Monday, July 04, 2016

Najib Belum Didakwa, Tak Perlu Bercuti – PAS

tuan-man,najib

PETALING JAYA: PAS tidak akan mendesak Datuk Seri Najib Razak untuk bercuti kerana berpendapat kes yang membabitkan perdana menteri itu berbeza dengan kes pembelian rumah banglo Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.

Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata tindakan Mursyidul Am PAS Datuk Haron Din menggesa Guan Eng bercuti adalah tepat kerana kes itu sudah didakwa di mahkamah.

“Saya baca kenyataan beliau di media. Bagi saya kes Guan Eng dengan perdana menteri berbeza. Haron Din menggesa Guan Eng bercuti kerana beliau dalam perbicaraan dan saya fikir wajar kerana kesnya sedang dibicarakan.

“Ia selaras dengan pandangan parti dan berbeza dengan Najib, beliau masih belum didakwa kerana itu ia satu kedudukan yang berbeza,” katanya kepada FMT.

Tuan Ibrahim berkata demikian ketika mengulas kenyataan bekas naib ketua Umno Bahagian Batu Kawan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan yang mempersoalkan “nasihat” Haron kepada Guan Eng untuk bercuti sehingga kes rasuahnya selesai.

Dalam kenyataannya itu, Khairuddin turut mempersoalkan tindakan Haron yang tidak memberi nasihat sama kepada perdana menteri susulan kes wang “derma” RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib.

Guan Eng didakwa atas pertuduhan berkait salah guna kuasa dalam meluluskan permohonan sebuah syarikat menukar tanah pertanian kepada tujuan kediaman.

Beliau turut didakwa menyalah guna kedudukannya dalam pembelian sebuah banglo daripada ahli perniagaan Phang Li Khoon pada harga RM2.8 juta, iaitu bawah daripada harga pasaran RM4.7 juta.

Sementara itu, Pengarah Pusat Penyelidikan PAS pusat Dr Zuhdi Marzuki berkata kenyataan Haron itu tidak menunjukkan sebarang ‘double standart’.

“Sekiranya Najib didakwa ke mahkamah seperti yang dihadapi Guan Eng, beliau juga harus bercuti sementara kesnya dibicarakan. Tiada double standard,” katanya.


Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-109: Kes Rasuah Lim Guan Eng
E-Buku IH-109: Kes Rasuah Lim Guan Eng

12 comments:

Anonymous said...

Penjilat-penjilat fanatik Ketua Musyrikin Penang adalah contoh kebodohan pemakan dedak babi. Apabila Ketua Musyrikin Penang didakwa di mahkamah, penjilat-penjilat dedak terus menyerang pemimpin-pemimpin parti lain seolah-olah orang lain pula yang membeli banglo terlajak murah dan menjual tanah kerajaan kepada SingaPORK dll.

Mengapa mereka tidak menyerang dan mengutuk Ketua Musyrikin Penang yang dikatakan terlibat dalam pelbagai skandal 'skim cepat kaya' walaupun pelbagai bukti berada di hadapan mata mereka sendiri?

Adakah mereka menganggap Ketua Musyrikin Penang setaraf dengan Fir'aun yang dianggap 'suci' oleh pengikut yang setaraf dengan keldai?

Anonymous said...

Bangang dan bebal bongok menjadi sikap utama ahli2 PIS setelah terasa pimpinan tertinggi mereka jenis ostad2 yg tiada kebolehan membawa parti kearah lebih tinggi, kecuali gostan ke tahun 70an.

Anonymous said...

Salam Cik Anonymous,

Lama tak jumpa. Sorry busy dengan tugasan.

Apapun Cik lah contoh penjilat fanatik Ketua Musyrikin Malaysia iaitu Tuan Guru Abdul Hadi Awang!!!!

Mana skandal 'skim cepat kaya' yang kata banyak bukti depan mata tu???

Adakah Cik ingat fitnah-memfitnah ni bagus di Bulan Ramadhan???

Adakah Cik mengganggap Ketua Musyrikin Malaysia iaitu TGHH setaraf dengan Firaun yang dianggap suci oleh Cik yang setaraf dengan keldai yang cacat otak???

Apa maksud Musyrikin???

Orang yang menyekutukan Allah.

Contohnya Abu Jahal dan Abu Lahab ketika dalam menyembah Allah mereka menyembah berhala!!!

Lim Guan Eng bukan musyrikin, dia bukan menyembah Allah!!!

Yang confirm menyekutukan Allah tak lain tak bukan Haji Hadi!!!

Sebab tulah Cik ni KEldai yang cacat otak!!!! Melabel macam-macam musyrikin pun tak tahu maksud!!!

Saya ingat bulan Ramadhan ni mengaji ke, belajar agama ke rupa-rupanya maki-hamun lagi!!!

Memang patutlah kalau dipanggil keldai cacat otak!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Bangang dan bebal bongok menjadi sikap utama penjilat-penjilat Ketua Musyrikin Penang dan sifu-sifu roket setelah terasa pimpinan tertinggi mereka jenis sifu2 yg tiada kebolehan membawa parti kearah lebih tinggi, kecuali gostan ke zaman batu dan terus terlajak ke zaman dinosaur.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

BAngang dan bebal serta bahlol dan tolol menjadi sikap utama penjilat-penjilat Ketua Musyrikin Malaysia iaitu Tuan Guru Haji Hadi yang menyekutukan Allah!!!

Yang pastinya Haji Hadi tak ada kebolehan!!! MAna ada kebolehan, buat kohilal ranap, tabung memali berjuta-juta, jahanam, balak hilang 20,000 ekar, selamat!!!

Parti ni lawan Amanah umur tak sampai setahun pun hilang separuh undi, kata Roket gostan zaman batu!!!

Dah syirik siapa nak nak sokong!!!

Cukup umur Amanah setahun dah tinggal orang tua nyanyuk tak ada gigi je yang sokong PAS!!!

MAklumlah Parti dah tua bangka dah nak mampus tak sedar diri!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Nobody menulis Apapun Cik lah contoh penjilat fanatik Ketua Musyrikin Malaysia iaitu Tuan Guru Abdul Hadi Awang!!!! ...bla...bla...bla.....bla.....

Jawapan kita:

Wah... 'Nobody' sudah betul-betul gila pada tahap kronik apabila 'Nobody' menfitnah Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

Kita semua tahu TGHH adalah ulama Islam yang sentiasa menyeru manusia kembali kepada ajaran Islam dan hukum Allah dan mengingatkan manusia supaya sentiasa melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran dan kesesatan.

Sebaliknya 'musyrikin' bermaksud orang kafir yang menyembah 'tuhan-tuhan' lain selain dari Allah. Musyrikin itu kafir kerana mereka tidak mahu menerima bahawa tuhan hanya satu sahaja, aitu Allah. Dan konsep ketuhanan mereka(musyrikin) adalah mengakui adanya tuhan-tuhan selain Allah.

A kaafir may be called a mushrik and a mushrik may be called a kaafir, as Allaah says (interpretation of the meaning):

“And whoever invokes (or worships), besides Allaah, any other ilaah (god), of whom he has no proof; then his reckoning is only with his Lord. Surely, Al‑Kaafiroon (the disbelievers in Allaah and in the Oneness of Allaah, polytheists, pagans, idolaters) will not be successful”
[al-Mu’minoon 23:117]

Ini bererti Tuan Guru Haji Hadi bukan seorang musyrikin atau ketua musyrikin. Bahkan Tuan Guru Haji Hadi adalah ulama Islam yang menyeru manusia menyembah Allah sahaja.

Oleh sebab 'Nobody' telah mempermainkan agama Islam dan mengkafirkan ulama Islam yang bernama TGHH, kita percaya tuduhan musyrikin itu telah kembali kepada 'Nobody' semula !

Oleh sebab 'Nobody' sudah betul-betul gila tahap kronik, kita tidak perlu melayan komen gilanya yang penuh dengan fitnah dan penghinaan terhadap ulama Islam dan agama Islam.


Anonymous said...

'Nobody' menulis Contohnya Abu Jahal dan Abu Lahab ketika dalam menyembah Allah mereka menyembah berhala!!!

Jawapan kita:

Fakta: Abu Jahal dan Abu Lahab tidak pernah memeluk Islam maka mereka tidak menyembah Allah. Ini bererti kamu 'Nobody' adalah pendusta yang menjijikan!

Komen 'Nobody'ini jelas menunjukkan 'Nobody' bukan orang Islam kerana dia adalah seekor musang berbulu ayam yang telah menghina dan mempermainkan agama Islam dan mengkafirkan TGHH dan dia tidak mengetahui ajaran Islam.

Anonymous said...

Sesama kita muslim pasti berperang guna senjata berat 30 atau 40 tahun akan datang...seperti negara 2 arab.......musnah , hancur dan melayu jadi. Pelarian....
Dinegeri 2 jiran yg lebih aman..........
Semuanya mufti pahamg dan parti pus puss. Dah tabur benih sekarang......
Tinggal tunggu petik hasilnya. Saja.....

Anonymous said...

Tak payahlah anggap LGE tu maksum sgt..

Anonymous said...

Tkde seorang pun yg kata LGE tu maksum sebaliknya walaun2 PIS beranggapan Haji Hadi lah yg maksum, tk boley dikritik walaupun dah terang-terangan Hj Hadi sangat lemah nilai kepimpinan.

Saya selalu komen yg HH ni amat lemah kepimpinannya, tp walaun2 kaitkan dgn agama pulak.
Saya akui dia tu tinggi ilmu agamanya, tp ilmu politiknya tahap lebih rendah drp sampah busuk, krn selalu kluk-klek dan u-turn, cakap pun tiada diplomasi bagai seorang nelayan Marang!

Terimalah hakikat yg mr presideng PIS ni amat lemah!!! Full stop!

Anonymous said...

Kalau lemah camana boleh menang muktamar walaupun tak bertaraf profesional kangkung..

Anonymous said...

Pasal ilmu politik tinggilah gamaknya yg rapiji dan pudin natusion kena mintak maaf pd TSKI pasal fitnah beliau!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails