Saturday, May 07, 2016

Penganalisis: PAN Tidak Akan Menang Sebarang Kerusi, PAS 1?




17 comments:

Anonymous said...

wakakak...... babi tua penjilat hadi kepala taik dah meroyan. ;-)

Northern Lion said...

Anjing cinadap meroyan, kahkahkah...

Anonymous said...

Kalau Amanah menang berbondong bondonglah orang PAS keluar parti

Anonymous said...

Semua PANkhianat nmpak kuat peringkat awal pastu hampehh...

Anonymous said...

Kah Kah Kah mungkin juga betul analisis Parti Ajaran Sesat menang satu kerusi. Tapi yang menarik yang menang tu calon berugama Kristian. Calon Islam Pas semua lingkup, kena rejek. Semua taknak pada parti yang jual ugama, menyalahgunakan ayat Quran dan Hadith untuk kepentingan sendiri.
Kah Kah Kah....
Eh?! Penasihat mana? Apa nasihat terbaru?

Anonymous said...

Salam semua,

Agak-agak, yang ikut prinsip Tuan Guru Nik Aziz dan Almarhum Fadzil Nor PAS ke AMANAH (Orang PAS panggil PAN)???

Yang mengkhianati perjuangan rakyat bersekongkol dengan UMNO nak buat Hudud konon apa jadi, bukan PAS ke??

Label-label ni perangai musyrikin jahiliah la.

Bagi bukti apa yang PAN khianat. Islam apa, fitnah dan melabel je kerjanya!!! Bodoh sangat ke sampai tak ada hujah nak beri???

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Sokong nobody....Parti Sejuta ahli tu bertanding untuk jadi penasihat BN jer. Kalau pergi mengundi utk pangkah Pas ana rasa tidak berbaloi.

An Anonymous said...

Kalau terbukti PAN tak khianat islam pastinya Husam Musa tidak menitiskan air mata bila dapat tahu dipecat dari PAS.. sebaliknya pastilah beliau bersorak gembira lantaran beliau kini boleh join PAN yg dikatakan tidak langsung khianat kpd islam (kununnya)!!..

An Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
An Anonymous said...

Biarlah aku ulang buat kesekian kalinya.. PAS menasihati najib hanya dlm perkara2 yg ada kepentingan islam.. dalam perkara2 mungkar PAS tetap akan tegur atau paling kurang PAS tak campur.. tapi dlm mana2 pilihanraya, PAS tetap akan lawan UMNO/BN..

Bukan macam PAN yg gagal menasihati DAP dalam perkara mungkar spt penghinaan SATAN TGPDRamasamy ke atas DZN.. malah tidak akan sesekali melawan DAP dlm mana2 pilihanraya kerana status KHODAM DAP yg dipegang PAN.. 

Kalau setakat sesekali TGHH berada sepentas dgn najib (atas kepentingan islam pulak tu), macammana plk dgn PAN yg dah berkali2 sepentas dgn Tun M dan TSMY utk selamatkan UMNO??

An Anonymous said...

Biarlah aku ulang buat kesekian kalinya.. PAS menasihati najib hanya dlm perkara2 yg ada kepentingan islam.. dalam perkara2 mungkar PAS tetap akan tegur atau paling kurang PAS tak campur.. tapi dlm mana2 pilihanraya, PAS tetap akan lawan UMNO/BN..

Bukan macam PAN yg gagal menasihati DAP dalam perkara mungkar spt penghinaan SATAN TGPDRamasamy ke atas DZN.. malah tidak akan sesekali melawan DAP dlm mana2 pilihanraya kerana status KHODAM DAP yg dipegang PAN.. 

Kalau setakat sesekali TGHH berada sepentas dgn najib (atas kepentingan islam pulak tu), macammana plk dgn PAN yg dah berkali2 sepentas dgn Tun M dan TSMY utk selamatkan UMNO??

Anonymous said...

Memang betul Husam titiskan airmata sebab sedih dipecat Pas. Tapi yang lebih menyedihkan beliau ialah bagaimana terpesongnya arahtuju parti yang kononnya Islam. Kalau di bandingkan semasa zaman arwah2 tgna dan ust fadzil. Mereka berdua menggalakkan perpaduan, terbuka kepada kritikan, dihadap nya kritikan dan diselesaikan dengan baik. Tapi sekarang, nak kritik pun tak boleh dah...bukan nak menggalakkan perpaduan sebaliknya memecahbelahkan pula. Islam ke tu?
An anon di atas ingat sebab apa ramai yang tinggalkan Pas? Tak tunggu pecat pun terus blah je? Semua pandai2 pulak tu. Mereka yang membawa pembaharuan kepada Pas. Sebab tu cina, india, hindu, kristian, buddha semua ikut sama sokong Pas masa pilihanraya. Tanpa depa ingat Pas boleh menang? Are you so Naive to think that Pas boleh menang tanpa sokongan golongan2 diatas? Jangan tipu diri sendiri, or better jangan syok sendiri.
Sifat sombong dan bongkak Presiden menyebabkan semua tinggalkan Parti.
InsyaAllah pada pru14 kelak, rakyat akan tunjuk once and for all yang Pas akan tersungkur. Kelantan juga silap2 balik pada Umno. Memang patut pun...sebenarnya aku pun tidak mahu pada seorang MB yang cuma dok kat rumah je padahal rakyat kat luar menderita penangan banjir tahun lepas. Pemimpin Pas le tu... Astaghfirullahal'azim....

Anonymous said...

Tunjuk lah dimana terpesongnya PAS???

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Encik cakap kalau terbukti PAN tak khianat Islam pastinya Husam tak menitis bila dapat tahu dipecat PAS?

Mana Encik belajar berhujah cara ni???

Hujah Encik serupa dengan orang yang cakap mazhab Syafie yang terbetul sekali sebab Imam Masjidil Haram (di zamannya) mengamalkan mazhab Syafie.

Habis sekarang, kebanyakan Imam Masjidil Haram mengamalkan mazhab Hambali, Mazhab Syafie dah tak jadi Mazhab yang terbetul sekali ke?

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

Air mata boleh jadi air mata kegembiraan, air mata kesedihan pemergian orang tercinta ataupun pilu sebab parti lama bingai nak mampus dah tak boleh diselamatkan lagi dah!!!

Apa kaitan air mata Husam dengn PAN khianat Islam???

Encik, saya menyeru bak kata-kata orang dulu, kalau nak wangi, duduklah dengan penjual minyak wangi. Kalau nak ilmu, duduklah dengan orang-orang yang berilmu.

Kalau duduk dengan orang yang bodoh, jadi macam nilah. Maaflah saya cakap kasar sikit, orang yang cerdik-cerdik dah tinggalkan PAS, nak buat apa duduk dengan orang bodoh!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Tunjukkan di mana terpesongnya PAS???

Dalam bulan Feb lepas, dalam Muktamar YADIM, Dr Zuhdi Marzuki pakar strategi PAS,di dalam forum bersama Dr Asyraf Wajdi Dasuki dengan moderator oleh seorang daripada ISMA, menyalah tafsirkan hadis, orang mukmin tidak akan dipatuk ular dua kali hanya terpakai kalau orang Mukmin tu kena tipu dengan orang kafir, kalau kena tipu dengan orang Islam tak apa.

Kan bangang kenyataan ni. Dia tak rasa berdosa ke memanipulasikan hadis??

Banyak lagi la.

Cukup satu dulu. kalau boleh jawab kita pergi kepada baiah PAS talak bini menyalahi Islam ke tak???

Yng masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Sokong nobody...dari muda sampai ke lening,denyut nadi,buah fikir, tindak buat dlm Pas kita tahu. Muktamar 15 membuktikan kegelojohan sesetengah ustaz timur tengah utk menguasai kepimpinan melalui chai DUPP. Akhirnya...inilah kesudahannya. Pas parti suci, mana ada salah? Yg salak bukit tu,parti lain. Yg barua tu, orang lain,yg khianat tu,jemaah lain. Ko lagu mano?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails