Monday, December 28, 2015

Betul Ke.. PAN Buat Demo Bantah Tukar Nama Tol Saja?



MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT ... PAN BUAT DEMO BANTAH TUKAR NAMA TOL PLAZA DAN BUKANNYA HAPUSKAN TOL.  (Diangkat dari Omakkau!!!!)
Aduhhhh!!!! ingatkan berdemo nak hapuskan tol sebab itu adalah janji Lim Guan Eng jika Pakatan Harapan dapat tawan Putrajaya pada PRU ke-14 nanti ... ini berdemo sekadar nama Tol Plaza ditukarkan dari Tol Plaza Tanjung Malim ke Plaza Tol Hulu Bernam. 

Apalah sangat ada pada nama .... ini dinamakan memperjuangkan isu picisan dan remeh ... kalau tukar nama apa nama sekali pun rakyat tetapi dikenakan tol .. lainlah kalau berjuang nak hapuskan tol. 

Penduduk dan beberapa ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang dianggarkan seramai 50 orang mengadakan demonstrasi aman di Plaza Tol Tanjung Malim pada Ahad, bagi menuntut penukaran nama plaza tol. Mereka mendesak Plaza Tol Tanjung Malim ditukarkan nama kepada Plaza Tol Hulu Bernam memandangkan kawasan itu masih berada dalam negeri Selangor. 

Ahli Majlis Daerah Hulu Selangor, B Raj Kumar berkata, nama Plaza Tol Hulu Bernam mampu menarik pelabur luar datang ke kawasan sempadan Perak-Selangor itu. 

“Kita buat tuntutan kerana ingin mengekalkan imej Selangor selain menjadikan kawasan sempadan ini lokasi strategik bagi pelabur luar. 
“Permohonan sudah dibuat pada November lalu kepada PLUS dan pejabat Menteri Besar Selangor malah maklum balas positif diterima. 
“Bagaimanapun, PLUS memaklumkan kelulusan dan persetujuan tertakluk di bawah kerajaan pusat melalui Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM),” katanya seperti dilaporkan Harian Metro.

4 comments:

Carlos Santiago said...

Tragis betul PAN ni.

http://bankami.blogspot.com

bat8 said...

Hehehehhe tuan haji....PAS pulak buat apa sekarang?

Iman Al Hijamah said...

Assalamualaikum Tn.

Nama saya Asyraf, saya nak mohon jasa baik tuan untuk linkkan blog saya di laman blog tuan. Saya maklum bahawa blog puan adalah berlatarkan politik & Isu semasa yang berbeza dengan blog saya yang berlatarkan perawatan altenatif.

Namun saya suka untuk mengikuti perkembangan politik tanah air dan isu-isu semasa yang sentiasa menjadi rencah kehidupan rakyat Malaysia walau apapun bidang yang diceburi.

Apalah sudi kiranya tuan masukkan blog saya di link blog tuan.

Ini nama blog saya, www.bekamkerumah.com & www.tintaasyraf.info iaitu blog personal saya.

Ibnu Hasyim said...

Dah masukkan blog bekam..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails