Wednesday, January 25, 2017

Babi, Sidang DUN P.Pinang Lulus RUU Penternakan..

Penternakan Babi
GEORGE TOWN – Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang semalam meluluskan Rang Undang-undang Perternakan Babi 2016.
Exco Pertanian dan Industri Asas Tani, Pembangunan Luar Bandar dan Kesihatan negeri, Dr. Afif Bahardin ketika membentangkan rang undang-undang itu berkata enakmen tersebut diperkenalkan bagi mengawal selia dan memastikan industri berkenaan berkembang dengan sihat dan lestari pada masa akan datang.
“Kerajaan menyarankan semua penternakan tradisional bertukar kepada penternakan moden dan berteknologi,” katanya pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang di sini.
Beliau berkata kaedah penternakan sekarang selain menyebabkan pencemaran alam sekitar, turut menimbulkan isu keselamatan penyalahgunaan ubat-ubatan terlarang.
Sidang DUN yang berlangsung sejak 15 November lepas, kemudian ditangguhkan ke satu tarikh yang akan diberitahu kelak.
Sepanjang persidangan tujuh hari itu, 76 soalan lisan dan 634 soalan bertulis dikemukakan, manakala dua rang undang-undang serta dua usul tergempar diluluskan. – BERNAMA


8 comments:

Anonymous said...

Hang sudah mabuk pil kudakah? Berita itu adalah untuk Negeri Melaka, awatnya hang gatai pi kata kat Pulau Pinang pula?

Anonymous said...

Dia bodo, tudoh orang lain bodo..

Ir Anonymous said...

Pan memang minat ruu babi ni..

Anonymous said...

Walaun biol PAS mmg hebat dlm memfitnah. Berguru dgn Hadi Awang ke?

Dzafrullah Adha said...

Manusia busuk hati ada ke TGHH kata mung yang mung sakit hati sgt ke dia ke mung rasa byk pahala sgt smp mudah2 nok vi ke org

Anonymous said...

Mung dan lebai Hadi dah mtk maaf pd jutaan ahli umno yg dikafirkan? Dah mtk maaf memfitnah Maria Bersih5, org2 Islam dlm Amanah, org yg dituduh jual pil kuda? Mung dan guru fitnah mung rasa dah byk pahala sgt ko?

Ir Anonymous said...

Dah tak laku modal nak burukkan amanat tu. Bila aku tanya ayat mana yg kafirkan umno sorang barua pan pun tak boleh jawab.

Barua 6:34 ni masih hingusan lagi kut.. polis yg siasat maria pas pulak yg difitnah. Betul lah aku cakap dulu org pan ni jadi bodoh sejak keluar dari pas.

Org pan yg tinggalkan pas apahal plk pas nak kena mintak maaf? Mmg bodoh org pan ni.

Kalau org jual ikan kita kena labelkan sbg penjual ikan. Begitu juga kalau org jual pil kuda kita kena labelkan sbg penjual pil kuda. Betul tak barua bodoh?

Kesimpulannya mana ada tghh fitnah sesiapa selain dari husang musa fitnah arwah tgna akan masuk pan jika masih hidup.. kan aku dah kata tadi jadi bodoh bila keluar pas.. tambah bodoh lagi bila masuk pulak pan!

Anonymous said...

Badut biol ir..belit2 jgn sampai terbelit diri sendiri.

Bestkan PAS parti walaun biol 1% IQ melutut jd barua PKR, DAP dan AMANAH di Selangor. Sampai skrg taknak berambus.kahkahkah

Takbur!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails