Tuesday, January 26, 2016

Selebriti Bergaya Di Pink Carpet AJL30. Inilah Tarbiah UMNO/BN!


HALAMAN HIBURAN
SETIAP kali penganjuran majlis anugerah seni antara yang turut ditunggu-tunggu adalah fesyen dan gaya busana apa yang akan dipakai oleh para selebriti.
Dah jadi adat, apa sahaja yang dipakai mereka akan jadi trend dan ikutan di kalangan pengikut dan peminat setia.
Anugerah Juara Lagu ke-30 yang berlangsung semalam juga menyaksikan penyanyi dan pelakon bergaya sakan dengan pakaian rekaan pereka fesyen pilihan masing-masing.
Berjalan glamor melintasi karpet merah jambu, di bawah ini sebahagian gaya menarik selebriti yang sempat dibidik.
Bagi penulis, pakaian yang digayakan oleh Aisyah Aziz dan Elizabeth Tan paling menangkap mata! Anda pula? – MYNEWSHUB.CC
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Beginilah cara didik dan tarbiah kerajaan pimpinan UMNO/BN ke atas remaja Malaysia, yang majoritinya beragama Islam.
4
Aisyah Aziz
8
Elizabeth Tan

19 comments:

Anonymous said...

Ngapa blg ni, terlalu iri hati dg atis tempt msia?

Anonymous said...

Di negara-negara miskin dan membangun, kerajaan sekular sesat amat menggalakkan industri hiburan untuk melalaikan dan menipu rakyat yang sedang hidup menderita supaya mereka terlupa tentang kezaliman kerajaan mereka. Industri hiburan hedonistik yang menjadikan kesenangan dan kenikmatan nafsu serakah sebagai tujuan utama hidup untuk menggalakkan keruntuhan moral dan menjauhkan manusia dari agama Islam. Rakyat yang tidak bermoral akan menyokong kerajaan yang tidak bermoral!

Hiburan Hedonistik Menjadikan Manusia Umpama Kera Dan Babi:

Nabi Muhammad saw telah memberikan peringatan, akan ada dalam kalangan orang Islam di akhir zaman yang berhibur melampaui batas agama. Mereka ini dilabel oleh Nabi Muhammad sebagai 'manusia berperangai kera dan babi'. Abu Malik al- Asy’ari melaporkan, "Rasulullah s.a.w. bersabda, 'Sesungguhnya sebahagian daripada umatku akan meminum arak dan menamakannya dengan bukan nama asalnya dan dialunkan muzik kepada mereka serta dihiburkan oleh penyanyi-penyanyi perempuan. Allah akan membenamkan mereka ke dalam perut bumi dan Allah akan menjadikan mereka kera dan babi.'” (Hadis diriwayatkan oleh Imam Ibnu Majah)

Anonymous said...

Kasihan anon 10:54 AM jahil tentang ajaran Islam !

mansor said...

ini kena CAKAP KAT tUAN GURU hAJI hADI, BELIAU ADALAH PENASIHAT umnO BN, ....

Anonymous said...

Seperti balaci-balaci sekular dan liberal yang tidak bermoral, Anon 12:17 cuba menfitnah dan menghina ulama dan parti Islam. Sehingga hari ini, parti Islam belum menjalin sebarang kerjasama atau hubungan dengan parti Amno dan tidak wujud sebarang UG (Unity Government)!


Ini membuktikan balaci-balaci sekular dan liberal amat tidak bermoral ! Mereka menyembah pemimpin sekular dan liberal dan menghina ulama Islam ! Munafik !

Anonymous said...

anon 12:17pm

jgnlah terlalu taksub dgn title ulamak. dlm al-Quran disebut ulama spt anjing.

TAFSIR AYAT 175 HINGGA 177 SURAH AL A’RAAF

175. Dan bacakanlah kepada mereka (Wahai Muhammad), khabar berita seorang Yang Kami beri kepadanya (pengetahuan mengenai) ayat-ayat (Kitab) kami. kemudian ia menjadikan dirinya terkeluar dari mematuhinya, lalu ia diikuti oleh Syaitan (dengan godaannya), maka menjadilah dari orang-orang Yang sesat.
176. Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya Dengan (sebab mengamalkan) ayat-ayat itu. tetapi ia bermati-mati cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya adalah seperti anjing, jika Engkau menghalaunya: ia menghulurkan lidahnya termengah-mengah, dan jika Engkau membiarkannya: ia juga menghulurkan lidahnya termengah-mengah. Demikianlah bandingan orang-orang Yang mendustakan ayat-ayat kami. maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir.
177. Amatlah buruknya bandingan orang-orang Yang mendustakan ayat-ayat kami, dan mereka pula berlaku zalim kepada diri merela sendiri.

pendapat Mujahid tentang ayat ini; “Begitulah keadaan sesiapa yang membaca al Qur’an tetapi tidak beramal dengan apa yang terkandung di dalamnya.” Sesetengah ulama pula menyebutkan bahawa ; “Inilah seburuk-buruk perumpamaan. Kerana sesungguhnya Allah menyamakan orang sebegitu yakni yang dikalahkan oleh hawa nafsunya sehingga ia tidak mampu mengawal dirinya daripada mendapat mudarat mahupun manfaat dengan seekor anjing yang sentiasa menjelir lidah.”

Allah membuat perumpamaan orang-orang yang mengambil ‘rasuah’ dalam agama dengan anjing yang sentiasa menjelir lidahnya. Betapa hinanya perlakuan mereka yang tahu ayat Allah tetapi sanggup menggadaikannya dengan mata benda dunia yang sedikit. Harta, pangkat, kedudukan dan wang ringgit yang mereka ambil daripada penguasa yang zalim tidak bernilai sedikitpun di sisi Allah. Mereka menjadi golongan yang hina sehina-hinanya kerana menyembunyikan kebenaran al Qur’an.

aku tak hina semua ulama. aku sokong ustaz Ahmad Awang dan arwah TGNA, FN.

tapi aku tak hormat hadi awang krn dia ponteng, khianat, memfitnah, menipu, berbohong dan paling teruk skali dia sanggup bela najib yg songlap duit rakyat dan jual harta rakyat pd sykt CINA. hadi kutuk CINA dap tp boleh pula sedongdong dgn najib yg jual harta rakyat kpd sykt CINA dan jual boksit k negara CINA; menyebabkan kg melayu tercemar dan org melayu menderita pencemaran.

CUBA TANYA HADI MANA SURAT YG KONONYA SYEIKH YUSOF QARDHAWI TULIS PADA DIA YG MENGHARAMKAN PARTI AMANAH NEGARA? sah menipu umat!

spt tdpt dlm blog, aku pun tak hormat pd tantawi sbb tgk cite porno tp suruh org kapir CINA dap byr. pastu tu boleh pula kutuk CINA dap!!!

aku tak hormat pd si bduh sbb tak berani berdebat wlpn ada cakar rimau. dia juga menipu kononnya bantah dlm duduk. makan elaun buta.

Anonymous said...

hoi anon 12.29

yg sibuk nak jd penasihat sapa , hadi jugak , haaa apa lagi nasihat la , jgn dok diam je , suruh dtg berdemo tppa dia sendiri tak nampak batang hidung , ulamak apa macam tu ,

Anonymous said...

Anon 1:05 PM,

Haji Hadi adalah ulama parti Islam yang sentiasa berdakwah untuk menjadikan Islam sebagai cara hidup orang Islam di negara ini dan beliau tidak membela pemimpin yang menzalimi rakyat. Islam memberitahu kita bahawa kita tidak boleh menuduh seseorang tanpa saksi dan bukti yang jelas dan Haji Hadi tidak mahu menuduh seseorang tanpa saksi dan bukti yang jelas ! Bahkan parti Islam memutuskan hubungan dengan Dapig kerana Dapig menentang ajaran Islam dan hukum Allah ! Semua tuduhan parti Islam bersekongkol dengan parti sekular Amno adalah fitnah kerana sehingga hari ini tiada kerjasama antara parti Islam dan Amno !

Jika kamu Anon 1:05 PM dan bos sekular dan liberal kamu mempunyai saksi dan bukti yang jelas, mengapa kamu tidak mendakwa Najib dalam mahkamah? Kamu dan bos sekluar dan liberal kamu adalah anjing yang menjelir lidah kerana bersikap munafik menyokong pemimpin yang bersubahat dengan Dapig yang menentang Islam, menfitnah dan menghina ulama dan mendustakan ayat Qur'an !

Anonymous said...

Anon 1:06 PM,

Islam mengajar orang-orang supaya saling menasihati untuk kebaikan dan mencegah kemungkaran:

Dari Tamim ad-dari bahwa Nabi SAW bersabda:” ad-Din adalah nasihat”. Kami berkata untuk siapa? Rasul menjawab:” Untuk Allah, kitab-Nya, rasul-Nya, untuk pemimpin Islam dan umatnya” (HR Muslim, Abu Dawud dan an-Nasai’i)

Oleh sebab itu, tindakan Haji Hadi mahu menasihati pemimpin Amno adalah tindakan yang sesuai dengan ajaran Islam.

Anonymous said...

Suasananya team pan ini adalah org terdesak sama tapi tak serupa dgn shamsiah fakeh.samsiah terdesak utk malaya merdeka hingga masuk komunis.pan terdesak pakai mahkota diputrajaya hingga kianat.samsiah dilempar ke cina oleh umno.pan agaknya akan dilempar kemana tp tentulah bkn oleh umno.pengunaan alasan perbezaan pendapat atau mazhab dgn kontek parti politik adalah tdk sesuai.mazhabpun ada yg menyebabkan pertelingkahan spt sunnah n syiah walaupun katanya saling melengkapi ini kan pula adalah parti politik yg saling berusaha utk merebut kuasa.so the unser is no for pan.pan ini hanya kump yg mencari islam yg disukai oleh mereka atau kesanyangan mereka dap itu.ia lebih kurang sama dgn islam yg disukai oleh umno n pkr itu.islam yg suci murni sebenar ada pada pas.ia telah berakar tunjang diparti itu.jika adapun kerosakannya bkn pd akar tp pd cabangnya.cabang yg rosak akan dibaiki pokok akan terus subur.pokok pan berakar keliru.ia tdk berwarna hijau tp oren tdk lama akan jd coklat kekeringan n mati.

Anonymous said...

aji adi tak bising walaunta2 pas pulak yang menyalak kenapa? jangang derhaka dengang presideng. mung kena walaunta dengang presideng. jangang mendahului presideng bila buat kenyataang. kalau presideng tak komeng apa2 mung jangan bising2. mung paham tak walaunta2 pas?

Anonymous said...

Anon 2:45 PM adalah contoh malauntahi Sifu roket tidak bersunat. Bila sifu roket menyalak bukit Pas, malauntahi-malauntahi roket turut menyalak bukit Pas. Bukit Pas tak runtuh, sifu roket dan malauntahi roket pula yang tergolek sawan babi ! kah...kah...kah....

Anonymous said...

Seluar dalam keluaran syarikat Bersih untuk dijual.Jenama pilihan ialah cop Roket,Cop Bulan,cop Dajjal mata satu dan Rebung tamil Malayalam.Kepada penyokong Pakatan Rakyat,Pakatan Haprak,Pakatan Haram,Pakatan Harapan diskaun menanti anda. Beli satu haraga 5 ringgit,beli dua 5 ringgit dan beli 3 juga 5 ringgit.Cepat datang jangan tak datang.Temapat jualan Penjara Sungai Buluh.Hubungi Lim Tokong dan Tian Cuak.tel 013555566888.

Anonymous said...

Ubat makjun untuk membesarkan zakar dan memanjangkannya.Hubungi Mat Romeo untuk tempahan. 01433378789.

TEROPONG TOK BOMOH said...

bahasa2 malaun2 pas dah makin teruk,mereka ni dapat tarbiah dari tok2 guru yg dah sesat .....dari dulu sampai sekarang...kebanyakan ajaran2 sesat adalah di asaskan oleh ulamak sesat......awas pada tok2 guru yg dah ramai sesat ni....tu le sebab pengikut2 mereka perangai mcm musibat

Anonymous said...

Wahai 'TEROPONG TOK BOMOH' aku tahu asal usul mu.....Kamulah 'Raja Bomoh PP' yang menggunakan sepasang teropong buluh untuk mengintai perempuan mandi dan mek salleh berbikini!

Komen kamu di atas adalah mantera kamu untuk menyihir parti Islam tetapi kamu gagal 100% ! Sekarang aku kembalikan mantera kamu kepada kamu dan sifu pujaan kamu yang tidak bersunat :

"bahasa2 malaun2 Roket dah makin teruk,mereka ni dapat tarbiah dari tok2 sifu yg dah sesat .....dari dulu, kini dan selamanya...kebanyakan ajaran2 sesat adalah di asaskan oleh sifu sesat......awas pada tok2 sifu yg dah ramai sesat ni....tu le sebab pengikut2 mereka perangai mcm musibat"

TEROPONG TOK BOMOH said...

woi manusia jahil,ajaran2 yg ahlussunnah kategorikan sesat tu seperti,adariah,jabariah,muktazilah,khawarij,qadyani,al ahbash dan tarikat2 yg banyak di katakan sesat ,ngko fikir org2 dap ke pengasas nya....semua nya tu di asaskan oleh alim ulamak....ngko tahu ke...ulamak2 tu semuanya hebat2 belaka...ada yg mengaji di mekah berpuloh2 tahun....tapi mereka2 ini le yg banyak menyesatkan org....klu mcm tok2 guru pojaan hati kau org yg jadi pimpinan pas tu...klun takat pi mengaji kat mesir 5 dan 6 thn,,,apa le hebatnya....klu org jahilo tak mampu nak sesatkan org...tak sape nak percaya. tok guru ngko dulu beramanat konon2 umno tu sesat....tapi kini berpeluk ngan umno....sa ma ngan malaun2 pas yg bangang lagi bebal jahil murakap..hati2 ngan ulamak sesat....supaya selamat

Anonymous said...

Apalah tok bomoh meroyan ulamak dia dah kena pecat ke atau sbb boss dia tgok dap mkn bak ku te.berang dgn dap yg banga dgn kristian diserawak ganaknya.

Anonymous said...

Woi bomoh teropong buluh @ raja bomoh PP, semakin banyak kamu menulis komen, semakin bangang dan haprak kamu kelihatan! Komen kamu tidak mempunyai fakta langsung ! Kamu sekolah setakat tadika sahaja ya....oh kasihan !

Manusia-manusia bangsat yang sesat lagi menyesatkan seperti Mirza Ghulam Ahmad al-Qadiani, Abdullah bin Ubai, Abdullah bin saba’, Dzul Khuwaishirah, Bahá'u'lláh, Ayah Pin dll telah mencipta pelbagai ajaran sesat untuk memuaskan nafsu serakah mereka sendiri dan menentang ajaran Islam. Maka kita tidak merasa hairan melihat kamu selalu menghina dan menfitnah ulama-ulama Islam sebab kamu pun sesat seperti sifu roket kamu.

Sifu roket kamu sendiri juga sibuk menyebarkan ajaran sesat sekularisme, liberalisme dan pluralisme untuk menentang ajaran Islam dan hukum Allah! Jika kamu sokong sifu roket kamu menentang Islam dan menghina ulama Islam, kamu pun sama seperti dia....Bila kamu mati, bolehlah mayat kamu ditanam di jirat China !

Sepanjang hidup aku, aku tidak pernah mendengar, membaca atau melihat ulama-ulama Islam mengajar ajaran sesat! Ulama-ulama tulen tidak akan menyeleweng sebab mereka tahu dosa dan pahala dan balasan syurga dan neraka. Mereka tidak bekerjasama dengan pemimpin zalim sebab mereka membenci kezaliman. Merekalah orang-orang yang menyeru manusia melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran dan kesesatan ! Dari pelbagai kajian dan sumber aku dapati pemimpin-pemimpin parti Islam PAS mempunyai ciri-ciri ulama tulen !



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails