tindakan Bela Ulama pada hari Jumaat, 27 Januari 2017.

Kegiatan ini akan berlangsung di Monumen Arek lancor, Pemakasan dan bermula pukul 13.00 hingga selesai dirancang dihadiri ribuan warga Madura guna membela kehormatan ulama dengan isu kriminalisasi ulama yang melekat akhir-akhir ini.

"Dengan adanya upaya kriminalisasi terhadap ulama dan Habaib, kami dari umat Islam Madura merasa terpanggil untuk membela dan menyokong para ulama dan habaib untuk menumpaskan ketidakadilan," terang Gus Saifuddin Surur, Koordinator Aksi Bela Ulama kepada hidayatullah.com, Selasa (24/01 / 2017).

Kegiatan yang akan dihadiri oleh ribuan masyarakat Madura ini mempunyai beberapa agenda tuntutan diantaranya,
  • mempertahankan NKRI dan Pancasila, 
  • jangan ada kriminalisis terhadap ulama, 
  • tuntan mengadili Megawati atas dugaan pelecehan agama, 
  • tuntutan mencabut Kapolda Jawa Barat, 
  • tuntutan memenjarakan Ahok dan 
  • perangi PKI.
Menurutnya, kegiatan yang telah mendapatkan izin dari pihak berkuasa tempatan ini, merupakan inisiatif para ulama sepuh Madura seperti KH Juriz Muzammil, KH Ali Karrar Shinhaji, KH. Nailurrahman Ummul Qura dan beberapa tokoh lain.

"Jika kegiatan ini tidak dilayan pihak berkuasa, kami bersedia menunggu intruction dari pusat (MUI dan GNPF-MUI). Apapun intruksinya kami siap. Selama ini ulama dan habaib kami yang getol memperjuangkan agama dan keutuhan NKRI selalu di kriminalisasi, sedang penista Al-Quran dilindungi. Kami perlu bergerak dan bangkit membelanya, "jelas Saifuddin. 
(IH)

12 comments:

Anonymous said...

Tetapi lain pula di Malaysia ada khadam2 tak da tauliah menghambakan diri kepada DAP yg sah sah anti Islam

KATA PEDANG: Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

“DAP akan sambut kemenangan PAN dengan arak Carlsberg, Tiger”

BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dianggap sebagai makhluk ciptaan DAP menggantikan PAS sebelum ini.

“Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

“Bagaimanapun, ramai orang Cina di kawasan itu tidak mengetahui kewujudan PAN. Ustaz Azhar, calon PAN juga tidak terkenal walaupun bapanya pernah menjadi orang kuat UMNO di kawasan itu,” kata Tan lagi.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2014/12/tony-pua-semai-kebencian-terhadap-islam/

Tony Pua semai kebencian terhadap Islam

BANGI, 6 Dis – Ahli Parlimen DAP Tony Pua dilihat sedang menyemai kebencian terhadap agama Islam apabila mempertikai pendapat orang Islam mengenai agama mereka sendiri.

“Tindakan provokasi Tony Pua amat menjijikkan, mengulangi skrip tokoh sekular evangelis yang memperlekeh agama orang Barat pada kurun ke-17,” kata Setiausaha Biro Politik ISMA Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman dalam satu kenyataan.

Beliau merujuk entri terbaru di laman facebook Tony Pua yang mengutuk kenyataan seorang profesor berhubung hukum alat muzik menurut Islam.

“Yes, our tax-payers money is paying for this “Professor’s” salary,” tulis Tony Pua siang tadi.

Tambah Ustaz Hazizi, akibat perlekehan dan sindiran terhadap agama yang berterusan, akhirnya orang Barat meninggalkan agama dan rata-rata mereka menjadi atheis.

“Tujuan Tony Pua membuat kenyataan begitu untuk merangsangkan kebencian terhadap agama dan merosakkan keharmonian antara rakyat negara ini,” kata beliau lagi.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2015/01/eric-paulsen-biadap-terhadap-islam-dan-umatnya/

Eric Paulsen biadap terhadap Islam dan umatnya

BANGI, 12 Jan – Kenyataan Pengarah Eksekutif Lawyers for Liberty, Eric Paulsen yang mengaitkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dengan penyebaran fahaman ekstremis memperlihatkan kebiadabannya terhadap umat Islam dan pengamalannya di Malaysia.

Ahli Jawatankuasa Pusat ISMA, Profesor Madya Dr Zainur Rashid Zainuddin berkata, menuduh JAKIM mempromosikan agenda ekstrem melalui khutbah Jumaat pada setiap minggu ternyata membuktikan beliau seorang yang biadap.

“Dia perlu diajar selayaknya agar lebih beradab dan berbahasa.

“Isunya bukanlah untuk menyatakan kekebalan JAKIM atau institusi agama daripada kritikan yang membina.

“Tetapi apa yang lebih penting ialah institusi masjid dan khutbah Jumaat telah sebati dengan rakyat Malaysia sejak ratusan tahun yang lalu,” ujarnya kepada wartawan ISMAweb.

Beliau berkata demikian bagi mengilas tindakan Eric yang membuat tuduhan dengan mengaitkan Jakim menyebarkan fahaman ekstremis.

Eric dalam kenyataan Twitter miliknya, menuduh Jakim menyebarkan fahaman itu pada setiap Jumaat yang dipercayai merujuk kepada khutbah solat Jumaat kepada umat Islam.

Kata Dr. Zainur Rashid, apa yang Eric lakukan boleh dilihat sebagai serangan secara bersiri dan terancang oleh golongan yang mendokong agenda liberalisme tajaan Barat terhadap kedaulatan Islam di Malaysia.

Justeru, kerajaan mesti bertegas dengan tindakan provokasi yang dilakukan oleh mana-mana pihak seumpama ini dan bertindak segera sebelum ia terus merebak dan menimbulkan perbalahan di kalangan rakyat Malaysia

“Kepada semua umat Islam di Malaysia daripada apa jua latar belakang, kita haruslah menginsafi dengan agenda tajaan Barat ini.

“Kita perlu bersatu dan mendepaninya bersama.

“Kita mesti melihat segala permasalahan yang berlaku di Malaysia dengan jiwa yang besar dan bersedia untuk bersepakat bagi memertabatkan Islam dan masa depan umat,” ujarnya.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/06/haram-umat-islam-bersekongkol-dengan-dap-mufti-pahang/

Haram umat Islam bersekongkol dengan DAP: Mufti Pahang

KUALA LUMPUR, Jumaat – Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman menegaskan bahawa adalah haram dan berdosa kepada mana-mana umat Islam yang menjalinkan kerjasama dan bersekongkol dengan parti rasis dan cauvinis DAP.

Ini kerana katanya, DAP dengan jelas menentang pelaksanaan hukum Islam dan berhasrat untuk menubuhkan sebuah negara sekular.

Jadi mereka dalam parti rasis itu adalah tergolong dalam kalangan kafir harbi yang wajib ditentang oleh umat Islam.

Beliau berkata, politik kebencian yang diamalkan oleh DAP jika dijalankan secara berterusan dibimbangi boleh menggugat keamanan dan keselamatan negara.

“Kita dapat lihat DAP begitu menentang pelaksanaan hukum hudud dan Rang Undang-undang Persendirian Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah (Pindaan) 2016. Prinsip mereka jelas membenci Islam dan berdosa besar bagi umat Islam bekerjasama d­ngan mereka.

“Rasulullah SAW menggalakkan umat Islam untuk berbaik-baik dengan golongan bukan Islam. Namun jika mereka yang mahu menentang Islam, kita wajib memeranginya,” katanya memetik Utusan.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2016/05/negara-islam-tolak-transgender-dap-pulau-pinang-pula-iktiraf/

Negara Islam tolak transgender, DAP Pulau Pinang pula iktiraf

BANGI, Sabtu – Tindakan kerajaan DAP Pulau Pinang menyokong golongan transgender, tatkala 51 negara Islam seluruh dunia menghalang kumpulan itu daripada menghadiri sidang Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), terus dipertikai.

Kali ini, bekas Presiden Persatuan Islam Nasional (PEMBINA), Ustaz Ibrahim Mohd Hasan Al-Hafiz, menyifatkan penubuhan Jawatankuasa Transgender Pulau Pinang sebagai sesuatu yang amat malang dan menyedihkan.

Beliau berkata, tat kala 51 buah negara Islam menghalang penyertaan kumpulan ‘lesbian, gay, bisexual, and transgender’ (LGBT) ke PBB, sebuah negeri di Malaysia pula mewujudkan jawatankuasa bagi membela dan memperjuangkan hak mereka.

Kesal dengan tindakan pemimpin politik yang menyokong jawatankuasa itu, beliau berkata, apa yang mereka lakukan adalah seolah-olah mengiktiraf kewujudan transgender, malah memberikan segala hak dan kemudahan yang ada kepada golongan itu.

“Daripada melayani transgender, baik fikirkan pihak yang lebih memerlukan. Sudah cukup terbelakah anak-anak yatim dan golongan fakir miskin? Bagaimana pula dengan golongan ibu tunggal dan kurang penglihatan?,” katanya dalam satu kenyataan.

Baru-baru ini, kerajaan Pulau Pinang di bawah pimpinan parti rasis dan cauvinis DAP, meluluskan penubuhan Jawatankuasa Transgender bagi membela nasib golongan berkenaaan.

Adun Tanjung Bungah, Teh Yee Cheu yang mengetuai jawatankuasa itu berkata, beberapa program akan diadakan bagi membantu golongan berkenaan, termasuk kempen mengasingkan tandas bagi transgender.

Anonymous said...

Jgn sokong ulamak2 politik dlm PAS gila kerusi dan undi pru..Parti Ajaran Syiah yg terlibat dgn wang pertaruhan setiap pilihanraya. Jual agama mempermainkan hukum Allah dan perosak umat Islam. Penyokong2 taksub 1% IQ.

Ir Anonymous said...

Kesian mat sabu.. pasti jeles asyik kaitkan syiah dgn org lain selain dia.. biasanya yg perjuangkan agama ialah sebanyak 21%.. yg 2% tu yg jual agama.. dasar barua dap!

Anonymous said...

Hihihi..kononnya 21% perjuangkan agama dgn menjadi penasihat kpd ketua penyamun duit rakyat 1mdb.

21%:drp 90juta berapa ye walaun? Biol betul.

Ir Anonymous said...

Masih belum asa dgn fitnah.. pasti dap dah didik jadi sebegitu..

Ir Anonymous said...

Syukurlah mmg amat berbeza antara IQ 21% dan IQ 2% !

Anonymous said...

Dap iktiraf transgender???

Wow esok jugak aku akan pergi register jadi ahli pan.

Tapi ingat!! klu aku kalah bertanding nak jadi bendahari cawangan pan nanti, aku akan keluar balik utk tubuh parti baru iaitu PAD (Parti Amanah Dap)

Kesetiaan pad kepada dap jauh lebih tinggi drpd kesetiaan pan kpd dap. Parti baru itu juga akan lebih 'slamic' dan lebih mulia tahap khadamnya kpd dap drpd pan kpd dap!! Otomatic budget dedak dap akan lebih tinggi kpd pad berbanding pan!!

Pad nanti akan curik pula abg mat drpd pan!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails