Sunday, May 01, 2016

Dr Zulkifli Yaacob (UMNO?) Hijrah Kepada PAS?

Iskandar Zulkarnain's photo.
Dr zulkifli yaacob kolumnis utusan Malaysia . Hampir 50 thn menulis keburukan pas dan berceramah atas pentas umno di musim pru dan prk. Hari ini hadir ke mesyuarat agung pas kaw KB memohon Maaf pada org pas atas kerja buat yg lepas dan menyerahkan borang pas mengisytiharkan penghijrahan beliau.
DIANGKAT dari
Muhammad Fitri Othman shared Iskandar Zulkarnain's photo.

Berita di bawah..

KUCHING: Sebuah pesawat ringan dikesan melakukan pendaratan di Pekan Tatau yang terletak di daerah Bintulu iaitu kira-kira 550 kilometer dari sini. Pesawat tanpa pemandu berwarna hijau itu dilaporkan melakukan pendaratan cemas di pekan kecil berkenaan akibat cuaca buruk dan hujan lebat.

Begitulah antara gimik bagi memeriahkan kempen Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak dan kali ini menggunakan replika pesawat.
Hasil kreativiti berwarna hijau putih itu milik calon PAS bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kakus, Clement Bayang, 59.

Menurut calon bukan Islam itu, pembinaan replika pesawat berkenaan bertujuan mempromosi PAS di kalangan pengundi dan penduduk setempat.


“Tapi sekarang hujan lebat di kawasan Tatau, kami tak boleh nak letakkan pesawat ini di lokasi yang dikenal pasti. Tunggu lepas hujan baharu pesawat ini sedia dipamerkan untuk tontonan umum.


“Pesawat yang dibina daripada kayu ini dan dibalut dengan kain menggunakan warna rasmi bendera PAS adalah ilham seorang ahli PAS dari Semenanjung,” katanya.


Clement yang juga Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Sarawak berhadapan saingan empat penjuru di DUN Kakus.



Beliau menentang penyandang, Datuk John Sikie Tayai daripada Parti Rakyat Sarawak (PRS), Joshua Jabing @ Jabeng (PKR) dan  Anthony Ejau dari Parti Kebangsaan Dayak (DNP).
Mengulas mengenai peluangnya di DUN Kakus, Clement berkata, dia yakin mampu memberi kejutan pada pilihan raya kali ini.

“Saya sangat yakin dapat menewaskan calon BN di Kakus. Datuk John Sikie sudah sangat lama berada di sini. Penduduk Kakus mahukan perubahan bersama PAS,” katanya -mstar.



Nad My added 3 new photos — at Pasar Besar Tenom.
3 hrsTenom

1 comment:

Anonymous said...

Mejar dah belah dari PAN masuk DAP. Tak salahkan mejat sebab PAN tu hanya balaci pengangkat najis DAP saja. Apa class jadi ahli PAN

Terbayek dari Blog Semut Hitam kat bawah ni. Aku copy n paste


BEKAS MEJAR BUAT MAT SABU HILANG KEMALUAN!!!

Heh! Nampak gayanya, Bekas Mejar yang terpaksa bersara awal ni pun dah semakin hari semakin pandai. Kalau dulu, lepas dia dijatuhkan hukuman, dia merajuk dan terus masuk PAS.

Kemudian bila dia tidak mendapat tempat dalam kepimpinan PAS, Bekas Mejar ni merajuk lagi. Maka dia pun ikut jejak Pengkhianat dan masuk parti Kuali yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu.

IRONIKnya, alasan yang diberikan oleh Bekas Mejar ni pun agak muak untuk kita dengar. Balik - balik alasan yang sama jugak dia ulang - ulang. Kata dia, parti yang dia sertai tu sesuai.

Tapi kalau dah sampai TIGA KALI dia melompat keluar masuk parti ni, itu bukan sebab parti tu 'Sesuai' atau tidak dengan dia. Itu menunjukkan yang dia ni Kemaruk Publisiti Murahan.

Bayangkan la. Masa dia duduk dalam PAS, dia merajuk keluar dari parti tu sebab dia kata parti tu tak sesuai dengan dia. Sekarang bila dia keluar dari parti Kuali Si Mat Sabu tu, pun dia guna alasan yang sama.

Dia kata parti yang dia sertai hari ini lebih sesuai untuk dia. Itu alasan utamanya. Kemudian baru dia letak lauk tambah nak kasi sedap sikit dengan memberikan alasan kononnya dia masih lagi dalam Pakatan Haprak tu.

Secara tidak lansung, tindakan Bekas Mejar tu membuktikan bahawa dia memang tak layak pegang jawatan tinggi dalam pasukan keselamatan sebab dia takde nilai kesetiaan. Suka melompat - lompat macam Katak!

Jika kita lihat dari satu sudut, memang Bekas Mejar ni Gila Perhatian dan dahagakan Publisiti Murahan. Maka sebab itu dia sanggup keluar dari parti Kuali Mat Sabu dan menyertai DAPigs.

Semua orang pun tahu. Pantang ada je Melayu yang menjadi ahli DAPigs, sudah pasti dia akan diberikan perhatian oleh semua pihak walaupun keahlian dia tu hanya sekadar wayang DAPigs semata - mata.

Tapi setidak - tidaknya, bagi Bekas Mejar tu, dia sanggup menggadaikan maruah dengan menjadi Boneka kepada puak DAPigs tu yang selama ini berniat nak memecah - belahkan orang Melayu.

Cuma yang kita herannya, kenapa sampai dia nak keluar dari parti Kuali pimpinan Si Mat Sabu tu sedangkan semua orang pun tau, parti tu pun hanya sekadar Barua kepada DAPigs? Bukannya Bekas Mejar tu keluar parti Kuali dan masuk DAPigs boleh jadi 'Abang Besar'!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails