Sunday, May 01, 2016

Kedai Bakso Seksi Berbaju Orange Begini, Berkatkah Dari Sudut Islam?


BAKSO Djingkrak Sunter, mungkin jadi satu-satunya inovasi canggih pertama yang menghadirkan pelayan bakso super seksi. Tentunya wanita cantik bertubuh bening ini mengenakan pakaian serba minim yang sangat menggoda. 

Baju outfit warna orange berpadu dengan seluar jeans pendek sepaha, manakala yang lain ada juga memakai baju terbuka sedikit dengan belahan punggung bolong berpadu skirt mini. 

Khabar berita tentang pelayan seksi Bakso Djingkrak Sunter di Jakarta seketika mendadak ramai diperbincangkan oleh masyarakat Indonesia. Ada yang senang dengan kehadiran kedai bakso unik tersebut, namun ada juga yang mengkritik penampilan seksi wanita para pelayan-pelayan bakso itu, kerana dianggap kurang layak. 

Alasannya ini adalah warung makan bukan Cafe, Bar atau seumpamanya.





Hanya dalam masa seminggu terlihat warung bakso seksi di Sunter ini ramai didatangi orang, rata-rata yang berdatangan memang dari kaum adam, sebahagian besar justru dari para remaja lelaki dan mereka rela untuk beratur, meski tempat duduk sudah penuh. 

Entah kedatangan mereka memang benar-benar lapar ingin makan bakso atau sekadar melihat tubuh putih super mulus milik mbak-mbak tukang bakso seksi. 

Terlepas dari pro dan kontra mengenai kekecohan pelayan seksi di warung bakso djingkrak, bagi kamu yang memang pecinta berat makanan bakso, dikatakan seperti wajib untuk mendatangi tempat ini. 

Ada pelbagai menu andalan super enak yang belum pernah kamu dapati di warung-warung bakso lain. Tertarik untuk berkunjung, ini alamatnya..

Bakso Djingkrak Sunter.
Jalan Danau Sunter Utara 
no 27-28 Blok F, 
Sunter Agung Jakarta Utara. 

Kata seseorang di situ, "Kalau boleh datang sendiri aja sama teman-teman, jangan bawa isteri ataupun teman wanita, nanti dimarahi loh gak boleh balik lagi ke tempat bakso Djingkrak. Alasannya klise, cemburu dan mungkin takut tergoda.  Hahaha!" 

Kedai bakso begini kalau milik orang Islam, gunakan wanita seksi tarik pelanggan, walau baju warna orange cantik, berkatkah rezekinya dilihat dari sudut Islam? (IH)

10 comments:

Anonymous said...

Kita merasa sangat kasihan melihat betina Indonesia di kedai bakso hidup tersangat miskin sehinggakan mereka hanya mampu memakai baju Tarzan dan seluar kanak-kanak! Pelanggan ketagih bakso sebab bulu ketiak dan bulu hidung dan bulu-bulu lain betina tersebut jatuh ke dalam bakso! Presiden Indonesia sepatutnya merasa malu melihat kemiskinan rakyatnya!

Anonymous said...

Maka tidak hairanlah neraka dipenuhi manusia yang berdosa dan mengingkari perintah Allah dan RasulNya! Manusia bodoh fikir mengejar kehidupan dunia dan melupakan hari pembalasan di Akhirat.

Anonymous said...

Untuk makluman semua orang:

Kalau mahu makan bakso, fikirlah 1000 kali bimbang termakan bakso tikus!


Waspada, bakso isi daging tikus beredar di Jakarta
http://www.merdeka.com/peristiwa/waspada-bakso-isi-daging-tikus-beredar-di-jakarta.html

Polisi usut(siasat) temuan bakso berbahan daging tikus di Setiabudi
http://www.merdeka.com/peristiwa/polisi-usut-temuan-bakso-berbahan-daging-tikus-di-setiabudi.html

Geger (kecoh), Netizen Unggah(menceritakan) Pengalamannya Makan Bakso Tikus!
http://www.bintang.com/lifestyle/read/2433832/geger-netizen-unggah-pengalamannya-makan-bakso-tikus

Hahahahaha...gara-gara mahu melihat betina seksi, kamu termakan bakso tikus ! Saya pernah makan bakso dan makanan-makanan lain di Indonesia. Sebaik sahaja saya tiba di Malaysia, saya mengalami keracunan makanan yang teruk.

Anonymous said...

Mcm mana nk besar dan menghitamkan tulisan mcm kamu ni?

Anonymous said...

Harinder Diboikot Kerana Ucap Syahadah Di Ceramah Dr. Zakir Naik

Harinder diboikot kerana ucap syahadah di ceramah Dr. Zakir Naik. Masih ingat kepada Harinder Pal Singh, lelaki yang melafazkan syahadah ketika sesi ceramah Dr. Zakir Naik di Stadium Hoki Nasional Bukit Jalil pada 14 April lalu?

Syukur, Harinder yang berketurunan Sikh kelahiran India, kini sudah menemukan hidayah menuju jalan Allah.

Cuma harga menerima Islam sebagai pegangan hidup harus dibayar dengan pelbagai dugaan.

Kini Harinder kehilangan pekerjaan sebagai penjawat swasta kerana kontraknya tidak lagi diperbaharui.

Lebih tragik, Harinder dihalau keluar rakan serumah kerana bimbang dia akan mempengaruhi rakan-rakan lain dengan ajaran Islam.

Sumber: http://www.addindeen.com/2016/04/harinder-diboikot-kerana-ucap-syahadah.html

Tuan-puan yang dihormati,

Adalah menjadi tanggungjawab kita semua sebagai umat Islam membantu saudara baru kita kerana Allah. Kita amat berharap pihak berkuasa Jabatan Agama Islam, pusat zakat dan NGO-NGO Islam membantu dan membimbing saudara-saudara baru kita menjalani kehidupan baru dalam Islam.

Sesungguhnya saudara-saudara baru kita sedang ditindas oleh orang-orang kafir kerana mereka tidak redha terhadap agama Islam dan umat Islam. Orang-orang kafir tidak peduli jika orang kafir memeluk agama-agama kafir tetapi mereka akan bersatu untuk memulaukan dan menindas orang-orang yang memeluk agama Islam.

Bantulah saudara baru kita supaya Allah membantu kita semua di dunia dan di akhirat. Bantulah saudara baru kita supaya kita semua tidak dipersalahkan di mahkamah Allah kerana membiarkan saudara baru hidup menderita.

Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

HE HE HE

Anonymous said...

HE HE HE

Anonymous said...

BAKSO TANTE,...ASYIIIIKKK SKALI

Anonymous said...

HE HE HE

Anonymous said...

Apa beza HAJI MALBORO dengan Haji Mabrur? Blh tuan haji pejuang Islam PAS terangkan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails