Wednesday, May 04, 2016

Calon PAN DUN Samariang Tipu Biodata Kerja?

naniCalon Parti Amanah Negara (PAN) Dewan Undangan Negeri (DUN) Samariang, Nani Sahari didakwa menipu biodata pekerjaannya.
Perkara itu didedahkan oleh Pengundi PAS Kedah apabila Nani menyatakan pekerjaannya adalah sebagai ‘pembantu perubatan’ sedangkan pekerjaan sebenarnya adalah pembantu klinik.
“Sengaja mengelirukan atau saja nak tunjuk macam hebat???….almaklumlah parti geng profesional…..
“Untuk makluman hangpa, jawatan “pembantu perubatan” tu hanyalah istilah jawatan yang digunakan di hospital-hospital dan merupakan nama kepada satu jawatan…. biasanya orang sebut “MA”….ia merupakan jawatan khusus dan penjawat jawatan mestilah mempunyai kelulusan yang khusus dalam bidang perubatan….,”dedahnya.
pan1
Menurutnya, sebelum Nani menjadi calon PAN di DUN Samariang, beliau pernah menjadi calon PAS di DUN Tanjung Datu pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak 2011.
“Dan mengikut rekod PAS, Nani ini yang dulunya ambik calon atas lambang PAS hanyalah merupakan “pembantu klinik”….bukannya “pembantu perubatan”…. kalau pembantu klinik ni, siapa-siapa pun boleh kerja….tidak perlu ada pengkhususan pun boleh….lain benor tu “pembantu klinik” dgn “pembantu perubatan”….
“Lagi pun jawatan pembantu perubatan tu mesti berdaftar dgn Lembaga Pembantu Perubatan…. bukan boleh suka suka hati letak….hangpa suruh dia tunjuk lesen pendaftaran dia dengan Lembaga Pembantu Perubatan kalau dia betoi seorang Pembantu Perubatan….
“Lagi boleh lipat….jangan tak lipat….,” dedahnya lagi.
Pada PRN Sarawak ke-11, Nani bertanding di N07 Samariang menentang dua calon lain; Yusof Assidiqqi Ahmad Sharkawi (PAS) dan Sharifah Hasidah Sayeed Aman Ghazali (BN – PBB).
(IH/AIDCNews – 03/5/16)

9 comments:

Anonymous said...

aku harap2 pas melingkup di prn sarawak tu,parti lebai2 sesat

Anonymous said...

Apasal pulak Hang nak marah2 ni..doa yg baik2.
Admin hanya cerita kisah tipu..dah tipu, akuilah jgn marah2 pulak.
PAN..apa lah matlamat perjuangan mu, asyik nak spin je..maklumat pun nak spin.
sah, PAN kaki spin.

Insaflah.

Anonymous said...

Masa dia tanding dulu taraf perkerjaan sbg pembantu perubatan tak busing pulak.Lebai2 mmg benggong,carilah isu pembangunan tempatan ke,tak yahla cari isu peribadi,geng2 lebai ramai yg lg banggang PMR pun takde!Sijil pondok iktiraf sendiri!!!

Anonymous said...

Calon PAN semua bertaraf profesional..Ha.ha..
pelik Hang ni, benda betul, nak marah2 pulak..
Jenis mabuk dedak ni..

Bohong takpe, Politik adalah tipu daya.
Agaknya itu ajaran baru PAN.

Ha..ha..

Anonymous said...

Kena pada batang hidung, buat bodoh je juak2 PAN.
duk panggil orang sesat lah,
kerja nak fitnah dan maki je tahu.

tapi yg pelik, hari2 duk ratib, PAN yg kena maki dan difitnah.
Kerja kau ni, spin je setiap masa dan waktu.

Bila orang kata 'kaki curi kerusi' tak nak mengaku.
Bila orang kata 'kaki printscreen' tak nak mengaku.
Bila orang kata 'kaki dedak DAP' tak nak mengaku.
Terkini, bila orang kata 'kaki tipu biodata' pun tak nak mengaku.

Orang tanya, bila agaknya PAN nak mengaku..
aku jawab, kau tunggu je bila LGE kata..PAN tak berani lagi nak berhelah.

Insaflah.

Anonymous said...

Hoi Juak2 PAN,
apa komen engkau semua pasal Seorang Mejar Tentera yg jadi kebanggaan PAN, kini dengar khabar dah tinggalkan PAN dan kini setia dgn LGE.

ce komen sikit, kome nak baca ni..hi..hi..hi.
Jangan marah pulak, komen baik2 tau..

Anonymous said...

BEKAS MEJAR BUAT MAT SABU HILANG KEMALUAN!!!

Heh! Nampak gayanya, Bekas Mejar yang terpaksa bersara awal ni pun dah semakin hari semakin pandai. Kalau dulu, lepas dia dijatuhkan hukuman, dia merajuk dan terus masuk PAS.

Kemudian bila dia tidak mendapat tempat dalam kepimpinan PAS, Bekas Mejar ni merajuk lagi. Maka dia pun ikut jejak Pengkhianat dan masuk parti Kuali yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu.

IRONIKnya, alasan yang diberikan oleh Bekas Mejar ni pun agak muak untuk kita dengar. Balik - balik alasan yang sama jugak dia ulang - ulang. Kata dia, parti yang dia sertai tu sesuai.

Tapi kalau dah sampai TIGA KALI dia melompat keluar masuk parti ni, itu bukan sebab parti tu 'Sesuai' atau tidak dengan dia. Itu menunjukkan yang dia ni Kemaruk Publisiti Murahan.

Bayangkan la. Masa dia duduk dalam PAS, dia merajuk keluar dari parti tu sebab dia kata parti tu tak sesuai dengan dia. Sekarang bila dia keluar dari parti Kuali Si Mat Sabu tu, pun dia guna alasan yang sama.

Dia kata parti yang dia sertai hari ini lebih sesuai untuk dia. Itu alasan utamanya. Kemudian baru dia letak lauk tambah nak kasi sedap sikit dengan memberikan alasan kononnya dia masih lagi dalam Pakatan Haprak tu.

Secara tidak lansung, tindakan Bekas Mejar tu membuktikan bahawa dia memang tak layak pegang jawatan tinggi dalam pasukan keselamatan sebab dia takde nilai kesetiaan. Suka melompat - lompat macam Katak!

Jika kita lihat dari satu sudut, memang Bekas Mejar ni Gila Perhatian dan dahagakan Publisiti Murahan. Maka sebab itu dia sanggup keluar dari parti Kuali Mat Sabu dan menyertai DAPigs.

Semua orang pun tahu. Pantang ada je Melayu yang menjadi ahli DAPigs, sudah pasti dia akan diberikan perhatian oleh semua pihak walaupun keahlian dia tu hanya sekadar wayang DAPigs semata - mata.

Tapi setidak - tidaknya, bagi Bekas Mejar tu, dia sanggup menggadaikan maruah dengan menjadi Boneka kepada puak DAPigs tu yang selama ini berniat nak memecah - belahkan orang Melayu.

Cuma yang kita herannya, kenapa sampai dia nak keluar dari parti Kuali pimpinan Si Mat Sabu tu sedangkan semua orang pun tau, parti tu pun hanya sekadar Barua kepada DAPigs? Bukannya Bekas Mejar tu keluar parti Kuali dan masuk DAPigs boleh jadi 'Abang Besar'!!!

Semut Hitam at Ahad, Mei 01, 2016

Anonymous said...

MA tu Penolong Pegawai Perubatan. x ada jawatan pembantu perubatan dalam kerajaan.

Pembantu Perubatan boleh je kalau dia nak sebut.. tapi pastikan kelayakan akademik yang penting. sebab ada kerani tapi ada degree.

itu pakcik nak cakap.. jangan la membodohkan orang sangat..tapi sendiri pun nampak bodoh

Pakcik Rock

Anonymous said...

Orang yang kepala otak standard sekolah pondok takkan faham apa maknanya MA tu Pakcik Rock. Depa hanya faham bomoh, pawang, dsbgnya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails