Monday, January 25, 2016

Ini Juga Berita Ganas, 1,773 Wanita Dipaksa Buka Tudung..

DUSHANBE - Sekitar 1,773 wanita dan anak gadis dipaksa buka tudung dan meminta hampir 13,000 lelaki dipaksa untuk mencukur janggut oleh rejim sekuler Tajikistan. Hal itu diklaim untuk mencegah radikalisasi akibat pengaruh asing (baca:Arab).

Lebih dari 160 toko yang menjual pakaian Muslim juga telah ditutup. Polisi di wilayah Khatlon, Tajikistan, mengatakan mereka telah mencukur janggut hampir 13 ribu lelaki sebagai bahagian dari "kempen anti-radikalisasi".

Lelaki dipaksa cukur janggut, anti -radikalisasi..

Kempen tersebut melarang perempuan Tajik mengenakan jilbab, tudung hijab dan cadar hitam, terutama di sekolah-sekolah dan universiti. Larangan berjilbab juga berlaku di semua lembaga negara.

"Jangan menyembah nilai asing, jangan mengikuti budaya asing. Kenakan warna pakaian tradisional dan bukan hitam," kata Presiden Emomali Rakhmon. Bahkan saat berkabung, wanita Tajik (perlu) memakai seragam putih, bukan hitam."

Sementara itu, Djovid Akramov , warga Tajik, mengatakan dihentikan oleh polisiTajik di luar rumahnya bersama dengan anaknya berusia 7 tahun, bulan lalu. Ia ternyata dibawa ke pejabat polis di Dushanbe untuk mencukur janggut. 

"Mereka menyebut saya Salafi, radikal, musuh publik. Kemudian dua dari mereka memegang tangan saya, sementara satu lagi mencukur setengah dari janggut saya," kata Akramov, seperti dilansir BBC pada 22 Januari 2016.

Laporan itu muncul seminggu setelah Pemerintah Tajikistan dipimpin oleh Presiden Emomali Rahmon bertindak ke atas warga yang memakai nama asing khasnya, Arab. 

Ini juga sebenarnya adalah berita ganas ke atas umat Islam. (IH)

10 comments:

Anonymous said...

Pan elok tinggal sana sbb tak suka berjangut n berserban.budaya org arab bkn budaya islam katanya.jika pakaian org arab itu sama dgn pakaian yg digaris oleh islam.jd apanya kalau mengikut yg baik.bknnya mengikut budaya liberal dr barat yg dibolehkan pula oleh kump ini.

Unknown said...

meroyan apa?wanita amanah rmai yg berhijab dan burqa..llaki pn rmai yg beserban dan berjubah..ckup2la dgn fitnah tue...nama saja islam tp x abis2 dgn buruk sgka dan fitnah..nasihatkn bini pemimpin2 negara meLAYU islam yg x berhijab tue..

Unknown said...

meroyan apa?wanita amanah rmai yg berhijab dan burqa..llaki pn rmai yg beserban dan berjubah..ckup2la dgn fitnah tue...nama saja islam tp x abis2 dgn buruk sgka dan fitnah..nasihatkn bini pemimpin2 negara meLAYU islam yg x berhijab tue..

Unknown said...

Bye2 PAN.. Sampai bila nak kuasai kerusi2 yg dibawak lari tu? Nak khianat sampai kiamat ko?

fissal said...

pas yg belot ..pengkhianat .. sanggup bersekongkol ngan umno pengkhianat umat melayu ...

Anonymous said...

Ada lagi ka org yg nak kan pada PAS ??
Heeeeee...tak mahu lah aku!

Anonymous said...

pas parti bodoh sedunia!!!

Poor Indon said...

Antara tanda2 nak kiamat....ulama kena bunuh (pendek umur) seperti yg berlaku di syria mesir iraq iran (kena bunuh dengan syiah laknatullah)
....manakala di Malaysia pula ulama2 dihina dicerca difitnah dikutuk....komen penyokong parti sekular PAN @ DAP balaci adalah contoh yg terbaik!

Anonymous said...

Kasihan melihat manusia kecewa mempunyai perasaan hasad dengki yang amat menjijikkan terhadap parti Islam yang sedang berusaha menjadikan Islam sebagai cara hidup orang Islam di negara ini. Geng-geng kecewa ini akan pasti bersahabat dengan Abu Jahal, Abu Lahab dan Abdullah bin Ubai jika mereka masih hidup hari ini.

Anonymous said...

98% rakyat Tajikistan adalah orang-orang Islam tetapi sayangnya negara ini diperintah oleh parti sekular yang menindas orang-orang Islam. Pemimpin dan ahli parti Hizb ut-Tahrir yang mahu menjadikan negara Tajikistan sebagai negara Islam secara aman telah ditangkap dan dipenjarakan.

Maka kita tidak merasa hairan terdapat fatwa yang mengharamkan sekularisme kerana ideologi ini bertentangan dengan Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails