Monday, April 11, 2016

Kek Diet Menyelerakan, Begini Cara Membuatnya..

JOM KREATIF

BIASANYA, makanan sihat sering kali dilihat sebagai kurang menyelerakan. Namun, sebuah kafe di Jepun tampil membuat kelainan dengan menghasilkan kek diet yang kelihatan sungguh menyelerakan dan enak seperti kek-kek yang biasa.

Kek Vegiedeco Salad sebenarnya merupakan gabungan beberapa sayur yang dihasilkan menyerupai kek. Antara sayur yang digunakan adalah lobak, timun dan daun salad yang diapit dengan kek span yang diperbuat daripada tepung kacang soya dan dihiasi tofu kisar menyerupai krim keju.
1

Kesemua variasi kek ‘sihat’ ini mula dijual di Kafe Vegiedeco yang terletak di Nagoya mulai 5 April lalu. Ia dijual pada harga US$6.50 (RM25.00) bagi sepotong kek. Selain kek, kafe itu turut menawarkan pelbagai minuman dan makanan kesihatan yang enak untuk memenuhi permintaan pelanggan mereka. (IH) 
3
4

Lihat juga..
E-Buku IH-103: Kisah-kisah Jom Kreatif (4)
E-Buku IH-103: Kisah-kisah Jom Kreatif (4)

1 comment:

Anonymous said...

Gangsterisme ala Makanan Melanda DAP


SELEPAS "GENGSTER KOPI", WUJUD "GENGSTER KICAP" PULAK!!!

Wah!!! Nampak gayanya, amalan 'Gengsterisme' dalam Pakatan Haprak ni dah semakin menular dan semakin menjadi - jadi. Itu menunjukkan yang puak Pakatan Haprak ni suka langgar undang - undang.

Sebelum munculnya "Gengster Kopi" yang dikaitkan dengan Abuya Sifoo Penang dalam kes rumah terlajak murah berikutan ugutan yang dibuat terhadap seorang ADUN DAPigs Pualau Pinang pernah juga kita baca mengenai "Gengster Ayam".

Cerita pasal "Gengster Ayam" tu muncul selepas ADUN DAPigs Mentakab menerima surat ugutan dan bangkai ayam bagi menghalang dia dari merebut jawatan Pengerusi DAPigs Negeri Pahang

PAN pula gangster burget bila Presidentnya bertindak membaling mikrofon

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails