Monday, January 18, 2016

SU PKR, Seks & 'Rara'

Huhu Kacau !!! Remaja Melayu desak seks, Rafizi kata perlu renungan..


Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli pada mulanya memandang ringan berhubung risalah yang diedarkan yang memuatkan nombor telefonnya dalam iklan seks.
Tetapi dalam nada serius, kejadian itu juga membuatnya tertanya-tanya mengenai faktor-faktor sosio-ekonomi berkaitan dengan masyarakat Melayu.
"Saya tidak melawak. Daripada 10 mesej meminta seks, sembilan adalah panggilan daripada remaja Melayu. Perlu renungan," tulisnya dalam tweet pagi ini.

Bercakap kepada Malaysiakini selepas itu, Rafizi berkata beliau mendapati trend itu kurang menyenangkan.
"Terdapat ada yang tidak betul. Pada satu ekstrem, kita mempunyai banyak retorik tentang Islam, tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya....
"Walaupun secara kuantitatif, sembilan daripada sepuluh mesej dan panggilan yang saya terima tidak mencukupi untuk membuktikan apa-apa, tetapi secara kualitatif, kita perlu berfikir.
"Mereka adalah remaja dan mereka cukup berani untuk menelefon dan menghantar mesej. Pada hakikatnya, penekanan terhadap nilai-nilai Islam adalah tidak seperti yang dijangkakan,” katanya.
Rafizi berkata, persaingan politik adalah mengenai jenama Islam dan ini bertentangan dengan meraikan kepelbagaian pada individu-individu dengan nilai-nilai Islam yang adalah lebih penting.
"Apa yang membimbangkan saya berdasarkan pengalaman dari sembilan daripada 10 remaja itu adalah mereka yang kurang berpendidikan dan golongan Melayu yang miskin.
"Keadaan sosio-ekonomi ini semakin teruk. Kemiskinan dan kesusahan menolak mereka lebih jauh daripada nilai-nilai Islam," katanya.
Dalam salah satu tweet, pemimpin PKR itu memuat naik paparan skrin perbualannya dengan seorang pemuda yang mahukan seks di mana beliau memberitahu, "Saya seorang ahli Parlimen, saya tidak menyediakan perkhidmatan seks."
Risalah itu, menurut satu pengguna twitter diedarkan di Subang Jaya.
Ia mengandungi beberapa nombor telefon dicetak dengan imej beberapa wanita dengan kapsyen 'Adakah anda kesunyian?'
Nombor Rafizi muncul di bawah gambar seorang wanita yang dikenali sebagai 'Rara', yang secara kebetulan adalah nama panggilan untuk ahli DAP yang popular Young Shefura Othman.
Ditanya siapa yang boleh bertanggungjawab, pemimpin PKR itu enggan menuding jari.
"Saya tidak tahu. Jika saya katakan bahawa ini adalah angkara Umno, saya akan disaman. Kita tidak boleh membuktikannya," katanya.
"Tiada siapa yang berfikiran wajar akan melakukannya kecuali mereka dibayar," katanya sambil menambah ia melibatkan kedua-dua percetakan dan kos edaran. (http://kachipemas.blogspot.my/)

1 comment:

bat8 said...

Tuan Haji

Siapa punya angkara? Saya pasti ia bukan kerja orang PAS. Tetapi point yg lebih penting ialah serendah mana nilai moral perlakunya yang sudah pasti ada tujuan politik.

Yang pasti ia ada angkara bermotif politik yang tidak senang dengan Rafizi terutamanya. Rara hanyalah mangsa untuk mengenakan Rafizi.

Tengok jawapan Rafizi. Inilah kualiti pemimpin muda yang negara perlukan. Berapa ramai pemimpin muda PAS yang setaraf dgn Rafizi? Boleh tuan haji senaraikan 2 nama sudah la....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails