Sunday, July 03, 2016

Dedah Lagi, Kezaliman DAP, Terhadap Driver Mendiang Karpal Singh.

21 Jam RM1 Juta Untuk Lim Guang Eng Tapi Tidak Peduli Untuk Pemandu Karpal Singh Walaupun RM5 Ribu Sahaja



DAP Pulau Pinang mengumumkan bahawa kempen kutipan derma RM1 juta yang dilancarkan untuk Ketua Menteri, Lim Guan Eng telah mencapai sasaran. DAP menerima derma sebanyak RM1.09 juta sejak kempen itu dilancarkan sekitar pukul 6 petang dan sehingga 2 petang esokkannya.

“Dalam tempoh 21 jam, sasaran kutipan telah dicapai, iaitu menyamai RM51 ribu bagi setiap jam,” Katanya.

Sebelum ini, parti itu telah menggunakan dana lain bagi membayar wang ikat jamin Guan Eng yang ditetapkan bernilai RM1 juta oleh Mahkamah Tinggi Pulau Pinang.

Saya melihat bukan rakyat tetapi penyokong Cina DAP menunjukkan sikap dan sokongan padu kepada DAP walaupun DAP bukan parti yang mempunyai 'grasswood'.

Tapi mereka ada sikap hipokrit dalam pelbagai isu terutama berkaitan bangsa lain. Tak hairanlah pelukis Fahmi Reza yang mengeluarkan buku "Mari Mewarna ABC Politik" meletakkan Lim Guan Eng dengan huruf H yang bermaksud HIPOKRIT.

Kita tidak boleh lupa lagi bagaimana bekas pemandu kepada Mendiang Pengerusi DAP Karpal Singh, C Selvam dikhianati dan ditinggalkan menderita oleh keluarga majikannya serta sikap tidak peduli DAP. C Selvam dibiarkan meringkuk di dalam Penjara Taiping selama lebih sebulan kerana DAP beranggapan dia pembunuh kepada Karpal Singh. 

Nasib baik naib presiden Parti Cinta Malaysia Datuk Huan Cheng Guan yang membayar ikat jaminan dan membelikan pakaian dan telefon untuk dia berhubung dengan keluarganya di India.

Selvam yang tidak mengenali sesiapapun di Malaysia kecuali Karpal dan keluarganya tidak pernah terlintas, akan dibiarkan keseorangan di dalam penjara di negara asing baginya.

Ketika dalam tempoh tahanan reman, Selvam hanya berharap dan berdoa agar keluarga Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu datang dan menjaminnya tetapi hampa.

Lebih menyayat hati, tiada seorang pun ahli keluarga peguam veteran itu melawatnya ketika dia ditahan di Penjara Taiping dan tiada juga sesiapa menghubungi wakil dari pejabat Pesuruhjaya Tinggi India di Kuala Lumpur melawatnya yang berasa dari Velore di Tamil Nadu, India.

Barangan peribadi miliknya yang ditinggalkan di rumah Karpal di Kuala Lumpur juga tidak dikembalikan padanya.

“Saya menangis ketika di dalam penjara setiap hari memikirkan keluarga saya di India, mendiang Karpal dan pembantunya Michael Cornelius.." Kata Selvam.

Datuk Hung meminta bantuan daripada Biro Guaman Dan Hak Asasi Kebangsaan parti Gerakan Baljit Singh untuk memberikan khidmat guaman kepada Selvam.

Itu contoh mudah sikap HIPOKRIT DAP dalam isu-isu kemanusian yang mana jika kita membuat penelitian secara halus dan terperinci kita akan lihat bagaimana DAP akan manipulasi setiap isu untuk kepentingan politik semata-mata bukannya menjadi pejuang rakyat yang susah dan menderita tanpa batas kaum dan agama.

Haji Hassan Omar 

11 comments:

Anonymous said...

Haaaaaaaaaaaaa kat bawah ni video Youtube DAP menentang pembinaan masjid. Mungkin itu yg dibanggakan oleh PAN. PAN sekarang ni adalah khadam Superstar bagi DAP. DAP pula anti Islam.


Mari kita saksikan video di youtube :DAP HINA AZAN DAN BANTAH PEMBINAAN MASJID OLEH Jimmy Wong

Haaaa ini dia link video youtube ini

https://www.youtube.com/watch?v=9dXsU__PtxQ


Copy paste dan tonton wokey

Bukti yg amat unggul yg DAP anti masjid dan anti Islam. Malangnya PAN sukarela menjadi kahdam superstar DAP. Itu sebab Mujahid lepas buka puasa pi bergegas tengok Guan ENg hari mamat SifooFirauan tu kena charge. Balikl1a Mujahid Khadam

Jesse Labu
Keadilan
N9ers

Anonymous said...

Moga2 Khadam dan Talibarut DAP melalui PAN Cable TV dapat mendapat penjelasan yg terbaik lalu insaf.

Ingat DAP ingat Abu Lahab
Ingat DAP Ingat Musyrikin Makkah
Ingat PAN Ingat DAP..... Kerana PAN adalah khadam DAP

KEADILAN SONGSANG ALA DAPigs!!!

1. Sungguhpun saya tidak mengulas apa-apa mengenai kes Ketua Menteri Pulau Pinang, Y.A.B. Lim Guan Eng, saya tidak boleh menghalang pelbagai pihak membuat perbandingan dan kenyataan.

2. Namun apabila En Lim Guan Eng sendiri membuat kenyataan membandingkan kes beliau dengan kes saya, maka saya berasakan perlu membetulkan kenyataan beliau.

3. LGE membuat kenyataan, “Tidak seperti kes Khir Toyo, Cik Phang tidak rugi RM 5 juta, malah memperoleh keuntungan kecil sebanyak RM 300 ribu daripada harga asal RM 2.5 juta. Tidak seperti kes Khir Toyo, Cik Phang bukanlah pemaju perumahan yang harus bergantung kepada kerajaan negeri untuk meneruskan perniagaannya.”

4. Jawapan saya, "tidak seperti beliau membeli rumah yang lengkap dan sedia diduduki, LGE meninggalkan fakta bahawa saya membeli sebuah rumah separuh siap tanpa CF dengan harga RM 3.5 juta."

5. Harga ini mengikut penilaian penilai hartanah yang berwibawa dan bank antarabangsa.

6. Harga asal RM 6.5 juta merupakan sebuah rumah lengkap sekali dengan perabot (fully furnished). Ia sudah merupakan dua entiti yang berbeza.

7. Saya suka mengingatkan LGE keputusan Mahkamah ke atas saya langsung tidak mengambil kira hakikat penjual rumah saya tidak mendapat apa-apa keistimewaan dari Kerajaan Negeri Selangor pimpinan saya.

8. Malah permohonan syarikat Shamsudin yang disokong oleh saya juga ditolak oleh PKNS.

9. Saya bersalah kerana dalam pertuduhan di bawah Seksyen 165 Kanun Keseksaan bukanlah kerana mengambil rasuah, tetapi kerana menyalahguna kedudukan sebagai penjawat awam untuk mendapatkan sesuatu barangan berharga dengan balasan tidak mencukupi (lebih murah dari nilai sebenar) dari seseorang yang mempunyai urusan rasmi dengan saya.

10. Dalam kes saya, Mahkamah mendapati saya bersalah kerana saksi Pendakwa, Shamsuddin Haryoni, memberitahu Mahkamah beliau tidak setuju dengan harga RM 3.5 juta tetapi terpaksa menjualnya kerana bimbang perniagaan beliau di Selangor terjejas.

11. Justeru, saya nasihatkan Lim Guan Eng berhenti membandingkan kes beliau dengan kes saya.

12. Malah kes saya tidak sama dengan beliau kerana beliau turut didakwa di bawah Seksyen 23 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009 yang tentunya membabitkan kesalahan lebih serius.

13. Ketika saya dihukum penjara, DAP menganggap ia satu kemenangan besar mereka.

Justeru, sungguhpun saya bersimpati dengan nasib Lim Guan Eng, saya fikir kenyataan paling tepat untuk DAP ialah seperti yang diungkapkan oleh Naib Presiden Parti Cinta Malaysia, Datuk Huan Cheng Guan, - “Padan Muka”.

14. Bagi saya pendakwaan ini adalah "Poetic Justice"!

- Dr Mohamad Khir Toyo (2 Julai 2016)

Anonymous said...

PAN sanggup memaki hamun Mufti Pahang dEmi DAP Tercinta.

Ingatlah DAP hanya mementingkan Emirul Musyrikin mereka. Kalau ahli pun DAP tak peduli, setakat kuli khadam macam PAN lagi la. Kah kah Kah

Bawah ini saya copy paste dari semut hitam. Moga2 Kuli Khadam PAN boleh ambil pedoman,

Jesse Labu
Biar ada Taste Jgn Jadi Tasteless Idiot Macam PAN pimpinan Mike Selfie Takda Degree



http://semuthitam80.blogspot.my/2016/07/guan-eng-dibela-macam-tokong-ahli.html

GUAN ENG DIBELA MACAM TOKONG, AHLI DIBIARKAN MATI!!!

Herankan? Si Ketua Menteri Pulau Pinang yang ditahan atas tuduhan rasuah telah pun dibebaskan dengan bayaran ikat jamin oleh seorang penjamin yang dikenali sebagai Phee Boon Poh.

Pun begitu, DAPigs Pulau Pinang menerusi wakil parti itu tetap mengeluarkan satu kenyataan merayu rakyat Malaysia menderma RM10 seorang bagi menampung wang ikat jamin tersebut.

Apa yang menimbulkan persoalan, jika wang ikat jamin RM1 juta itu telah pun selesai dibayar, mengapa wakil parti itu masih mahu menagih simpati murahan daripada orang ramai?

Tambahan pula, wang ikat jamin tersebut akan dipulangkan apabila Si Ketua Menteri Pulau Pinang itu selesai menjalani perbicaraan terhadap dua pertuduhan rasuah yang melibatkan dirinya.

Oleh itu, ada yang meluahkan rasa kehairanan apabila DAPigs mengambil tindakan sedemikian. Kerana bagi mereka, duit yang dikutip dari orang ramai tu sudah pasti tidak akan dikembalikan.

Namun itulah sifat kaum yang mewakili DAPigs, diorang memang pandai main wayang. Keutamaan mereka juga berubah mengikut situasi dan hanya menguntungkan pihak atasan.


Umpamanya, seorang pengguna laman Facebook yang dikenali sebagai Leng Teck Chiang yang menyelar layanan DAPigs terhadap orang Sarawak berhubung isu derma RM10 kepada Guan Eng.

Menurut Leng, ketika Pengerusi DAP Sarawak Wong Ho Leng menghidap penyakit kanser dan memerlukan bantuan kewangan sejumlah RM1 juta, pihak DAPigs langsung tidak membantu.

Pada ketika itu, takde pulak Si Budak Zairil atau mana - mana pemimpin DAPigs yang tampil meminta sumbangan dari orang ramai untuk membantu pemimpin DAPigs Sarawak tu.

Sebaliknya, pihak Barisan Nasional (BN) Sarawak yang telah turun padang dan menghulurkan bantuan kewangan itu kepada Wong. Dek kerana insiden itu, dia menyifatkan DAPigs langsung tidak menghiraukan kebajikan masyarakat Sarawak.

Dan kes seumpama itu bukan kali pertama berlaku. Ianya sekaligus membuktikan bahawa DAPigs ni lebih mengutamakan kebajikan Si Guan Eng tu dari nak mempedulikan nasib malang yang menimpa orang lain. Mentang - mentang la Guan Eng tu dianggap sebagai Tokong!!!

Anonymous said...

Jika pemandu peribadi dizalimi dan dilayan seperti anjing kurap, maka tidak hairanlah Ketua Musyrikin Penang dan sifu-sifu roket yang sibuk memperkayakan kroni dan diri mereka sendiri melalui pelbagai skandal seperti rumah terlajak murah, kertas kerja terlampau mahal, menjual tanah kerajaan kepada SingaPORK dll melayan rakyat seperti anjing kurap seperti membiarkan berpuluh kampung Melayu dirobohkan di PP.

Hanya penjilat dedak babi cap roket dan puak munafik sahaja yang menyokong Ketua Musyrikin Penang dan sifu-sifu roket menghina, memburuk-burukkan, menfitnah dan menentang ajaran ajaran Islam, hukum Allah, ulama-ulama Islam dan parti Islam yang sedang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah di negara ini.

Jika penjilat dedak babi dan puak munafik ini mati, keluarga mereka sepatutnya meminta paderi, sami atau rabbi Yahudi untuk menguruskan mayat mereka di jirat cina kerana mereka benci ulama Islam dll.

Anonymous said...

ibnu hashim sampaikan satu ayat
ingat anda adalah wartawan. biarpun fakta benar , cara hujah
adakah anda supaya orang silap faham anda bertanggung jawab
contoh: adakah selvam pembunuh? jawapan sudah tentu ya
kerana dia penyebab kemalangan..
cuma kemungkinan tanpa niat ..tapi mungkin berniat siapa tahu
soalan kenapa parti cinta sangat berminat?
betulkah lge rasuah ? siapa tahu?
adakah anda tuhan? tahu segalanya
mungkin orang itu tidak ambil untung besar.. apa nak hairan
orang islam wakaf tanah free pun ada ? so biasa
anda tidak perlu .. beri keputusan ,,tak perlu kan bicarakan lge .. biar mahkamah bersidang dulu ..ada soal jawab baru boleh ulas.

ingat firman allah :
“Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu menjadi orang-orang yang selalu menegakkan kebenaran karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah kebencianmu terhadap suatu kaum membuatmu tidak berlaku adil. Berbuat adillah karena ia lebih mendekati ketakwaan. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan” (QS. Al Maa’idah: 8)

ibnu hashim .. ingat ..alah tahu apa yang kamu kerjakan .. ayat ini ditujukan kepada anda ....tuan orang beriman ..tapi benci...?

sila muhasabah diri cukuplah misleading info yang ada lakukan selama ini
terutama berkaitan perpecahan dalam pas sebelum ini yang akibatkan wujudnya amanah.
tuan juga telibat dalam pecahkan perpaduan ini.sedangkan islam peringatkan bila 2 orang beriman bergaduh .. damaikan ,, bukan pecahkan..

ingatlah setiap orang yang silap perhitungan kerana maklumat ibnu hashim akan tuntut diakhirat. jangan kata saya tidak ingatkan.. saya dah peringatkan ..
jangan tuntut lagi dari orang awam kenapa tak ingatkan semasa didunia.sayA telah peringatkan tuan jangan tuntut kami di akhirat lagi.

Anonymous said...

Khadam DAP perangai macam abdullah bin ubay bin sahul

Mohamad Akhir Hassannb aww said...

Sesetengah yang komen kat sini lebih teruk akhlak dari yang kafir.

Mohamad Akhir Hassannb aww said...

Sesetengah yang komen kat sini lebih teruk akhlak dari yang kafir.

Anonymous said...

Badut dedak roket mendakwa akhlak orang Islam lebih teruk dari orang kafir (yang menyembah berhala dan menentang, memburuk-burukkan dan menghina ajaran Islam dan hukum Allah).

Jika Ketua Musyrikin Penang hina Islam, no problem. Jika orang mengutuk Ketua Musyrikin Penang sebab Ketua Musyrikin Penang menghina Islam, akhlak orang itu teruk pada pandangan badut dedak roket.

Wah inilah ajaran Ketua Musyrikin Penang yang sesat lagi menyesatkan lagi membodohkan penjilat-penjilatnya!

Anonymous said...

(1)Anon 5:24 PM menulis adakah selvam pembunuh? jawapan sudah tentu ya
kerana dia penyebab kemalangan..cuma kemungkinan tanpa niat ..tapi mungkin berniat siapa tahu


Jawapan kita:

Publihed on Jun 14, 2016

Mahkamah Majistret di sini, hari ini, melepas dan membebaskan bekas pemandu mendiang Karpal Singh, C.Selvam, 29, daripada tuduhan memandu dengan cuai hingga mengakibatkan kematian bekas Pengerusi DAP itu dan pembantu peribadinya, dua tahun lepas.
Sumber: http://www.mynewshub.cc/2016/06/14/bekas-pemandu-karpal-singh-dibebaskan/

(2) Anon 5:24 PM menulis betulkah lge rasuah ? siapa tahu? adakah anda tuhan? tahu segalanya mungkin orang itu tidak ambil untung besar.. apa nak hairan

Jawapan kita:

LGE didakwa di mahkamah kerana SPRM mempunyai bukti ! Jika sebilangan manusia termasuk pegawai penyiasat dan pendakwa dan saksi-daski lain tahu tentang kes tersebut, berapa banyak 'tuhan' kamu yang wujud?

Jika rumah itu dijual pada harga 2.8 juta sedangkan harga pasaran semasa ialah RM6 juta, penjual telah mengalami kerugian besar = RM6 juta - RM2.8 juta = RM3.2 !

Mengapa penjual itu sanggup mengalami kerugian besar? Apakah motifnya? Apakah persetujuan sulit di sebalik kerugian besar itu? Mengapa penjual tidak menawarkan rumahnya kepada orang lain selain dari KM?



Anonymous said...

Kerana KM Penang bermaksud ketua musyrikin penang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails