Thursday, May 05, 2016

"Nabi Muhammad sangat smart." -Van Damme Bintang Hollywood.

Masya Allah, Van Damme Tiru Gaya Hidup Rasulullah Muhammad

HALAMAN HIBURAN
Pelakon veteran Hollywood, Jean-Claude Van Damme, memuji Rasulullah Muhammad SAW. Dia berkata, Nabi Muhammad merupakan sosok yang smart.

Pendapat Van Damme ini dikeluarkan dalam sebuah wawancara, ketika ditanya tentang kesihatan. Diluar dugaan. Jawapan Van Damme menyebut gaya hidup Nabi Muhammad patut menjadi contoh.

"Nabi Muhammad sangat smart, beliau tahu apa yang baik untuk masa depan, tentang tubuh kita," tutur Van Damme dalam sebuah wawancara.

Menurut dia, Nabi Muhammad merupakan sosok panutan yang tepat. "Jadi, lihatlah, jangan tanya saya dan percayalah, kamu dapat semua yang kamu perlukan."

Van Damme merupakan pelakon veteran Hollywood. Sejumlah filem terkenal telah dia bintangi. Di antaranya adalah Black Eagle, Cyborg, Kickboxer, Double Impact, Universal Soldier, dan banyak lagi. (IH)

13 comments:

Anonymous said...

Semasa orang-orang kafir termasuk kaum terpelajar, paderi dan mubaligh Kristian beramai-ramai memeluk Islam di Eropah dan USA kerana mereka yakin hanya Islam agama yang benar, hamba-abdi liberal berkempen cuba menyesatkan umat Islam dengan mempertikai dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah di Malaysia dan Indonesia.

Kebodohan makhluk liberal melampaui kebodohan lembu!

Anonymous said...

AIDCNews – 28/9/15 – Kumpulan IRC (Islamic Representative Council) dalam Parti Pekerja Malaysia (PPM) atau Parti Amanah Negara (PAN) sedang menyusun gerak kerja untuk menyingkirkan Mohamad Sabu daripada terus memegang jawatan presiden parti itu.

Kenyataan di atas merupakan khabar angin terbaharu yang sedang berlegar di kalangan nitizen pro PAS sejak beberapa hari lalu.

IRC adalah satu organisasi rahsia yang ditubuhkan oleh pelajar-pelajar Malaysia di United Kingdom pada tahun 1970-an yang kemudiannya membentuk entiti rasmi di Malaysia yang dikenali sebagai JIM (Jemaah Islah Malaysia) pada tahun 1990 dan IKRAM (Pertubuhan IKRAM Malaysia) pada tahun 2009.

“Satu usaha dari pergerakan IKRAM sedang disusun rapi bagi memastikan Naib Pengerusi PAN sekarang Hasanuddin Yunus mengambil alih teraju PAN selepas dilihat kumpulan Mat Sabu dan Salahuddin Ayub gagal menarik ahli PAS untuk bersama PAN.

“Hasanuddin merupakan Timbalan Presiden IKRAM, 2 minggu sebelum penubuhan PAN, beliau kelihatan berada di Masjid Rusila menemui Naib Pengerusi Kesatuan Ulama Dunia.

“Suka dimaklumkan 80% keanggotaan PAN sekarang adalah ahli IKRAM. Semasa pelancaran PAN @ PPM 100% persiapan digerak oleh kumpulan IKRAM.

“Kita tunggu dan lihat drama seterusnya, “dedah aktivis PAS Terengganu, Roslan Abdullah.

Anonymous said...

Penyokong PAN Mahu Husam Ganti Mat Sabu
MARCH 2, 2016
AIDCNEWS


AIDCNews – 02/3/16 – Penyokong Parti Amanah Negara (PAN), Shafie Salleh mengharapkan agar Datuk Husam Musa agar dipecat daripada PAS bagi membolehkan beliau mengambil alih jawatan Presiden PAN yang disandang oleh Mohamad Sabu.

Menurutnya, trend kepimpinan Mohamad Sabu atau lebih dikenali Mat Sabu mutakhir ini diragui oleh ahli parti sendiri.

“Semoga Dato Husam Musa dipecat dari PAS, kerana kepada beliaulah kita bergantung harapan supaya beliau memimpin Parti Amanah Negara (AMANAH).

“Kenyataan yang dikeluarkan oleh Abang Mat Sabu sejak akhir-akhir ini menampakkan bahawa beliau bukanlah Presiden yang bagus untuk AMANAH,”katanya dalam Facebook.

Menurutnya, penglibatan Husam dalam program ‘Selamatkan Malaysia’ anjuran PAN Johor membuktikan bekas Naib Presiden PAS itu satu-satu calon yang layak memimpin PAN bakal bakal calon Perdana Menteri.

Anonymous said...

Tengok Van Damme memuji nabi. Bukan macam PAN yg hanya tau menyanjung DAP

Anonymous said...

KUALI" BELAAN DAPigs SERANG KARTEL AZMIN!!!

Heh! Nampak gayanya jentera "Barua Belaan" DAPigs ni semakin hari semakin lantang bersuara menyerang Si Menteri Besar Selangor tu gara - gara pertindihan kerusi dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak.

Jika sebelum ini, kita ingatkan hanya kem Si Wan Azizah tu sahaja yang mengambil kesempatan untuk menyerang tindakan yang dilakukan oleh Si Azmin ni. Rupanya, parti 'Kuali' tu pun sama juga?

Dalam satu artikel yang dikeluarkan melalui sebuah blog yang Pro kepada parti Kuali Si Mat Sabu tu semalam, mereka mendakwa 'Kartel Azmin' ni yang menjadi punca kegawatan dalam Pakatan hari ini.

Azmin sebelum ini mengakui bahawa dia telah mendapat kebenaran untuk menandatangani watikah pencalonan bagi wakil PKR, termasuk dibeberapa kawasan yang ditandingi oleh DAPigs.

Maka atas sebab itu kita dapat lihat 'KARTEL' yang memberikan sokongan sepenuhnya kepada Si Azmin tu sejak kebelakangan ini cuba nak menutup kemaluan yang telah dilakukannya.

Namun, bagi mereka yang Pro kepada DAPigs menganggap tindakan yang dilakukan oleh Si Azmin tu adalah satu kesilapan yang cukup besar dan menganggap ianya sebagai satu Pengkhianatan.

Mereka membuat anggapan bahawa tindakan tu tidak mencerminkan kejujuran serta keikhlasan didalam kepimpinan Pakatan Haprak tu bagi menghadapi Pilihan Raya Negeri Sarawak.

Kata mereka, sehingga kini, masih belum terdengar lagi ungkapan permohonan maaf yang dilafazkan dari kartel Si Azmin berhubung isu yang semakin hangat diperkatakan pada keti ini.

Dalam artikel yang sama dikeluarkan semalam, mereka secara sinis menyindir Si Azmin serta konco - konconya yang dianggap Sombong dan Angkuh tidak mahu mengakui kesilapan tersebut.
"Syukur alhamdulillah, masih ada orang yang jujur dan ikhlas di dalam PKR. Inilah diantara pemimpin yang berjiwa besar, akur dengan kesalahan dan menerima kenyataan sedanya lantas memohon maaf demi menjaga hubungan persaudaraan dan permuafakatan sesama kita," ulas blog tersebut.
Jelas, kenyataan itu merujuk kepada permohonan maaf yang dibuat oleh Si Rafizi tu sebelum ini. Tapi, tak heran la kenapa puak parti Kuali tu bengkak sangat dengan Si Azmin ni.

Bukan ke sebelum ini, Si Azmin tu lebih cenderung nak mendapatkan sokongan dari PAS jika hendak dibandingkan dengan mereka dan DAPigs? Jadi, tak heran la kenapa puak Pentaksub dan Penjliat Bontot DAPigs tu serang Si Azmin tu secara terbuka!!!

Semut Hitam at Khamis, April 28, 2016

Anonymous said...

Apa benda kau mengoyan ni laha..t

Anonymous said...

Dedak dedak kur kur kur

Unknown said...

Di kala ada org kafir mengagumi nabi kita Muhammad S.A.W., kita masih boleh berpeluk tubuh malah menunjukkan sokongan pabila ada musuh islam yg lain melontarkan perkataan SATAN kpd pembawa risalah Nabi Muhammad S.A.W...

Anonymous said...

apa bila dimana kempen liberal ni.... tk pernah dgr pun

cuba bg satu contoh kempen liberal

Anonymous said...

ayat bodoh omakkau... partner hashim

Anonymous said...

org yg menipu hudud juga pendusta terhadap Allah dan RasulNya.

jgn ingat Allah lupa kejahatan itu.

siapakh org yg paling bawah didasar neraka?
ulamak2 yg menjual agama demi dunia

diatas tubuh mereka itu barula org yahudi dn nasrani.

masih buta rupanya ramai org mengaku islam tp hnya menghentam dap dn menyembunyikn kebenaran dn membela assobiyah

cina dap dihentam demi politik tp aset2 negara digadai kpd negara china...
politik tipu daya umnu yg licik. didepan penyokong bodoh tunjuk benci cina...dibelakang gadai maruah negara kpd negara komunis kafir

inilah ciri munafik yg jelas. munafik lbh jahat dr kafir

Unknown said...

Bahasa spin..

Perjuangkan hudud, dikata menipu hudud.. Bagaimana pula dgn golongan yg sanggup menolak hudud jika konsesus pakatan mereka menolak hudud? Confirmed ahli syurga kah mereka ini?

Menghentam org kafir guna SATAN kpd pendakwah, dituduh munafik pula.. yg dibolehkan hanya memuja dan menjadi khodam kpd mereka yg menghina para pendakwah islam yg telah terbukti berjaya mengislamkan beribu2 org2 kafir tidak termasuk org kafir yg memanggil beliau SATAN.. mungkin belum lagi kut..semoga Allah memberi hidayah..

Biarlah Allah menentukan samada menyokong hudud itu munafik atau menolak hudud itu munafik...

Wallahua'laam..

Anonymous said...

Anon 7.02 AM,

Pergilah ke seminar puak-puak liberal untuk mendengar kempen kebebasan untuk murtad!
Contoh: http://btmmari.blogspot.my/2016/05/harussani-nurul-izzah-wajib-bertaubat.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails