Tuesday, July 05, 2016

Jom Santuni Warga Kota.. Hidupkan Akhir Ramadhan.. -P/PAS WP



KL, 4 Julai 2016: Tatkala umat Islam di kotaraya sedang sibuk membuat persiapan untuk pulang ke kampung halaman dan membeli belah, pemuda WP menyinsing lengan dan bahu membahu turun bersama denyut nadi rakyat dipenghujung Ramadhan.
Dewan Pemuda Pas Wilayah Persekutuan menganjurkan Ops Balik Kampung dan Singgah Sahur pada malam 27 Ramadhan bersamaan 1 Julai iaitu Jumaat lepas yang juga merupakan program besar tahunan.
Ops Balik Kampung ini diketuai oleh Ketua Pemuda DPPWP, Ir Hj Khairil Nizam Khirudin yang menyasarkan warga kota yang akan pulang ke kampung halaman masing masing. Edaran 500 goodies bag diadakan di Terminal Bersepadu Selatan (TBS) kepada penumpang yang sedang menunggu bas. Uniknya edaran kali ini, pemuda PAS WP juga melampirkan bersama Harakah dan risalah berkenaan RUU Akta 355.
Pelbagai reaksi positif diterima oleh warga kota di TBS. Hampir 30 orang pemuda WP bersama dalam operasi ini yang turut disertai oleh Timbalan Ketua Pemuda DPPWP, Sdr Nurul Islam dan Naib Ketua Pemuda DPPWP, Ust Mohd Farkhan.
Sejurus selesai mengedar goodies bag, pemuda WP bergegas ke pusat bandar Kuala Lumpur. 300 bungkus makanan dan minuman diedar kepada gelandangan sekitar Jalan Lekiu, Puduraya, dan Dataran Maybank.
Pemuda WP turut mengambil peluang ini dengan mengedar makanan kepada penjawat awam yang bekerja syif malam di Hospital Kuala Lumpur dan peronda polis. Sedikit sebanyak dapat membantu mereka untuk bersahur.
Pengarah Ops Balik Kampung, Sdr Mior Isfandy dan Pengarah Singgah Sahur, Hj Mohd Shahir merakamkan ribuan terima kasih kepada semua petugas pemuda WP yang menjayakan program kali ini. Semoga Allah memberi ganjaran yang selayaknya buat ansorullah yang ikhlas beramal di bulan yang mulia ini. (IH)

13 comments:

Anonymous said...

Itulah yg baik bukan macam PAN. PAN hanya tahu menyantuni Ketua Musyrikin Penang. Yg peliknya mangkuk hayun PANkhadam ni Ketua Musyrikin Penang disantuni. Golongan Marhaen dilupakan.

Anonymous said...

PAN bergaduh berebut pangkat waktu orang tekun berpuasa. Itulah balasan bila berkiblatkan Ketua Musyrikin Penang demi shahwat pangkat

JEFF HULU BERNAM
KEADILAN REFORM
PEMBENCI ABU LAHAB MODERN DI PENANG

Phahrolrazi Tempelak G18 Gagal Bina Kekuatan Akar-Umbi PAN
JULY 4, 2016
AIDCNEWS

AIDCNews – 04/7/16 –Presiden Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PASMA), Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi menempelak kumpulan G18 yang dilihat masih gagal membina kekuatan akar umbi PAN di peringkat cawangan.

Kumpulan G18 adalah kumpulan bekas profesional PAS yang tidak memberi laluan kepada PASMA ketika kumpulan serpihan PAS itu mahu menubuhkan parti baharu tahun itu.

“Pada awalnya G18 itu pada peringkat penubuhan, dia melihat bahawa dia mempunyai kekuatan yang cukup tapi kami memberi pendapat bahawa dalam konteks parti politik kita perlu menerima semua pihak untuk menjadi besar.

“Semua pihak yang menyokong dia hendaklah dijemput untuk turut serta di dalam sesuatu parti politik jadi oleh sebab itu kita (PASMA) mengambil pendirian menyertai Amanah dan mereka bersetuju dan membuka ruang seluasnya pada NGO,” kata Phahrolrazi ketika diwawancara Antarapos.

Pada 24 Jun tahun lalu, wakil kumpulan G18, Hanipa Maidin meminta PASMA memberi laluan kepada kumpulan bekas profesional PAS untuk menubuhkan parti baharu kerana PASMA tidak mempunyai daya tarikan yang cukup di peringkat akar umbi untuk berbuat demikian.

“Saya tidak kata (PASMA) tidak baik… tetapi secara realistiknya sejumlah ahli PAS masih sangsi mengenai PASMA.

“(Presiden PASMA) Phahrolrazi Mohd Zawawi adalah seorang lelaki yang baik tetapi bagi mereka (akar umbi lihat) dia (sebagai) seorang pengacau dalam kemelut Kedah itu,” kata Hanipa.

Anonymous said...

Salam En Anonymous,

Amanah dan PASMA berbincang pasal strategi. PAS parti tua bangka ganyut tak sedar diri menjilat ketuanya iaitu Ketua Musyrikin MAlaysia Haji HAdi yang syirik dan menyekutukan Allah!!!

Nak santuni orang yang maki hamun jebon, pengkhianat, munafiq haraki, hilang akidah dan rosak akidah orang tak nampak!!!

Dah ketua pun syirik anak buah pula ikut orang yang syirik!!!

Baguslah, bodoh sama-sama!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Seperti penjilat-penjilat dedak babi cap roket, 'Nobody' merasa sakit hati dan amat benci melihat ahli-ahli Parti Islam PAS melakukan kerja amal. Yang kita tahu ialah iblis dan syaitan amat benci melihat manusia melakukan kebaikan.

Pada masa yang sama jantung 'Nobody' berdebar-debar DAP-DIP-DUP bimbang jika Ketua Musyrikin Penang dihukum penjara, Nobody dan penjilat-penjilat dedak babi yang lain akan kehilangan bekalan dedak babi cap roket untuk bulan Julai dan seterusnya!

Anonymous said...

Nobody telah menulis:
(1) Apapun Cik lah contoh penjilat fanatik Ketua Musyrikin Malaysia iaitu Tuan Guru Abdul Hadi Awang!!!! July 4, 2016 at 10:09 PM (Najib Belum Didakwa, Tak Perlu Bercuti – PAS)

(2) PAS parti tua bangka ganyut tak sedar diri menjilat ketuanya iaitu Ketua Musyrikin MAlaysia Haji HAdi yang syirik dan menyekutukan Allah!!! July 4, 2016 at 10:43 PM (Jom Santuni Warga Kota.. Hidupkan Akhir Ramadhan.. -P/PAS WP )

Jawapan kita:

Wah... 'Nobody' sudah betul-betul gila pada tahap kronik apabila 'Nobody' menfitnah Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

Kita semua tahu TGHH adalah ulama Islam yang sentiasa menyeru manusia kembali kepada ajaran Islam dan hukum Allah dan mengingatkan manusia supaya sentiasa melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran dan kesesatan.

Sebaliknya 'musyrikin' bermaksud orang kafir yang menyembah 'tuhan-tuhan' lain selain dari Allah. Musyrikin itu kafir kerana mereka tidak mahu menerima bahawa tuhan hanya satu sahaja, aitu Allah. Dan konsep ketuhanan mereka(musyrikin) adalah mengakui adanya tuhan-tuhan selain Allah.

A kaafir may be called a mushrik and a mushrik may be called a kaafir, as Allaah says (interpretation of the meaning):

“And whoever invokes (or worships), besides Allaah, any other ilaah (god), of whom he has no proof; then his reckoning is only with his Lord. Surely, Al‑Kaafiroon (the disbelievers in Allaah and in the Oneness of Allaah, polytheists, pagans, idolaters) will not be successful”
[al-Mu’minoon 23:117]

Ini bererti Tuan Guru Haji Hadi bukan seorang musyrikin atau ketua musyrikin. Bahkan Tuan Guru Haji Hadi adalah ulama Islam yang menyeru manusia menyembah Allah sahaja.

Oleh sebab 'Nobody' telah mempermainkan agama Islam dan mengkafirkan ulama Islam yang bernama TGHH, kita percaya tuduhan musyrikin itu telah kembali kepada 'Nobody' semula !

Oleh sebab 'Nobody' sudah betul-betul gila tahap kronik, kita tidak perlu melayan komen gilanya yang penuh dengan fitnah dan penghinaan terhadap ulama Islam dan agama Islam.

Anonymous said...

Boom telah. Meletup. Di pucung. Angkara huddud isis/daesh...
Mufti. Panang di syaki. Terlibat kerana menghasut...:.....
Parti pas ( pus--puss) membuatkan meriah agenda ISLAMPHOBIA......SYABAS....
Dia saja yg betul ,keras kepala seperti al aiqda, taliban ,isis , daesh , al nusra,.
Jeamah lslamiah , al. Jumaati , dan boko haram. Versi. Melayu semenanjung.....
10 / 20. Tahun akan datang .....pasti......berperang sesama melayu......
Contohnya. Negara afaganistan ,pakistan , syria , lraq, dan yaman.....
Semuanya. Parti pus--puss dan. Mufti. Pahang punya. Pasai.....
Berlagak maknusia. Suci......

Anonymous said...

'Nobody' menulis Contohnya Abu Jahal dan Abu Lahab ketika dalam menyembah Allah mereka menyembah berhala!!! July 4, 2016 at 10:09 PM (Najib Belum Didakwa, Tak Perlu Bercuti – PAS)

Jawapan kita:

Fakta: Abu Jahal dan Abu Lahab tidak pernah memeluk Islam maka mereka tidak menyembah Allah. Ini bererti kamu 'Nobody' adalah pendusta yang menjijikan!

Komen 'Nobody'ini jelas menunjukkan 'Nobody' bukan orang Islam kerana dia adalah seekor musang berbulu ayam yang telah menghina dan mempermainkan agama Islam dan mengkafirkan TGHH dan dia tidak mengetahui ajaran Islam.

'Nobody' amat mendewa-dewakan Ketua Musrikin Penang yang menghina Islam.

Anonymous said...

Kita sokong Mufti Pahang sebab Mufti Pahang berani bercakap benar ! Bukankah selama ini pemimpin-pemimpin parti kafir telah menghina, memburuk-burukkan dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah dan menghasut orang ramai menentang Islam?

Bila diberi gelaran kafir harbi, pemimpin-pemimpin kafir berpura-pura melenting konon marah! Sebenarnya mereka bangga menjadi ketua kafir harbi boleh tunjuk besar kepala menentang Islam!

Anonymous said...

Salam en. Anonymous,

Ulama mesti mencontohi nabi. Kalau perangai macam Babi ulama apa!!! Bodohlah siap percaya dis ulama!!! Menyamar ulama boleh lah!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Bahkan pemimpin-pemimpin parti kafir tersebut telah berani mencabar dan menentang perjanjian Perlembagaan Persekutuan iaitu Islam Sebagai Agama Persekutuan! Ini bererti syarat-syarat menjadi kafir harbi telah dipenuhi oleh pempin-pemimpin parti kafir tersebut!

Anonymous said...

Semua orang tahu berpuluh kampung Melayu @ umat Islam telah dirobohkan semasa pemerintahan rejim kafir di PP! Ini adalah satu bentuk penghapusan etnik (ethnic cleansing) Bukankah pempin-pemimpin parti kafir tersebut telah memenuhi syarat menjadi kafir harbi?

Anonymous said...

Boom telah. Meletup. Di pucung. Angkara huddud isis/daesh...
Mufti. Panang di syaki. Terlibat kerana menghasut...:.....
Parti pas ( pus--puss) membuatkan meriah agenda ISLAMPHOBIA......SYABAS....
Dia saja yg betul ,keras kepala seperti al aiqda, taliban ,isis , daesh , al nusra,.
Jeamah lslamiah , al. Jumaati , dan boko haram. Versi. Melayu semenanjung.....
10 / 20. Tahun akan datang .....pasti......berperang sesama melayu......
Contohnya. Negara afaganistan ,pakistan , syria , lraq, dan yaman.....
Semuanya. Parti pus--puss dan. Mufti. Pahang punya. Pasai.....
Berlagak maknusia. Suci......

Anonymous said...

Mufti pahang bodek , bidek ,telur ajib....biar nampak gah...kunun nya....
Last2 kena siasat.....polis......
Majis fatwa. Kebangsaan. Kenapa diam. Sunyi dan sepi..:
Makan gaji. Buta. Kasi anak bini makan.....adakah berkat dunia akhirat....
Tak takut dosa ke....demi. tembolok......halal......
Tanggung jawab ini di bawah. Kuasanya.....
I ni isu besar.......jangan......
Digantung tak ber tali......

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails