Monday, July 04, 2016

Langkah Terdesak LGE, Cuba Heret Rakyat Dalam Kes Rasuah -Datuk Seri Zainal Abidin Osman

Datuk Seri Zainal Abidin Osman

NIBONG TEBAL – Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng ditempelak kerana didakwa cuba mengheret rakyat dalam pertuduhan rasuah yang sedang dihadapinya.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri Datuk Seri Zainal Abidin Osman berkata tindakan Lim mengajak rakyat mempertahankannya dan mengadakan sesi penerangan terbuka merupakan langkah terdesak.
“Saya percaya Lim dan pemimpin pembangkang lain menyedari tindakan mengadakan penerangan secara terbuka itu boleh menimbulkan subjudis terhadap kes yang sedang dihadapinya.
“Jangan heret rakyat dalam tuduhan yang jelas membabitkan beliau secara peribadi. Negara ada undang-undang dan tiada sesiapa yang kedudukannya lebih tinggi daripada undang-undang,” katanya kepada pemberita selepas menyerahkan sumbangan Aidilfitri kepada anggota keselamatan di sini, hari ini.
Beliau mengulas tindakan DAP yang mengheret rakyat khususnya penyokong parti itu untuk mempertahankan Lim yang berdepan tuduhan rasuah termasuk mengadakan sesi penerangan kepada rakyat di Dewan Seri Pinang, di sini hari ini.
Khamis lepas, Lim, 56, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang terhadap dua pertuduhan rasuah berhubung penukaran zon pertanian kepada zon perumahan serta pembelian lot tanah dan banglo di bawah nilai pasaran. – BERNAMA

5 comments:

Haruan Djin Al-Kepala Bana said...

mur-shit-samdol pas ulamak kepala bana haruan djin nampaknya semakin terdesak apabila menyuruh LGE bercuti. haruan djin mur-shit-samdol pas dah nyanyok apabila kuman seberang laut dia nampak tapi gajah depan mata dia buat2 tak nampak. terlihat kebaculan haruan djin apabila tidak berani menyuruh najib bercuti dalam kes 1mdb tetapi berani bersuara dalam kes LGE. baru dapat jawatan Ketua Kluster Kerajaan dah lupa diri. beginilah sikap ulamak kepala bana yang tinggal dalam pas. walaunta pas terus diperbodohkan sambil menyondol, mencium dan menjilat bontot ulamak sebegini. syabas!!!!

Anonymous said...

Bayangkan seorang penjenayah berpengaruh cuba mengheret rakyat untuk menyokongnya dalam kes jenayah yang sedang dibicarakan dalam mahkamah. Jika si penjenayah itu yakin dia benar, mengapa dia cuba mempengaruhi rakyat yang menjadi mangsa-mangsa jenayah untuk menyokongnya? Mengapa dia tidak serahkan keputusan perbicaraan kepada hakim mahkamah?

Adakah ini bermaksud dia telah tahu dia akan kalah dalam perbicaraan kerana pegawai penyiasat dan pendakwa raya mempunyai cukup bukti dan saksi untuk menghantar penjenayah itu ke penjara untuk berehat dan makan minum percuma?

Sekarang penjenayah itu sedang mengalami:

Jantung berdebar-debar DAP-DID-DUD
rasanya tak menentu DAP-DID-DUD
hati bergetar-getar DAP-DID-DUD
melihat Pendakwaraya DAP-DID-DUD
Pegawai Penyiasat DAP-DID-DUD
bukti dan saksi DAP-DID-DUD
dalam mahkamah DAP-DID-DUD!

DAP-DID-DUD!
DAP-DID-DUD!
DAP-DID-DUD!
Mati berdiri!






Anonymous said...

Lagu ini ditujukan kepada Ketua Musrikin Penang yang sedang berdebar-debar DAP-DID-DUD menunggu perbicaraan dengan ucapan "MENGAKU SAJALAH"!

Sakit hatiku memikirkan kamu
Sakit mataku melihat wajahmu

Terpulanglah mau jadi apa
Mau jadi hantu mau jadi buaya
Terpulanglah mau bikin apa
Mau bikin masalah serah teruskan saja


yahya pikin said...

Kebanyakan orang melayu masih belum dapat keluar dari kepompong fitnah, busuk hati, buruk perangai, tak mahu mengakui kebaikan orang lain
Kebanyakannya masih minta di hargai walau melakukan perkara keji
Kebanyakannya masih lagi bersifat kata akulah yg terbaik walau hudoh perilakunya
Masih ramai yg sanggup memburuk2kan nama baik orang lain walaupun orang itu telah berjasa kepada bangsanya
Kebanyakannya masih senang hati melakukan penganiayaan pada orang lain
Kesian kuasa hanya jadi mainan utk memuaskan hati busuk
Kesian, berpeluang membaiki tapi cuma puas hati menjadi penjilat
Kesian, akal yg Allah kurniakan hanya diselit dicelah2 lubang yg sempit

Anonymous said...

Yahya Peking(Beijing),

Komen kamu yang menghina orang Melayu jelas menunjukkan kamu adalah barua rasis bangang dari puak ultra rasis kiasu yang tidak bermoral yang suka mengambil peluang ke atas kebaikan orang Melayu untuk menindas orang Melayu.

Orang Melayu terlalu baik hati yang menyebabkan kaum pendatang dapat tinggal di negara ini dan boleh hidup aman dan mewah dalam negara Melayu.

Jika orang Melayu bersifat busuk hati, buruk perangai dll mengikut dakwaan karut kamu, sudah lama kaum pendatang dihalau kembali ke negara asal mereka selepas British berambus dari negara ini!

Kamulah contoh makhluk rasis kiasu yang meletakkan otak kamu di tapak kaki!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails