Sunday, April 10, 2016

Sekat Penempatan Haram Israel, Cubaan Menipu Masyarakat Dunia..

















 AFP - GAMBAR menunjukkan sebahagian penempatan haram Israel yang dibina di bandar Gilo di timur Baitulmuqaddis.
PERTUBUHAN BANGSA-BANGSA BERSATU (PBB), Amerika Syarikat – Pa­lestin akan mengemukakan draf resolusi kepada PBB bagi mengekang tindakan Israel yang semakin memperluaskan penempatan haram di Tebing Barat dan timur Baitulmuqaddis, kata duta Palestin kelmarin.


Sebelum ini, Majlis Kese­lamatan PBB gagal meluluskan satu resolusi pada tahun 2011 apabila Amerika Syarikat menggunakan kuasa veto menghalang badan itu daripada melabelkan tindakan Israel berkenaan sebagai suatu yang salah dari segi undang-undang.
Duta Palestin, Riyad Mansour berkata, resolusi itu akan menjelaskan kedudukan Majlis Keselamatan dalam isu penempatan haram Israel sejajar dengan pengiktirafan PBB terhadap negara Palestin.
Beberapa duta Majlis Keselamatan PBB mengutuk penempatan Israel yang dianggap haram atau tidak sah di sisi undang-undang dan menjadi penghalang kepada perdamaian.
“Kami berpendapat adalah menjadi tanggungjawab Majlis Keselamatan untuk mengambil tindakan menghentikan aktiviti pe­nempatan haram itu,” kata Riyad.
Sementara itu, Duta Israel, Danny Danon tidak bersetuju dengan cada­ngan resolusi itu sebalik­nya menganggap ia merupakan satu percubaan untuk menipu masyarakat dunia tanpa sebarang penyele­saian mengatasi konflik yang berlaku.
Bagaimanapun, run­dingan mengenai draf resolusi itu masih dilakukan dengan beberapa negara Arab dan Mesir sebagai anggota Majlis Keselamatan akan mengetuai draf itu untuk dibentang serta diundi. – AFP
Gereja berpakat lucut hak tiga syarikat Amerika dari memberi kerjasama dengan Israel

5 comments:

Anonymous said...

Perangai kerajaan Penang sebiji perangai rejim zionist. Merampas kampung2 warga asal diganti dgn rumah mewah yg hanya mampu dibeli oleh etnik tertentu. Kepimpinan rejim penang pula terbabit dgn isu rumab terlajak diskaun sebab takda swimming pool dan kurang Feng shui.

Anonymous said...

Kampung Permatang Tok Subuh yang terletak di Bukit Minyak, Pulau Pinang, sedang menghadapi ancaman pengusiran paksa. 26 keluarga yang menduduki kampung ini telah menerima notis bailif pemilikan kosong yang mengarahkan mereka untuk mengosongkan rumah sebelum 4 Mac 2016. Rumah mereka boleh diroboh secara paksa bila-bila masa pada dan selepas 4 Mac nanti.

Kampung Permatang Tok Subuh sudah diteroka oleh penduduk sejak 70 tahun yang lalu. Distinct Class Sdn Bhd yang menggelar dirinya tuan tanah dikatakan membeli tanah tersebut daripada pemilik sebelum itu dan mengheret penduduk asal ke mahkamah untuk mengusir mereka. Keputusan kes di Mahkamah Sesyen Butterworth tidak berpihak kepada para penduduk dan sekarang notis pemilikan kosong telah dikeluarkan.

Para penduduk menuntut supaya hak perumahan mereka dijamin, iaitu perlunya rumah ganti sekiranya mereka terpaksa berpindah. Namun, Distinct Class Sdn Bhd enggan berunding dan cuba mengusir penduduk secara paksa.

Penduduk Kampung Permatang Tok Subuh bertekad untuk mempertahankan kampung halaman mereka.

Boleh mengikuti perkembangan tentang perjuangan penduduk Kampung Permatang Tok Subuh di laman FB Pertahankan Kg Permatang Tok Subuh.

Harap komrad semua, kawan-kawan boleh berikan sokongan, atau idea penyelesaian kepada perjuangan Kampung Permatang Tok Subuh ini.

Julius Choo Chon Khai
AJK Pusat / AJK Pulau Pinang
Parti Sosialis Malaysia

Anonymous said...

DEBAT TAK MAMPU "SUCIKAN" GUAN ENG!!!

Pendedahan mengenai isu Taman Manggis dan pembelian rumah banglow mewah yang dibuat sebelum ini tidak mudah untuk menamatkan persoalan mengenai integriti Ketua Menteri Pulau Pinang itu.

Persoalan skandal yang mengelilinginya masih Tidak Gampang untuk dibuang begitu sahaja. Bahkan ia hanya seperti kekabu yang terkena air, tidak mudah untuk dianginkan semula.

Walhal, pendedahan yang turut hangat di dalam Palimen itu juga dianggap terbuka dan adil. Namun ianya masih tidak dapat diterima oleh sesetengah pihak, terutama dikalangan pembangkang.

Apa yang diharapkan dari pendedahan itu akan dapat membuatkan rakyat berfikir mengenai integriti Guan Eng selaku Ketua Menteri. Maka sebab itu Guan Eng beria - ia mahu berdebat secara terbuka.

Setidak - tidaknya, Guan Eng berharap ianya dapat menghentikan segala tuduhan yang terlempar terhadap DAPigs secara amnya dan penglibatan dirinya dalam skandal itu secara khususnya.

Guan Eng berharap taktik itu mampu untuk membuatkan dirinya "di-baptis-kan" semula melalui perdebatan yang dibuat secara terbuka serta disiarkan secara lansung dikaca televisyen.

Kenyataan salah seorang anggota DAPigs yang mahu Si Guan Eng tu 'Bercuti' bagi membersihkan nama baik parti memang wajar dituruti dan diterima. Namun lain pulak respon yang diberikan.

Anggota DAPigs tu bukan sahaja menerima kecaman dari kalangan pimpinan DAPigs, malah dia juga turut menerima mesej berbaur ugutan agar dia meletakkan jawatan dan keluar dari parti.

Walhal anggota DAPigs itu hanya mahu siasatan dijalankan dengan adil dan saksama berpandukan kepada apa yang telah didedahkan sedangkan ada lagi dokumen lain yang katanya masih disembunyikan.

Mungkin bagi pihak DAPigs dan Rejim parti yang dipimpin oleh Guan Eng akan berasa lega apabila mereka mengeluarkan perintah 'Tutup Mulut' agar isu tersebut tidak menjadi bualan hangat.

Sebaliknya, mereka hanya akan memberitahu rakyat apa yang mereka mahu sahaja dan menjadikan ayat dari wakil yang dipilih sebagai ayat kitab suci yang menyatakan bahawa Guan Eng tidak terlibat.

Pun begitu, bagi pemimpin DAPigs lain yang memahami mengenai isu itu dan macam mana pendedahan itu diperbuat, hanya menerimanya dimulut tetapi tidak didalam hati mereka sendiri.

Mungkin penerima bantuan secara "One-Off" di Kampung - Kampung Cina boleh menerima perintah itu seperti ikan lapam makan tahi di bawah pengkalan, sebab ia hanya dicerita oleh mereka sendiri.

Tetapi bagi rakyat, Pegawai Kerajaan, Mahasiswa, Pesara dan cerdikpandai hanya tersenyum mendengar perintah itu kerana mereka sudah arif mengenai bentuk eksploitasi yang mereka alami.

Pegawai kerajaan atau bekas pegawai kerajaan juga arif macam mana mereka menjadi "Kuda Hitam" oleh kuasa politik selama ini. Jadi arahan sebegitu bukan mudah untuk mereka telan begitu sahaja.

Begitu juga bagi pemimpin yang diberi upah dan "ufti" agar tidak menungkitkan isu itu, boleh tersenyum tetapi dalam hati tetap pedih. Mereka boleh kata, Guan Eng baik, tetapi dalam masa sama, mereka juga akan mengatakan Guan Eng ni jahat!!!

Anonymous said...

Inilah Sifoo pujaan PAN Imayam Cable TV. Dah la ada skandal kejam pulak tu. Orang miskin PPRT tidak diberi. Orang kampung dihalau. PAN pula menyokong DAP yg rasis walaupun Mat Sabu dan Mujahid kelahiran Penang

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam keh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails