Wednesday, May 04, 2016

Tanggal Tudung, Wanita Islam Saman Polis California.

Post Pic
LOS ANGELES: Seorang wanita Islam memfailkan saman terhadap polis di California kerana mendakwa tudungnya ditanggalkan secara paksa selepas ditangkap berikutan waran ke atasnya.

Menurut aduan terhadap bandar raya Long Beach dan jabatan polis, Kirsty Powell dan suaminya diarah berhenti oleh dua pegawai ketika memandu pulang ke rumah mereka pada Mei tahun lalu.

Beliau ditangkap berikutan dua waran yang dikeluarkan ke atasnya, satu berkaitan dakwaan saudara perempuannya menggunakan identiti beliau secara salah dan satu lagi berkaitan kejadian mencuri di kedai runcit pada 2002.

Powell, warga AS berketurunan Afrika, mendakwa ketika ditahan di balai polis, salah seorang pegawai menanggalkan tudungnya secara paksa di depan pegawai dan tahanan lelaki, sambil berkata beliau 'tidak dibenarkan memakai tudung' dan anggota polis 'dibenarkan menyentuh wanita'.

Saman menyatakan Powell berhadapan malu, penghinaan, penderitaan mental dan tekanan emosi berterusan berikutan kejadian itu.

"Tindakan diambil pegawai polis Long Beach tidak wajar dan pencabulan serius terhadap maruah Powell.
"Layanan oleh pegawai Jabatan Polis Long Beach terhadap Powell menunjukkan salah guna kuasa ke atas wanita berkulit gelap yang tidak mampu mempertahankan diri dan satu lagu contoh diskriminasi dihadapi wanita bertudung," kata peguam cabang Majlis Perhubungan Amerika-Islam di Los Angeles, Yalda Satar. - AFP

3 comments:

Anonymous said...

Kalau jadi kat Penang sure PAN takut. Ialah PAN kan khadam DAP


Hanya Husam boleh memulihkan PAN daripada menjadi Khadam DAP. Presiden PAN sepatutnya adalah pemimpin PAN dan bukan hanya menjadi KING KHADAM.

Mat Sabu, Mujahid, Din Pudu, Khalid Samad wajar pencen sahaja. Serahkan jawatan anda kepada Bro Husem

Penyokong PAN Mahu Husam Ganti Mat Sabu
MARCH 2, 2016
AIDCNEWS

AIDCNews – 02/3/16 – Penyokong Parti Amanah Negara (PAN), Shafie Salleh mengharapkan agar Datuk Husam Musa agar dipecat daripada PAS bagi membolehkan beliau mengambil alih jawatan Presiden PAN yang disandang oleh Mohamad Sabu.

Menurutnya, trend kepimpinan Mohamad Sabu atau lebih dikenali Mat Sabu mutakhir ini diragui oleh ahli parti sendiri.

“Semoga Dato Husam Musa dipecat dari PAS, kerana kepada beliaulah kita bergantung harapan supaya beliau memimpin Parti Amanah Negara (AMANAH).

“Kenyataan yang dikeluarkan oleh Abang Mat Sabu sejak akhir-akhir ini menampakkan bahawa beliau bukanlah Presiden yang bagus untuk AMANAH,”katanya dalam Facebook.

Menurutnya, penglibatan Husam dalam program ‘Selamatkan Malaysia’ anjuran PAN Johor membuktikan bekas Naib Presiden PAS itu satu-satu calon yang layak memimpin PAN bakal bakal calon Perdana Menteri.

“Pada saya secara peribadi inilah pemimpin paling layak memimpin AMANAH, seterusnya membawa kita ke Putrajaya. Seterus memerintah Malaysia.

“Dalam keadaan usia DSAI yang semakin bertambah, Dato Husamlah yang paling layak ganti DSAI untuk jadi PM,”katanya lagi.

Anonymous said...

Demi Tuan Besar Penang King Khadam dari PAN sanggup tolak hudud


Ahli Parlimen Parti Amanah Sedia Undi Tolak Hudud - Mat Sabu
OLEH DESMOND DAVIDSON Published: 6 September 2015 5:34 PM

Pengerusi Parti Amanah Negara Mohamad Sabu berkata, ia akan bergantung kepada konsensus yang dicapai antara Amanah dan rakan lain dalam gabungan parti pembangkang yang akan ditubuhkan kelak.

Anonymous said...

Kerajaan Amerika Syarikat dan Eropah yang sedang dikawal dan dipergunakan oleh penjenayah-penjenayah Yahudi Zionis amat memusuhi agama Islam dan umat Islam. Mereka memperalatkan tentera Kristian untuk menyerang, memusnahkan dan menjajah negara-negara umat Islam seperti Iraq, Afghanistan, Libya, Yaman, Syria dll , memusnahkan harta benda umat Islam dan menyiksa dan membunuh umat Islam dan merompak sumber alam negara umat Islam.

Penjenayah-penjenayah Yahudi Zionis dan tentera Yahudi dan kristian telah melakukan pelbagai jenayah kemanusiaan terhadap umat Islam tetapi International Criminal Court (ICC) tidak memperdulikan semua penjenayah tersebut kerana ICC juga dikawal oleh pemimpin-pemimpin Zionis!

Sharon turned toward Peres, saying:

“Every time we do something you tell me Americans will do this and will do that. I want to tell you something very clear, don’t worry about American pressure on Israel. We, the Jewish people, control America, and the Americans know it.”

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails