Saturday, July 09, 2016

1/2 Abad Terpengaruh Komunis, Al-hamdulillah Aishah Kembali Kepada Islam..




Selepas bertemu selama 40 minit tiga tahun lalu, Kamar (kanan) akhirnya dapat melepaskan rindu selama sebulan bersama Aishah di Leeds, UK pada Mei lalu.


JELEBU – Sambutan Hari Raya Aidilfitri tahun ini me­rupakan saat paling indah bagi Kamar Mahtum Abdul Wahab, 75, apabila mendapati adik­nya, Siti Aishah, 72, yang pernah separuh abad terpengaruh dengan fahaman komunis sebelum dijadikan mangsa perhambaan domestik di London sudah kembali kepada ajaran Islam sepenuhnya.
Selepas hanya bertemu selama 40 minit pada tahun 2013, warga emas itu menaiki penerbangan sejauh 10,000 kilometer bersama abangnya, Abdul Hadi pada 5 Mei lalu untuk bertemu dan memujuk Aishah pulang ke Malaysia.
Namun, selepas sebulan tinggal dan melihat sendiri kehidupan baharu Aishah yang menginap di sebuah apartmen di Leeds, United Kingdom (UK), Kamar akhirnya reda dan mengizinkan Aishah untuk terus tinggal di sana.
“Sebulan saya bersama Aishah di Leeds dan dalam tempoh itu saya membimbing dan mengingatkannya tentang agama Islam bagi memantapkan akidah adik saya.
“Bagi saya, Aishah seorang muslim yang baik tambahan pula dia kini sedang mengikuti pengajian Bahasa Arab di sebuah kolej berhampiran rumahnya,” ceritanya ketika ditemui Kosmo! di rumahnya di Kampung Binjal dekat sini baru-baru ini.
Selain itu katanya, dalam tempoh sebulan itu juga, beliau melayan pelbagai permintaan Aishah yang mahu menikmati masakan Melayu terutama juadah kegemarannya sambal tumis ikan bilis.
Kosmo! pada 27 November 2013, melaporkan mengenai sebuah keluarga dari Jelebu, Negeri Sembilan yang mengesahkan seorang anggota keluarga wanitanya menjadi hamba domestik selama 30 tahun dalam kumpulan Maoist di London. (Kosmo!)

9 comments:

Anonymous said...

Budak2 PAN baru 1 tahunnjadi hamba abdi DAP dah jadi pelik. G18 from Hero to Khadam. Inilah bila mencari keredhaan DAP dan DAP pula anti Islam.

Woiii PAN korang dah kiss tangan Sifoo Penang Rumah Terlajak Murah ka. Yalahhh Kapten roket tu kan suci bagi korang.

Padan muka jadi khadam

Anonymous said...

Tidak lama lepas akar umbi PAS menolak Mike aelfie, beliau telah berselfie d amoy langgar dada. Itu baru 6 bulan jadi khadam DAP. Genap 1 tahun jadi khadam mike selfie mengamuk baling mikrofon atas pentas. Dengar kata2 ahlul PAN kena hari2 kasi tenteram itu mike selfie. Kalau tak apa jenis meroyan lagi dia bikin

Anti Fitnah said...

Bodoh punya komen ...
Tak ada yang membina langsung ...
Asyik dok buat kerja fitnah walaupun baru melalui sesi kaunseling Ramadhan.
Betul-betul memang munafik betul.

Anonymous said...

Adoiiiiii pencinta DAP dari PAN memang sensitif. Hati senipis tisu. Kah kah kah. Relax la bro

Pi cari pejabat DAP dan cium tangan mereka wahai ahlul PAN. Korang kata DAP tu ada karamah.

Ohhh roket i miss u. Kah kah kah

Anonymous said...

AJAK GUAN ENG, KIT SIANG MASUK ISLAM PUN SALAH KE!!!

Aduhai!!! Makin hari makin semak pulak kepala otak tengok perangai dan peel yang ditonjolkan oleh puak Pakatan Haprak ni. Nak pulak dari kalangan 'Pemakan Bangkai DAPigs' ni.

Kot ye pun diorang nak mempertahankan 'Abang Besar' diorang tu secara terang - terangan, jangan ka ditonjolkan sangat kemaluan tu depan orang ramai. Nak menjilat pun agak - agak la.

Inila masalahnya bila jadi parti Ternakan DAPigs. Pantang orang cuit sikit nama 'Abang Besar' diorang, pasti diorang akan melatah tak tentu arah dan meroyan macam orang hilang akal.

Takkan la tindakan Mufti Pahang ajak Si Guan Eng dan Si Kit Siang tu masuk Islam pun nak dianggap satu tindakan yang salah? Berdosa besar sangat ke kalau kita ajak dia masuk Islam

Kot kalau sebelum ini, bila PAS dakwa mereka berkawan dengan DAPigs hanya untuk menyeru parti itu menerima Islam, boleh pulak Si Mursyidul Am parti Ternakan DAPigs ni terima?

Tapi bila Mufti Pahang ajak dua beranak DAPigs tu masuk Islam, bukan main pulak dia meroyan tak tentu arah macam orang kena sampuk dek setan pasal apa? Salah ke seruan Mufti Pahang tu?

Rasanya, isu pasal label Kafir Harbi hari tu pun kita dah jelaskan. Ianya merujuk kepada semua pihak yang menentang Islam sama ada ianya dilakukan secara dasar atau pun perlaksanaan.

Kalau dilihat, dasar Kebangsaan parti itu lebih banyak cenderung ke arah memusuhi Islam yang terang - terangan menyatakan mereka nak menggugurkan status Islam sebagai agama rasmi.

Maka itu membuktikan bahawa mereka mempunyai dasar yang memusuhi Islam. Itu yang dimaksudkan oleh Mufti Pahang tu. Tapi takde pulak sampai tahap dia suruh umat Islam angkat senjata.

Part suruh umat Islam tu angkat senjata telah ditokok tambah oleh puak Pakatan Haprak tu sendiri demi untuk mengelirukan rakyat, terutama masyarakat dikalangan yang bukan beragama Islam.

Dan apa yang lebih menyedihkan ialah apabila ada juga dikalangan orang Islam sendiri yang bersekongkol dengan tindakan puak DAPigs tu, menyebarkan pembohongan terhadap Mufti Pahang.

Tapi apa boleh buat. Dah diorang ni Pemakan Bangkai DAPigs dan jadi Ternakan kepada parti Ultra Chauvanist tu. Jadi, tak heran sangat la kalau diorang pun turut bersekongkol menghasut masyarakat Bukan Islam membenci institusi Islam di Malaysia ni!!!

An Anonymous said...

Kalau LGE dan LKS masuk islam, ke mana lagi PAN nak bergantung agaknya?

Da jinggo said...

Baik jadi muslim comunist dari jadi kuslim tapi hidup melutut..... Kakakkakkaak

Anonymous said...

doa kan saja lah...nak kata apa lagi sejak berkawan dgn geng biru karat tu..hati yg dok ditarbiah tu dah jadi keras mcm batu..dah tak kenal dosa pahala lagi dah..asyik dok copy paste saja...bila orang tegur tuduh jadi khadam dap..sampai tak tahu yg tegur tu geng depa juga. geng mcm ni hanya tahu kuat takbir saja, mengaji kitab tak mahu dan rokok pula tak putus puting..

Anonymous said...

tolak ruu355 hati x keras
malah kalau boleh nak hapuskan lagi mahkamah syariah
nak halal melayu murtad pun hati x keras
kitab mana kamu mengaji ni? dgn wanji ke?
satu lagi raya baru ni kau ada bagi duit raya x? jgn tau...mufti nga dari perak dah haramkan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails