Wednesday, October 21, 2015

“Penggal Kepala Orang-orang Yahudi Itu!” -ISIS

Dalam dua hari terakhir ISIS telah mengeluarkan enam video yang mengandungi kempen sokongan terhadap Palestin. Kumpulan ini menyeru agar rakyat Palestin meningkatkan serangan terhadap tentera dan orang awam Israel.

Selain video, ISIS juga menerbitkan beberapa artikel yang ditulis oleh tokoh-tokoh ISIS. Lihat video disini: https://archive.org/details/MAQKHAYR dan disini: https://archive.org/details/ArhiboAlyahood

Dalam video terakhir yang dikeluarkan pada hari Isnin (19/10/2015) kelmarin, ISIS mendesak Palestin untuk melakukan serangan dengan menggunakan segala cara yang mereka miliki, termasuk pisau, kenderaan, racun, dan bahan letupan.

"Lawan Yahudi dengan cara apapun yang anda boleh. Keganasan mereka dengan alat letupan, sehingga air mata mereka sehingga hancur. Penggal kepala orang-orang Yahudi itu", ungkap Negara Islam menegaskan dalam video.

Dalam video berjudul "Keganasan untuk Orang-orang Yahudi", ahli ISIS memuji aksi penikaman yang dilakukan oleh warga Palestin. Mereka menilainya sebagai aksi serigala yang tidak boleh tenang dan menyebarkan ketakutan di kalangan anak-anak Zion, seperti dikutip dari laman WRAL, Selasa (20/10/2015).

Video-video ini dikeluarkan bertepatan dengan meningkatnya gelombang keganasan Israel-Palestin yang diwarnai dengan aksi penusukan yang dilakukan oleh warga Palestin terhadap tentera atau pun orang awam Israel. ISIS sendiri diketahui tidak mempunyai 'wakil' di Palestin, baik itu di Tebing Barat atau pun Jalur Gaza.
REUTERS

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails