Tuesday, July 05, 2016

"PAS lumpuh, ramai tinggalkan PAS"! Ini Sebenarnya..



Inilah wajah sebenar PAN. Kalau tak menjadi pengkhianat, pemfitnah dan penipu tak sahlah puak khadam DAP ni. 98% peratus dah berhijrah ke PAN konon. Setakat kumpulkan ahli PAN dari luar ramai-ramai dan bergambar depan Markas PAS dengan caption "PAS lumpuh, ramai tinggalkan PAS" baik tak payah. 

Lepas ni eloklah PAN bergambar di Putrajaya. Letak sekali caption "100% penduduk Putrajaya sudah berhijrah masuk PAN, PAN akan rampas Putrajaya". Baru puas hati nak tunjuk kebodohan tu ...

Kredit
تنڤا ناما  

(TKO)

21 comments:

Anonymous said...

Elehhhhhhhh PAN ni memang terkenal dgn PANipu dan PANdusta. Kah kah kah. Tak sangka DAP pun kena tipu dgn PAN. Dengar kata DAP tolong PAN sebab dikatakan 99.99% ahli PAS dan 70% ahli UMNO akan keluar parti dan menjadi ahli PAN. Ada kutu Gang GHB cakap la. GHB la ni nama dia PAN.

Dengar kata DAP pun dah malas nak jumpa PAN. Cakap banyak tapi penyokong, boleh kira dgn jari

Bawah ni saya lampirkan tulisan SemutHitam moga2 mereka sedar diri. Kah Kah Kah. Balik la PAN

http://semuthitam80.blogspot.my/2016/07/bagus-la-kalau-pan-dah-sedar-diri.html

BAGUS LA KALAU "PAN" DAH SEDAR DIRI!!!

Heh! Kira bagus jugak la kalau pemimpin parti KUALI Si Mat Sabu tu dah sedar diri. Takde la diorang ni asyik sangat 'Menongkat Ke Langit' mengharap 'Bulan Jatuh Ke Riba' je kerjanya.

Setidak - tidaknya, ada jugak la pemimpin parti 'Ternakan DAPigs' tu mengakui bahawa parti itu GAGAL untuk mendapatkan sokongan yang kuat dari kalangan rakyat dipelbagai peringkat.

Sebaliknya, parti itu hanya sekadar 'Melukut Ditepian Gantang' dan hidup ibarat seperti 'Kerakap Atas Batu' dengan mengharapkan bantuan serta belas ikhsan dedak dari PKR atau pun DAPigs.

Namun bantuan dan belas ehsan yang diterima tu bukannya diberikan secara percuma. Parti KUALI Si Mat Sabu tu terpaksa jadi Barua yang menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Tuan Besar' mereka.

Seperti mana kenyataan Pengerusi PASMacai ni, parti KUALI Si Mat Sabu tu hanya kuat dengan sokongan dari parti sekutu mereka diperingkat Nasional, bukan diperingkat akar umbi.

Kata Ahi Jawatakuasa Kerja parti itu, mereka mungkin kuat di peringkat Nasional namun masih mempunyai kelemahan di akar umbi peringkat cawangan bagi setiap daerah mengundi.
"Jadi sebagai parti baru, mereka kena membina jenteranya itu di antara perkara proses yang perlu dibuat..ertinya di peringkat nasional sudah selesai, di peringkat parlimen sudah hampir 150 parlimen ada mempunyai Amanah.
"Sekarang ini mereka terpaksa tubuh akar umbi peringkat cawangan setiap daerah mengundi mesti ada dan ini proses yang perlu dibuat dan tidak boleh lari. Ia (Amanah) tidak ada kekuatan sendiri dan dengan kekuatan sendiri tidak cukup kuat kecuali dengan sokongan parti-parti PH yang lain," katanya.
Dalam erti kata lainnya, pemimpin parti 'Ternakan DAPigs' tu hanya sekadar gah pada nama diperingkat Nasional je sedangkan diperingkat bawahan, diorang abaikan begitu sahaja.

Dan kebanyakkan pemimpin parti itu dilihat hanya sekadar menjaga 'kerusi' masing - masing kerana takut ianya dirampas dan terlepas kepada 'Musuh Utama' mereka iaitu PAS.

Pokok pangkalnya, kenyataan yang dibuat oleh Pengerusi PASMacai itu membuktikan bahawa parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu hanya syok sendiri menjaga bontot 'Tuan Besar' mereka je. Mengkala nak berkembang diperingkat bawahan, jangan harap la!!!

Anonymous said...

Ingat PAN Ingat DAP
Ingat DAP Ingat Abu Lahab
Ingat DAP ingat anti Islam
Ingat PAN Ingat Khadam DAP
Ingat Khadam DAP Ingat Peminta Dedak

Anonymous said...

Kenapa perlu BANGGA dengan MAT SOTONG dan MAT JIN SEKONGKOL SAPUMAN ????

Renungi lah......

Anonymous said...

Kami beramai-ramai telah keluo PIS, kemudian joined Amanah ....dan tak terdetik pun di hati kami nak agung-agungkn LGE.
Yg mengatakan kami agungkan LGE dan DAP ialah geng ostad2 yg terasa inferior krn ditinggalkan oleh kami
Sehubungan itu, kami difitnah yg kami ni berwalakkan Dap dan LGE.

Mai nk habaq, kami keluaq krn kami dapati nilai kepimpinan mr presideng PIS amat lemah dan lembab dlm membaca dan menterjemah isu-isu politik negara, tambahan sikapnya yang bebal membuatkan kami dah naik muak berketuakan si mulut celupar itu.

Harap walaun2 jgn duk buat fitnah yg kami ni wala kpd LGE dan Dap. Nti dapat dosa krn fitnah pula.
Minta teliti lah dgn hati yg cerah, apakah hebat sangat ke mr presideng mu?

Anonymous said...

Salam semua,

Saya copy-paste komen bangang penyokong PAS tak tau agama kecil-kecil taknak belajar dah tua bodoh nak mampos!!!

Anonymous said...
'Nobody' menulis Contohnya Abu Jahal dan Abu Lahab ketika dalam menyembah Allah mereka menyembah berhala!!!

Jawapan kita:

Fakta: Abu Jahal dan Abu Lahab tidak pernah memeluk Islam maka mereka tidak menyembah Allah. Ini bererti kamu 'Nobody' adalah pendusta yang menjijikan!

Komen 'Nobody'ini jelas menunjukkan 'Nobody' bukan orang Islam kerana dia adalah seekor musang berbulu ayam yang telah menghina dan mempermainkan agama Islam dan mengkafirkan TGHH dan dia tidak mengetahui ajaran Islam.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Kenapa Abu Jahal dan Abu Lahab digelar musyrikin Mekah???

Sebab mereka menyekutukan Allah dengan berhala!!!

Korang tahu tak di Mekah ketika itu masih terdapat ajaran Nabi Ibrahim A.S yang menyembah Allah???

Korang tahu tak Abu Jahal dalam masa yang sama menyembah berhala!!!

Dalam perang BAdar, Abu Jahal berdoa dengan siapa??? Allah!!!

Duduk dengan parti orang bodoh beginilah jadinya, bahlol nak mampos!!! Bukan saya cakap, wakil PAS Johor yang mengaku!!!

Buatlah kerja-kerja bodoh lagi, sejarah agama pun korang tak tahu mengaku pejuang Islam!!!

Rasulullah tak suruh pun pejuang Islam jadi bangang!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam semua,

Tengok lagi kebangangan En. Anonymous, saya copy-paste lagi.

Anonymous said...
Nobody menulis Apapun Cik lah contoh penjilat fanatik Ketua Musyrikin Malaysia iaitu Tuan Guru Abdul Hadi Awang!!!! ...bla...bla...bla.....bla.....

Jawapan kita:

Wah... 'Nobody' sudah betul-betul gila pada tahap kronik apabila 'Nobody' menfitnah Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

Kita semua tahu TGHH adalah ulama Islam yang sentiasa menyeru manusia kembali kepada ajaran Islam dan hukum Allah dan mengingatkan manusia supaya sentiasa melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran dan kesesatan.

Sebaliknya 'musyrikin' bermaksud orang kafir yang menyembah 'tuhan-tuhan' lain selain dari Allah. Musyrikin itu kafir kerana mereka tidak mahu menerima bahawa tuhan hanya satu sahaja, aitu Allah. Dan konsep ketuhanan mereka(musyrikin) adalah mengakui adanya tuhan-tuhan selain Allah.

A kaafir may be called a mushrik and a mushrik may be called a kaafir, as Allaah says (interpretation of the meaning):

“And whoever invokes (or worships), besides Allaah, any other ilaah (god), of whom he has no proof; then his reckoning is only with his Lord. Surely, Al‑Kaafiroon (the disbelievers in Allaah and in the Oneness of Allaah, polytheists, pagans, idolaters) will not be successful”
[al-Mu’minoon 23:117]

Ini bererti Tuan Guru Haji Hadi bukan seorang musyrikin atau ketua musyrikin. Bahkan Tuan Guru Haji Hadi adalah ulama Islam yang menyeru manusia menyembah Allah sahaja.

Oleh sebab 'Nobody' telah mempermainkan agama Islam dan mengkafirkan ulama Islam yang bernama TGHH, kita percaya tuduhan musyrikin itu telah kembali kepada 'Nobody' semula !

Oleh sebab 'Nobody' sudah betul-betul gila tahap kronik, kita tidak perlu melayan komen gilanya yang penuh dengan fitnah dan penghinaan terhadap ulama Islam dan agama Islam.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Kalau Abu Jahal dan Abu Lahab pun tak kenal, tak payahlah tulis ayat Al-Quran bagai, bukan korang ikut pun!!!

Haji HAdi dah terang-terang mensyirikkan Allah, ulama apa macam tu!!!

Itu menyamar ulama!!!

Senang je nak tahu ulama ke tak, kalau akhlak Rasulullah tak ikut, menyeru kepada perpecahan umat Islam, kalau tak taat kepada PAS hilang akidah itulah sejahat-jahat manusia!!!

Ikutlah orang tua syirik tu. Kita orang nak ikut Rasulullah!!!

Yang jahil,

Nobody

P/s Lepas tu korang maki hamunlah lagi!!! Nak tahu orang tu intelek ke bangang tengoklah cara dia maki hamun!!! Saya memang belajar daripada Ketua Musyrikin Malaysia Haji Hadi yang kuat maki hamun!!!

Kalau korang taknak Haji HAdi kena maki hamun, komen elok-elok ikut cara RAsulullah!!!

Anonymous said...

Salam semua,

Komen bangang daripada penyokong PAS lagi.

Kita sokong Mufti Pahang sebab Mufti Pahang berani bercakap benar ! Bukankah selama ini pemimpin-pemimpin parti kafir telah menghina, memburuk-burukkan dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah dan menghasut orang ramai menentang Islam?

Bila diberi gelaran kafir harbi, pemimpin-pemimpin kafir berpura-pura melenting konon marah! Sebenarnya mereka bangga menjadi ketua kafir harbi boleh tunjuk besar kepala menentang Islam!

Anonymous said...

Salam En. ANonymous,

Ikutlah mufti bangang tu, kita orang nak ikut Rasulullah!!!

Tak payah jauhlah nak menunjukkan korang ni dahlah bangang ikut mufti bangang, bahlollah jadinya!!!

Senang je, apa maksud Kafir HArbi???

Yang jahil,

Nobody

P/s lain kali kalau nak berhujah guna otak jangan nak maki hamun, intelek sikit. Dah nak raya ni.

Anonymous said...

Salam semua,

Ada suatu kisah, seorang hamba Allah bermimpi terlihat orang pakai serban telanjang. bila diamati, yang dipakainya bukan serban pun.

Hamba Alllah ni musykil lalu bertanya kepada seorang imam yang dikatakan pernah menyeluk tangan dalam mulut buaya.

Kata Imam tersebut, serban tersebut mewakili hudud. Telanjang tu mewakili hukum-hukum lain dalam Islam yang tak disentuh pun.

Maksudnya, hudud je yang dikisahkannya, hukum-hukum Islam yang lain habis dilanggarnya.

Kata hamba Allah tadi, yang dipakai orang tersebut bukan serban tetapi macam serban!!!

Kata Imam, memanglah, bukan hudud pun RUU 355 je!!!

Macam tulah PAS, rakyat tengah susah harga barang naik, kena GST, pemimpin salahguna 1MDB, balak hilang 20,000 ekar, koperasi ko-hilal melingkup, duit tabung Memali berjuta-juta tak tahu mana pergi diorang macam orang telanjang pakai serban lah!!!

Agaknya sebab tulah tak boleh sebut perkataan "Amanah"!!! Tak boleh tengok duit, lesap!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous 11.45 am,

Tak payahlah cakap PANdusta ke PANipu ke, tengok hasil je kita tahu!!!

Kalau PAS bertambah kuat, dah tentu-tentu undi bertambah kalau tak menang pun la!!!

Ini lawan budak kecil umur tak sampai setahun hilang undi separuh, kuat apa!!!

Kalau umur Amanah sampai tahap kanak-kanak mumaiyis je macam mana agaknya???

Mungkin parti tua bangka tu dah ditalkinkan, dah meninggal dunia, Innalillah!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Jom bersolidariti bersama perasuah!!

Anonymous said...

Saya copy-paste ya daripada tajuk lain.

Anonymous Anonymous said...
Sambungan

Khas untuk asatizah yang tidak puas hati dengan hujah saya ini, berikut saya perturunkan kata-kata Izzuddin Ibni Abdis Salam dalam bab muwazanah bainal masoleh, ketika mahu menggantikan pemerintah:

فقد أجاز بعضهم ذلك لما ذكرناه من التخييرعند تساوي المصالح ، وكما يُتخير بينهما في ابتداء الولاية، وقال آخرون لا يجوز لما فيه من كسر العزل وعاره بخلاف ابتداء الولاية. فإن قيل: ينبغي أن يجوز لما فيه من النفع للمولّى. قلنا: حفظ الموجود أولى من تحصيل المفقود

(القواعد الكبرى ، ص 113 ، في تقييد العزل بالأصلح للمسلمين فالأصلح)

(Kata-kata Ibnu Abdis Salam yang akhir dalam petikan itu merupakan salah satu Qaedah Fekah dalam bab ini. Apabila disebut Qawaed Fekah, kita harus ingat ia adalah hasil analisis induktif terhadap ratusan ayat dan hadith. Bukan satu ayat. Asatizah seharusnya peka mengenai perkara ini)

Ini dalam kes sama rata, antara yang sedia ada dengan yang akan dipilih. Jelas sekali dalam kes kita ini, yang akan dipilih sudah jelas memusuhi Islam dan dominan dalam pakatan mereka. Lebih teruk, bukan sama rata.

Pertimbangkan betul-betul, ikut neraca syarak. Jangan ikut arahan membuta tuli, tanpa buat pertimbangan yang teliti. Orang yang tidak membuat pertimbangan teliti antara masoleh dan mafasid disifatkan oleh Izzuddin Ibni Abdis Salam sebagai:

جاهل غلبت عليه الشقاوة، أو أحمق زادت عليه الغباوة

Sebenarnya perbincangan saya ini sudah masuk ke bahagian yang sukar untuk orang-orang awam. Hujah saya bahawa maslahat gugur apabila bertentangan dengan puluhan nas sudah mencukupi untuk orang-orang awam. Mudah faham dan jelas.

Tetapi saya juga tidak mahu melupakan asatizah yang mempertahankan orang-orang kafir yang memusuhi Islam semata-mata maslahat politik menjatuhkan parti korup. Anda bertanggungjawab di hadapan Allah. Kalau anda tidak faham, belajarlah lagi. Jangan berkata sesuatu yang dalam hati anda sendiri ada keraguan. Jangan taksub pada jamaah atas sesuatu yang diragui. Selidiklah, kajilah, bukalah kitab. Ingatlah, apabila anda silap langkah, ribuan anak muda di belakang mengikut. Nak jawab apa nanti depan Allah Taala nanti?

Peringatan ini juga saya tujukan kepada rakan asatizah yang mendiamkan diri. Mendiamkan diri tidak akan menyelamatkan anda. Buka balik buku Muntalaq, segala hujah telah disusun elok dalam itu. Jangan jadikan buku fikrah sekadar “makanan” jilsah semata-mata, kemudian langkah harakah hanya mengikut apa orang atas kata, tanpa neraca pertimbangan yang teliti.

Akhir kata kepada semua anak muda yang ikut tarbiyah. Tarbiyah sepatutnya merapatkan anda dengan neraca; al-Quran. Ya, betul, anda perlu seseorang membimbing anda. Tetapi al-Quran kekal neraca untuk menilai semua benda, termasuk pemimpin anda sendiri. Apa gunanya tarbiyah jika kita kekal dihayun oleh permainan persepsi politik? Lebih malang lagi, sebuah parti cauvinis rasis yang lantang memusuhi Islam selama ini boleh di”persepsi”kan kepada orang yang ikut tarbiyah sebagai mad’u yang belum faham. Tragedi.

Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman

July 5, 2016 at 8:32 AM

Anonymous said...

Salam semua,

Mufti Pahang tu memang bebal!!!

Beritahu saya apa maksud kafir harbi???

Tak payahlah nak berdolak-dalik nak cover suruh masuk Islam!!!

Siapa nak masuk Islam kalau perangai bukan ikut Nabi, ikut babi!!!

Lagi 1, En. Anonymous payahlah cakap asatizah bagai, keluar dulu daripada persepsi kepartian!!!

Antara bersama orang bukan Islam menentang penindasan dan rasuah contohnya dan bersama parti orang Islam yang korap!!!

Siapa rujukan kita, bukan Haji HAdi atau Dr. HAron Din, Rasulullah lah!!!

Tengok perjanjian Hilful Fudhul. Bertujuan membela dan menolong orang yang teraniaya.

Apa kata Rasulullah??

“Sesungguhnya Aku telah menyaksikan satu sumpah setia yang dimeterai di rumah Abdullah bin Jad'an . Aku tidak akan suka bahawa aku menerima unta yang hebat sebagai ganti untuk menyalahi sumpah setia itu . Jika Islam mengajak dengan perjanjian yang serupa nescaya aku menerimanya .”

Sirah Ibnu Hisyam dan turut diriwayat di dalam Musnad Imam Ahmad.

Yang korang nak pergi membela rejim korap dan zalim dah tentu-tentu menyalahi Surah Hud ayat 113, ringkasannya jangan cenderung kepada orang2 yang zalim!!!

Tak payahlah nak guna asatizah bagai, sekarang fikirlah!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman,

Lagi satu, tak payahlah cakap bahagian yang sukar untuk orang awam!!

Kami pun belajar agama juga. Kami pun masuk universiti juga!!!

Boleh tak Ustaz nak beli kereta bila Ustaz tanya berkenaan fuel consumption, torque, cc dan sebagainya, salesman tu tanya Ustaz ni engineer ke??? Ustaz kata tak!!! Salesman kata kalau bukan engineer bahagian sukar ni kepada orang awam!!!

Ustaz cakap kami dipertanggungjawabkan di depan Allah!!! Habis tu Ustaz tak dipertanggungjawabkan depan Allah ke???

Pendapat ustaz pertama tidak mengikuti realiti semasa dan kedua menyalahi Hilful Fudhul yang disukai oleh Rasulullah serta yang ketiga menyalahi al-Quran ayat 113 Surah Hud!!!

Ustaz nak bagi pandangan pun janganlah taksub parti lepas tu buat-buat macam rasional konon!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Apa jua yg berlaku kita pertahankan sahajalah keyakinan masing2.. kalau kita nak bersolidariti dgn seseorang perasuah tak de siapa yg boleh menghalang..

Anonymous said...

Jom kita bersolidariti dgn bapak segala rasuah...yg melaungkan CASH IS KING.
Mr Presideng kita sudah, berpelukan lagi. Kita ahli-ahli yg walak kpd mr presideng kita, bila lagi?

Anonymous said...

Lepas tu berpelukan pula dgn org yg memenjarakan DSAI dgn fitnah liwat 1 nya.. tak boleh nafikan betul? Kami dlm PAS berkata hanya yg fakta..

Anonymous said...

Bagaimana fitnah liwat 2

Anonymous said...

wow bukan utk org awam,,hanya ko jr la terer bab ni deh,,patutlah islam pas mundur ke belakang,,bukan maju kedepan,,pas parti politaik utk cari kuasa jer..alat dia jual agama..hok ikhlas ikut perlembagaan pas geng2 bawah..ikut membuta sbb taksub,,puak hok sendiri ngaku ulamok bagai pulun dan pulun...hahahah baham bodo laker

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails