Monday, July 04, 2016

Bekas Penulis Terkenal Yahaya Ismail 76, Direman 3 Hari ..

 ANGGOTA polis membawa Yahya (kanan) ketika hadir bagi mendapatkan perintah reman di Mahkamah Majistret Johor Bahru semalam.
JOHOR BAHRU – Seorang penulis buku direman selama tiga hari oleh Mahkamah Majistret di sini semalam bagi membantu siasatan terhadap kes menyebarkan gambar mengaibkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menerusi aplikasi WhatsApp pada Jumaat lalu.
Penolong Pendaftar Mahkamah Rendah Johor Bahru, Norhidayah Abd. Manaf membenarkan Yahya Ismail, 76, atau lebih dikenali sebagai ‘Pak Ya’ direman sehingga Selasa ini bagi siasatan polis mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.
Yahya direman selama tiga hari selepas mahkamah mengambil kira faktor kesihatannya yang menghidap ken­cing manis dan darah tinggi.
Terdahulu, Yahya yang memakai baju lokap berwarna unggu dibawa ke mahkamah kira-kira pukul 10 pagi oleh anggota polis bagi pemohonan perintah reman terbabit.
Yahya ditahan di kediamannya di Kampung Tunku, Petaling Jaya Selangor, mengikut Seksyen 117 Kanun Prosedur Jenayah pada Sabtu lalu. (Kosmo!)

2 comments:

Anonymous said...

Pendokong2 PAN amat membenci sesiapa tg bekerturunan melayu dan berugama Islam. Yg suci bagi mereka adalah DAP sahaja

Ingat PAN Ingat DAP
Ingat DAP Ingat Abu Lahab
Ingat DAP Ingat Anti Islam


http://www.ismaweb.net/2016/06/kenapa-dap-yang-dibela/

Kenapa DAP yang dibela?
June 27, 2016 Kolumnis, Ustaz Sharipudin Abdul Kadir 0


DAP ANTI ISLAM DAP ke MCA ke atau lain semuanya sama je. Mereka berada dalam millah wahidah atau ikatan yang satu.

Mereka menentang pelaksanaan hudud walaupun hanya untuk rakyat Melayu Islam Kelantan sahaja. Itupun nama je hudud.

Hukuman tidaklah sebagaimana hukum asal dalam Syariat Islam. Cuma penambahbaikan pelaksanaan sahaja.

Mereka menentang hudud bukan kerana hudud tetapi kerana hudud ada kaitan dengan syariat Islam. Kesimpulannya mereka menentang apa yang ada kaitan dengan syariat Islam.

Apabila laksanakan hudud walaupun tidak sepenuhnya, bermakna sesebuah negara atau negeri tersebut sudah ada ciri-ciri negara Islam.

Berbeza dengan sistem ekonomi Islam atau ringkasnya Sistem Perbankan Islam. Sistem ekonomi tidak dikira sebagai ciri-ciri negara Islam.

Ini yang DAP dan MCA serta mereka yang seangkatan dengannya tidak mahu. Mereka tidak mahu Malaysia atau mana-mana negeri dalam Malaysia boleh digelar sebagai negara atau negeri Islam. Mereka mahu Malaysia adalah negara sekular. Mereka tidak mahu satu juzuk daripada bumi Malaysia boleh digelarkan sebagai negeri Islam kerana ada undang-undangnya dinamakan Hudud.

Tapi malangnya ada NGO dan parti-parti Melayu Islam menyokong mereka. Mereka bukan sahaja menyokong bahkan mengutarakan hujah kenapa perlu menolak hudud di Kelantan.

Beberapa parti Melayu dan NGO Islam bergandingan dengan parti bangsa Cina dan India menolak hudud di Kelantan dengan hujah yang sama. Identiti DAP dari dulu hingga sekarang tidak pernah berubah dasar perjuangan mereka. Cuma parti Melayu sahaja yang silih berganti memujanya dan mendampinginya dengan pelbagai gelaran yang diberi.

DAP pernah diberi gelaran sebagai rakan Tahaluf Siasi untuk beberapa tempoh. Akhirnya berpisah juga. Cuma yang terkini tidak ditonjolkan sangat istilah Tahaluf Siasi. Mungkin lebih kepada istilah dakwah maka diistilahkan sebagai target dakwah dengan hikmah kerana mereka tidak memahami Islam. Gelaran ini mungkin untuk dalaman sahaja. Secara rasmi DAP adalah rakan Tahaluf Siasi.

Umat masih menunggu sehingga bila mereka boleh bertahaluf. Natijahnya antara dua sahaja. Samada mereka akan berpisah pada satu ketika nanti setelah sedar ianya tidak menguntungkan Islam atau mereka tanpa disedari banyak menggadaikan asas dakwah dan syariat Islam demi kerjasama politik yang tidak jelas hala tujunya tetapi masih mendakwa mereka mengamalkan prinsip dakwah bilhikmah.

Mereka masih merasakan DAP adalah rakan seperjuangan untuk menegakkan Islam di Malaysia. Setakat ini tiada parti Melayu Islam yang boleh kekal dengan DAP.

Kalau parti atau NGO terkini boleh kekal dengan DAP, agaknya apa yang akan terjadi kepada NGO atau parti Melayu tersebut. Sama ada berlaku proses pencairan fikrah atau luntur identiti kerana DAP tetap dengan agenda asal mereka dari dulu hingga sekarang. Siapa ingin bersamanya mesti menerima ideologinya.

Siapa DAP? DAP ada wakil dalam IFC. Antara tuntutan IFC ialah kebebasan murtad untuk orang Islam. Bebas kahwin antara orang Islam dengan kafir tanpa perlu menukar agama.

DAP ada dalam COMANGO. COMANGO menuntut seks songsang. Dan banyak lagi tuntutan DAP secara langsung atau di belakang tabir tetapi menjadi kebanggaan beberapa NGO Islam dan parti Melayu Islam.

Adakah DAP akan luntur atau parti Melayu yang bersamanya akan hilang maruah dan identiti?

Ustaz Sharipudin bin Ab Kadir
YDP Isma Pasir Puteh
Merangkap
YDP Majlis Syura Isma

Anonymous said...

Ramasamy DAP adalah seorang Rasis dan anti Islam apabila memnaggil Dr Zakir Naik sebagai Satan. Ramasamy ini adalah timbalan Ketua Menteri Penang

Al-Hafiz al-Baghawi as-Syafi`e pula telah menaqalkan kata-kata Ibnu Abbas ketika mentafsirkan ayat ini;

قال ابن عباس رضي الله عنهما: ما كرهوا منهم، إلا أن يؤمنوا بالله

“Ibnu Abbas ra berkata: Tidakkah mereka MEMBENCI orang-orang yang beriman itu melainkan hanyalah disebabkan mereka beriman kepada Allah SWT.” (Ma`alim al-Tanzil fi Tafsir Al-Quran (Tafsir Al-Baghawi), Jil. 8, m/s 387)

Ya. Beriman kepada Allah, inilah punca utama mengapa orang kafir yang memusuhi Islam membenci orang yang beriman dan sanggup buat apa saja terhadap kita. Hari ini Allah bongkar sikap mereka melalui kedatangan Dr Zakir Naik ke Malaysia yang sedang hangat diperkatakan.

Hakikatnya, mereka yang beriya-riya menentang program ceramah Dr Zakir Naik ini adalah kerana mereka terasa dicabar. Takut-takut rakyat Malaysia berpaling daripada mereka dan mula sedar akan kebenaran Aqidah Islam. Sebab itu DAP – melalui Ramasamy – sangat berani menggelar Zakir Naik sebagai “Satan”. Sebab itu jugalah MIC dan Hindraf sejak awal lagi sangat bersungguh-sungguh menghalang kehadiran dan penganjuran program Zakir Naik di Malaysia ini.

Kerana, mereka tidak mahu Allah SWT diimani oleh rakyat Malaysia. Mereka tidak mahu kalimah Allah dijulang tinggi. Bagi mereka, demokrasi dan kebebasan bersuara hanyalah untuk selain isu Aqidah Islam sahaja. Jika tidak, kedudukan mereka akan tercabar kerana manusia tidak lagi tunduk kepada mereka, tetapi tunduk kepada Allah SWT.

Ingat DAP Ingat Abu Lahab
Ingat PAN Ingat DAP
PAN adalah khadam DAP

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails