Monday, July 04, 2016

LGE Tidak Bersalah, Kekal KM, Tak Perlu Cuti. -Exco Penang

rashid-hasnon-lim-guan-eng

GEORGE TOWN: Kerajaan negeri Pulau Pinang hari ini sebulat suara bersetuju Lim Guan Eng kekal ketua menteri, selepas mesyuarat tergempar majlis kerajaan negeri (exco) hari ini.

Timbalan Ketua Menteri I Mohd Rashid Hasnon berkata exco memutuskan Guan Eng tidak perlu mengambil cuti kerana beranggapan beliau tidak bersalah dalam tuduhan rasuah yang dihadapinya.

“Ia keputusan sebulat suara yang dakwaan ke atas Lim bermotifkan politik dan oleh itu beliau tidak perlu mengambil cuti,” Rashid memberitahu wartawan hari ini.

Sementara itu, Timbalan Ketua Menteri II P Ramasamy berkata exco memberikan keyakinan penuh kepada Guan Eng.

Khamis lalu, Guan Eng mohon dibicara atas pertuduhan berkait salah guna kuasa dalam meluluskan permohonan sebuah syarikat menukar tanah pertanian kepada tujuan kediaman. Beliau turut didakwa menyalah guna kedudukannya dalam pembelian sebuah banglo daripada ahli perniagaan Phang Li Khoon pada harga RM2.8 juta, iaitu bawah daripada harga pasaran RM4.7 juta. (FMT)

7 comments:

Anonymous said...

Toni Puaka pernah berkata dalam video:

Jika SPRM sudah mendakwa( seseorang), orang tersebut mestilah mengambil cuti!

Sekarang barua-barua dedak roket berlagak seperti hakim dengan mengatakan Ketua Musyrikin Penang tidak bersalah dan Ketua Musyrikin Penang tidak perlu letak jawatan atau mengambil cuti.

Bagaimana boleh barua-barua tersebut membuat keputusan tidak bersalah sedangkan perbicaran belum bermula? Jelaslah barua-barua ini adalah badut dan pelawak Ketua Musyrikin Penang ! Jika SPRM berani mendakwa Ketua Musyrikin Penang, ini bererti SPRM mempunyai cukup bukti dan saksi untuk mendakwa Ketua Musyrikin Penang dalam mahkamah!

Mengapa Ketua Musyrikin Penang takut nak letak jawatan atau mengambil cuti sedangkan Ketua Musyrikin Penang pernah mendesak pemimpin parti lain meletak jawatan atau mengambil cuti? Bukankah Toni Puaka pernah membuat kenyataan Jika SPRM sudah mendakwa( seseorang), orang tersebut mestilah mengambil cuti!?

Dato Idris Harun dan Mohd Khir berani bersikap gentleman meletak jawatan tetapi sebaliknya Ketua Musyrikin Penang dan pelawak dan badutnya membuat pelbagai alasan lawak berbelit-belit supaya Ketua Musyrikin Penang tidak meletak jawatan atau mengambil cuti kerana perbicaraan mahkamah.

Bukankah ini bererti Ketua Musyrikin Penang seorang pengecut yang cakap tak serupa bikin? Ketua Musyrikin Penang should walk the talk and resign if he has the guts? Does he has the guts to do so? With so many lame excuses?



Anonymous said...

Best From Semut Hitam

http://semuthitam80.blogspot.my/2016/07/guan-eng-lebih-rela-jadi-pengemis.html

GUAN ENG LEBIH RELA JADI "PENGEMIS DITEPI LONGKANG"!!!

Jika dibandingkan diantara menjadi seorang pemimpin yang bermaruah dan melepaskan jawatan yang disandang pada ketika ini dengan 'Pengemis di Tepi Longkang', mana lagi baik?

Kalau ikut logik orang yang waras akal fikiran, tak jumud dan berfikiran matang seperti manusia normal, sudah pasti diorang akan menjaga maruah peribadi dari jadi pengemis ditepi longkang.

Tapi disebabkan puak Pakatan Haprak ni jenis manusia yang suka mengamalkan gaya hidup dan budaya yang songsang dari orang lain, jadi diorang lebih suka jadi Pengemis di tepi longkang.

Bagi diorang, cara itu lebih bermaruah dari melepaskan jawatan yang disandang pada ketika ini. Jadi pengemis dan menagih sokongan Simpati Murahan dengan cara sedemikian lebih baik.

Maka sebab itulah Si Guan Eng tu lebih suka memilih jalan untuk menjaja kisah malang yang menimpa dirinya pada ketika ini dengan mengadakan siri ceramah dan menjelajah ke seluruh Negara.

Tapi perkara seperti itu tetap juga dipertikai oleh beberapa pihak, termasuk dikalangan pemimpin DAPigs tu sendiri. Diorang pun heran, kenapa Si Guan Eng tu sanggup jadi Pengemis?

Dan dari pendedahan yang dibuat oleh bekas pemimpin DAPigs itu, ini bukan kali pertama Si Guan Eng sanggup mencacaikan dirinya sebagai Pengemis untuk meraih simpati murahan.

Beliau mendakwa Guan Eng sekali lagi cuba mendapatkan simpati rakyat, seperti yang dilakukannya dalam kes bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik pada 1995.

Dalam kes itu, Guan Eng didenda RM5,000 atau penjara tiga bulan dalam satu ceramah umum dengan mendakwa Negara ini kononnya mengamalkan undang - undang ‘berat sebelah’.

Selain itu, Si Guan Eng tu juga turut dipenjara selama 18 bulan kerana didapati bersalah oleh pihak mahkamah atas kesalahan menerbitkan berita palsu sehingga mengelirukan rakyat.
“Dulu pun dia buat untuk tarik simpati, tetapi masyarakat sekarang tidak bodoh untuk ditipu setiap kali,” katanya yang mengambil keputusan untuk keluar parti pada 2012.
Secara tidak lansung, tindakan Si Guan Eng tu membuktikan bahawa dia merupakan seorang yang sedang berada dalam keadaan terdesak sehingga sanggup menjaja dirinya sedemikian rupa. Semuanya demi kepentingan Politik Peribadi dia sendiri!!!

Anonymous said...

SAPUMAN buat DAJJAL sampai juta juta Rakyat sekaa papa kedana miskin tak suroh cuti

Apa ada hal LIM GUAN ENG kena aniaya sikit saja nilai nya

Melayu betul2 bodoh....

Ini nak Raya pun papa kedana sokong DAJJAL pulak tu

borhan sharif said...

FAKTA; BANGSA MELAYU PALING MISKIN DI BUMI SENDIRI. INI SETELAH DIPERJUANGKAN NASIB MEREKA OLEH PARTI MELAYU SELAMA LEBIH 50 TAHUN....
1. Kegagalan mini disebabka oleh Pemimpin yg mereka pilih itu bangang atau mereka yg memilih itu yg bangang?
2.Dalam perniagaan,sekira nye Pengurus yg diamanahkan untuk mentadbir urus telah mengakibatkan kerugian... wajarkah beliau di kekalkan untuk mengurus Syarikat?
3.Kerana maseh ramai Melayu yg kurang faham perihal dunia Bisnis maka: a). Terus melantik Pengurus gagal tersebut berkali kali.
b). Terus kekal sebagai etnik yg termiskin kerana jiwa mereka tidak terbina...sangat terhina etnik ini bila dibuktikan oleh pendatang Myanmar dan Bangladesh yg berjaya menguasai ruang bisnis sekitar Jalan Silang, Indonesia disekitar Chowkit.
c). Entik yg ada Parti tonggak yg berjuang untuk etnik mereka berjaya menjadi atau dijadikan etnik yg paling ramai di kalangan 7.9 juta rakyat yg dikatogerikan sebagai 'pengemis' BRIM.

Negara kita akan terus ditadbir oleh Pemerintah yg ada ditampuk kuasa sekarang selagi maseh ramai insan yg jiwa mereka maseh belum terbina...Semoga kita semua boleh sesuai dan gembira dengan situasi begini selamanye...
Hidup,hidup,Hidup BN.
(DULU, KINI DAN SELAMANYE)

borhan sharif said...

FAKTA; BANGSA MELAYU PALING MISKIN DI BUMI SENDIRI. INI SETELAH DIPERJUANGKAN NASIB MEREKA OLEH PARTI MELAYU SELAMA LEBIH 50 TAHUN....
1. Kegagalan mini disebabka oleh Pemimpin yg mereka pilih itu bangang atau mereka yg memilih itu yg bangang?
2.Dalam perniagaan,sekira nye Pengurus yg diamanahkan untuk mentadbir urus telah mengakibatkan kerugian... wajarkah beliau di kekalkan untuk mengurus Syarikat?
3.Kerana maseh ramai Melayu yg kurang faham perihal dunia Bisnis maka: a). Terus melantik Pengurus gagal tersebut berkali kali.
b). Terus kekal sebagai etnik yg termiskin kerana jiwa mereka tidak terbina...sangat terhina etnik ini bila dibuktikan oleh pendatang Myanmar dan Bangladesh yg berjaya menguasai ruang bisnis sekitar Jalan Silang, Indonesia disekitar Chowkit.
c). Entik yg ada Parti tonggak yg berjuang untuk etnik mereka berjaya menjadi atau dijadikan etnik yg paling ramai di kalangan 7.9 juta rakyat yg dikatogerikan sebagai 'pengemis' BRIM.

Negara kita akan terus ditadbir oleh Pemerintah yg ada ditampuk kuasa sekarang selagi maseh ramai insan yg jiwa mereka maseh belum terbina...Semoga kita semua boleh sesuai dan gembira dengan situasi begini selamanye...
Hidup,hidup,Hidup BN.
(DULU, KINI DAN SELAMANYE)

Anonymous said...

Apabila pekung busuk bernanah Ketua Musyrikin Penang telah pecah menyebar bau busuk seluruh negara, penjilat-penjilat dedak babi cap roket terus menyerang, menfitnah dan menghina bangsa Melayu sebab:

(1) orang Melayu telah mengetahui tipu-helah dan kejahatan parti rasis roket yang menyebabkan orang Melayu tidak mahu menjadi hamba abdi roket.

dan

(2) penjilat bimbang bekalan dedak babi akan terputus selepas perbicaraan Ketua Musyrikin Penang!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Pekung Ketua Musyrikin MAlaysia iaitu Haji Hadi pecah dulu sendiri!!! Rupa-rupanya beliau menyekutukan Allah!!!

Patutlah orang PAS keluar berbondong-bondong tinggal yang tahap Cai je!!!

Tulis pun merepek, ilmu pun tak ada, ilmu agama jauhlah ada hati nak maki hamun!!!

Sedarlah, berketuakan orang yang syirik!!!

Haji Hadi Syirik!!! Korang berketuakan orang yang syirik dia ketua musyrikin Malaysia korang lah Musyrikin tu!!!

PAtutlah menyokong perkara mungkar!!! Syirik dan bodoh!!!

Yang jahil,

Nobody

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails