Thursday, May 05, 2016

Aktres Cantik Lindsay Lohan Sedang Khatam Qurqan. Mengapa?



HALAMAN HIBURAN

DALAM wawancara dengan akhbar The Sun dua hari lalu (April 2016) aktres cantik  Lindsay Lohan mengaku dia sedang mempertimbangkan untuk  masuk Islam selepas khatam quran.

"Saya orang yang sangat spiritual. Amerika memandang orang yang memegang Alquran itu dengan cara yang berbeza berbanding dengan apa yang sebenarnya," kata nya, di televisyen Al Arabiya,

Menurut The Sun, Lohan belum selesai membaca seluruh ayat Alquran.

"Memerlukan waktu cukup lama," katanya.

Berita tentang Lohan tertarik dengan Islam tersebar sejak musim panas lalu ketika dia dirakam sedang berjalan di Kota New York sambil memegang kitab suci Alquran terjemahan bahasa Inggeris.

Beliau satu masa dulu pernah terjebak dengan penggunaan dadah dan selalu mabuk ketika memandu .

Awal penglibatan nya dalam dunia glamour , dia terlibat dalam dunia lakonan dan menjadi model pakaian dan peragaan pentas sejak usianya 3 tahun lagi.

Sebelum ini dia dikatakan sering belajar tentang pelbagai agama. Semasa remaja dia pernah memakai gelang merah Kabbalah. Dia juga dikhabarkan suka menghadiri kelas Kabbalah dan pada 2012 dia dilaporkan mengikuti kumpulan ajaran Buddha bersama bekas isteri Kurt Cobain, Courtney Love.

Mungkin kah Islam adalah agama yang dicari-cari oleh pelakon cantik Ini??

(IH/dailymail.co)

11 comments:

Carlos Santiago said...

semoga terbuka hati memeluk islam.

Jom exchange bloglist

http://bankami.blogspot.com
http://blogpetua.blogspot.com

Anonymous said...

Tidak mustahil ada manusia yg akan tertarik dgn kebenaran islam dan akhirnya memeluk islam. Saya yakin, nasib Lindsay Lohan sama seperti lady Diana dan Michael Jackson jika beliau memeluk islam. Ada teori mengatakan kedua mereka dibunuh kerana bimbang pengaruh islam merebak. Cuma, kita doakan keselamatan kepada seleberiti terkenal jika mereka memeluk islam.

Anonymous said...

Yang aku pelik bukan Islam cari Al Quran.G25 mahu lbgt diiktiraf. Siap Dr Dzul kata LBGT wajar didekati.

Adakah Lindsay Lohan lagi islamik dari PAN ? PAN pula adalah khadam ajaib bagi DAP. DAP pula anti Islam.

Anonymous said...

Lindsay Lohan rajin mempelajari Al-Qur'an semoga Allah memberikan hidayah kepadanya untuk memeluk agama Islam.

Ironinya, puak-puak bangang yang sesat lagi menyesatkan di Malaysia dan Indonesia pula mempelajari dan menghayati mantera sekularisme, liberalisme dan pluralisme yang diajar oleh mahaguru Zionis dan mempromosi kebebasan murtad untuk umat Islam. Kumpulan sesat ini sentiasa mempertikai hukum Allah dan ajaran Islam untuk menipu umat Islam supaya umat Islam menjauhi agama Islam.


Dan di antara manusia ada yang berkata: "Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat"; padahal mereka sebenarnya tidak beriman. Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya. Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran).
(Al-Baqarah 2: 8-10)

melaju7010@gmail.com said...

Anonymous 2.04pm....terjunlah mu dgn labu labunya...ya.sama jugak anonymous 2.19pm....labu labu....

melaju7010@gmail.com said...

Anonymous 2.04pm....terjunlah mu dgn labu labunya...ya.sama jugak anonymous 2.19pm....labu labu....

Anonymous said...

Bukan terjun dgn labu tapi terjun ke laut dgn lobai sotong. Olamak buduh piang.....

Anonymous said...

PAS DAN UMNO ITU PARTI UNTUK ORANG2 me--LAYU,JIKAKALAU HILANG KUASA DI MALAYSIA NESCAYA PORTUGIS IAITU BENGGALI PUTIH,JEPUN DAN KOUMINIS AKAN MENJAJAH SEMULA KEMUNDIAN BERLAKUNYA KIAMAT.......ADA FAHAMMMMM.......

Anonymous said...

Barua-barua liberal dan agama Liberalisme tidak boleh dipisahkan ibarat najis dan tangki najis.

Anonymous said...

Penganut-penganut agama liberalisme sesat dan menyesatkan adalah seperti anjing kurap menyalak bukit ! Bukit tak runtuh, anjing liberal pula meroyan sawan babi!

Anonymous said...

puak2 liberalisme bukan saja sesat tetapi berani mencabar tuhan. ya allah selamatkanlah umat islam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails