Thursday, July 07, 2016

Siapa Temberang? RUU.. Selama Hari Raya.

8 comments:

Anonymous said...

Sedar sedarlah PAN. Hari2 goreng pakai kuali leper hangit nanti. Kat bawah ni nasihat kpd Kaki2 Goreng PAN


BAGUS LA KALAU "PAN" DAH SEDAR DIRI!!!

Heh! Kira bagus jugak la kalau pemimpin parti KUALI Si Mat Sabu tu dah sedar diri. Takde la diorang ni asyik sangat 'Menongkat Ke Langit' mengharap 'Bulan Jatuh Ke Riba' je kerjanya.

Setidak - tidaknya, ada jugak la pemimpin parti 'Ternakan DAPigs' tu mengakui bahawa parti itu GAGAL untuk mendapatkan sokongan yang kuat dari kalangan rakyat dipelbagai peringkat.

Sebaliknya, parti itu hanya sekadar 'Melukut Ditepian Gantang' dan hidup ibarat seperti 'Kerakap Atas Batu' dengan mengharapkan bantuan serta belas ikhsan dedak dari PKR atau pun DAPigs.

Namun bantuan dan belas ehsan yang diterima tu bukannya diberikan secara percuma. Parti KUALI Si Mat Sabu tu terpaksa jadi Barua yang menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Tuan Besar' mereka.

Seperti mana kenyataan Pengerusi PASMacai ni, parti KUALI Si Mat Sabu tu hanya kuat dengan sokongan dari parti sekutu mereka diperingkat Nasional, bukan diperingkat akar umbi.

Kata Ahi Jawatakuasa Kerja parti itu, mereka mungkin kuat di peringkat Nasional namun masih mempunyai kelemahan di akar umbi peringkat cawangan bagi setiap daerah mengundi.
"Jadi sebagai parti baru, mereka kena membina jenteranya itu di antara perkara proses yang perlu dibuat..ertinya di peringkat nasional sudah selesai, di peringkat parlimen sudah hampir 150 parlimen ada mempunyai Amanah.
"Sekarang ini mereka terpaksa tubuh akar umbi peringkat cawangan setiap daerah mengundi mesti ada dan ini proses yang perlu dibuat dan tidak boleh lari. Ia (Amanah) tidak ada kekuatan sendiri dan dengan kekuatan sendiri tidak cukup kuat kecuali dengan sokongan parti-parti PH yang lain," katanya.
Dalam erti kata lainnya, pemimpin parti 'Ternakan DAPigs' tu hanya sekadar gah pada nama diperingkat Nasional je sedangkan diperingkat bawahan, diorang abaikan begitu sahaja.

Dan kebanyakkan pemimpin parti itu dilihat hanya sekadar menjaga 'kerusi' masing - masing kerana takut ianya dirampas dan terlepas kepada 'Musuh Utama' mereka iaitu PAS.

Pokok pangkalnya, kenyataan yang dibuat oleh Pengerusi PASMacai itu membuktikan bahawa parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu hanya syok sendiri menjaga bontot 'Tuan Besar' mereka je. Mengkala nak berkembang diperingkat bawahan, jangan harap la!!!

Semut Hitam at Selasa, Julai 05, 2016

Anonymous said...

RUU 355: Hakikat pertembungan Islam dan bukan Islam: Naib Presiden Isma
t

Jadi secara umum, bila kita melihat reaksi daripada bukan Islam terutamanya dan juga parti-parti samada parti itu daripada barisan pembangkang ataupun daripada pihak yang bersekutu dengan kerajaan.

Ia adalah merupakan satu reaksi yang memang kita sudah jangkakan daripada awal.

Pertamanya kerana, apabila kita melihat kepada cadangan pindaan terhadap rang undang-undang tersebut dan kesan kepada apa yang akan berlaku kepada negara kita, kita akan perlu juga untuk melihat apa agenda sebenar yang sedang dimainkan oleh pihak bukan Islam terutamanya DAP dan beberapa parti bukan Islam lain daripada Barisan Nasional

Kalau kita ingat dulu, mereka adalah merupakan satu kumpulan yang pernah memperjuangkan satu tuntutan yang kita panggil sebagai tuntutan Comango untuk mengubah beberapa perkara dalam perlembagaan di antaranya adalah mengecilkan bidang kuasa Mahkamah Syariah, ataupun mungkin kalau boleh hapus, dihapuskan terus.

Kemudian mengecilkan kuasa atau hak-hak istimewa orang Melayu, kemudian begitu juga mempertikaikan berkenaan tanah rizab dan seumpamanya.

Jadi, bila kita melihat ini sebenarnya memang berlaku pertembungan yang cukup kuat antara dua aliran.

Satu aliran yang berusaha untuk mengukuhkan konsep negara islam pada negara kita, kemudian satu lagi adalah satu aliran yang berusaha untuk menidakkan itu dan memberikan satu imej baru kepada Malaysia sebagai negara sekular atau negara bukan Melayu sebagai negara bukan Islam dan seumpamanya.

Ini sebenarnya hakikat yang berlaku. Jadi, apa yang berlaku ini merupakan satu titik daripada satu siri-siri yang panjang yang telah berlaku sebelum ini beberapa pertembungan dan akan berlaku seterusnya beberapa pertembungan yang lain.

Sebab itu saya tidak pelik apabila melihat sebahagian daripada bukan Islam begitu ghairah untuk menentang. Mereka mengatakan ini adalah hudud sebenar itulah, inilah.

Tapi sebenarnya adalah kerana ketakutan mereka, kerana RUU ini apabila digubal ataupun dipinda, ia akan mengukuhkan lagi konsep Malaysia sebagai sebuah negara Islam. Jadi itu sebenarnya yang paling ditakuti oleh mereka.

Bila kita jawab, ini tiada kena mengena dengan orang bukan Islam pun, sebab bidang kuasa mahkamah syariah masih lagi kepada orang Islam sahaja di negeri negeri yang ada Sultan.

Sambungan

Anonymous said...

Sambungan


Jadi kenapa mereka takut?

Mereka takut kerana ini amat bertentangan dengan tuntutan tuntutan mereka sebelum ini. Iaitu tuntutan-tuntutan yang kita boleh tengok dalam tuntutan Comango, tuntutan beberapa menteri-menteri bukan Islam kepada kerajaan Malaysia, begitu juga tuntutan daripada persatuan-persatuan Cina, dan juga tuntutan lain yang terlalu banyak sekiranya hendak disenaraikan yang telah berlalu.

Sekiranya kita ambil sejarah sebelum merdeka lagipun, dengan tuntutan Malayan Union, kemudian tuntutan dalam penggubalan Perlembagaan 1948 dan begitulah seterusnya sampailah ke hari ini.

Jadi kita boleh faham, isu sebenar adalah isu pertembungan berkenaan tentang perjuangan dua pihak. Satu ingin mengukuhkan konsep negara Islam kepada negara Malaysia. Kemudian yang kedua, satu lagi pihak memperjuangkan supaya Malaysia diubah konsepnya kepada negara sekular, kepada negara bukan Melayu kepada negara bukan Islam.

Naib Presiden 1 Ikatan Muslimin Malaysia (Isma)
Ustaz Muhammad Fauzi Asmuni

Anonymous said...

Wahai ahlul PAN. Berhentilah jadi khadam untuk DAP sebab DAP adalah anti Islam

Anonymous said...

berdakwahlah dengan cara yang baik.. jangan asyik memaki hamun aje..

Anonymous said...

Melayu PAS tipu bangsa sendiri balik

Sama sama lah Melayu terus hidup miskin papa kedana me lahap duit cukai CINA saja

BODOH betul

BANGLA pun tak SE BODOH Melayu.

Anonymous said...

LU. OLANG MELLAYU MEMANG. BODOH MAA........
HALI. HALI. MAU LAWAN....HO.
WANG TAK. DA. ....LAGI. MAU PERANG KA....
KELEJA LU. OLANG. BANYAK. MALAS......
PAGI LU OLANG. BIKIN. ANAK.....
MALAM. LU LAGI. BIKIN. ANAK.....
HALI HALI. BIKIN. ANAK......
GILA. PUNYA OLANG.....LU.....LU SIOU......

LU. TENGOK. CINA OLANG ADA LAWAN. KA.......
CINA. PUNYA OLANG. ADA. PANDAI...
TATAK ADA OLANG. CINA HO......
MALAYSIA. TATAK. ADA. BANDA...LU. TAU KA..
TAN CHENG LOK ITU. KL. KASI BUKAK
ADA CAKAP....
KITA MELAYU KA.....
INDIA. ORANG. KA.....
CINA OLANG. KA.....
ABANG ADIK. MAA....TAK. MAHU GADUH. GADUH
LU. ADA. PAHAM. KA .... GUA. CAKAP.........

Wan Rosli said...

Patutlah PH tak berapa minat dengan Kanun Jenayah Islam yg dibawa ke parlimen oleh TGHH..

Rupa2nya PH ada cara tersendiri utk menghapuskan dosa rasuah.. iaitu hendaklah bersekongkol dgn PH terlebih dahulu; kerananya dosa rasuah bolehlah disapu ke bawah karpet PH..
Kenapa? Tak percaya ke? Betul ni tak percaya?

Cer perhatikan Tun M dan tok guru PAN LGE.. bukankah sudah pun dibersihkan dari rasuah?.. kesilapan khir toyo pula ialah dia tak mahu atau mungkin malu bersekongkol dgn PH!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails