Saturday, May 09, 2015

Mukhriz Pula Tambah Balon Najib.. Menjajau T/Haji! (41)


LIHAT pendedahan ini, Perdana Menteri Najib perlu letak jawatan?  
E-Buku IH-102: Pendedahan Ini, PM Akan Letak Jawatan?
E-Buku IH-102: Pendedahan Ini, PM Akan Letak Jawatan?   

KL: Menteri Besar Kedah Mukhriz Mahathir mempertikaikan tindakan Lembaga Tabung Haji (TH) yang membeli hartanah milik 1MDB dengan nilai RM188.5 juta. Dalam satu kenyataan yang dimuat naik di akaun Twitter beliau, Mukhriz membuat perbandingan nilai transaksi antara Tabung Haji dan 1MDB dan juga Kementeri Kewangan dan 1MDB.

“Kalau Tabung Haji sanggup bayar harga begitu tinggi untuk tanah kepunyaan 1MDB, apa alasan Kementerian Kewangan jualnya pada harga begitu murah kepada 1MDB dulu?” tanya Mukhriz. 

Nampaknya Mukhriz tokok tambah bantu ayahnya balon PM Najib. Maka menjajau 'haru biru'lah pengerusi Tabung Haji mencari dahan tempat bergantung.

[Mendakwa mendapat nasihat daripada perdana menteri, Lembaga Tabung Haji akan menjual tanah yang dibelinya secara kontroversi daripada 1Malaysia Development Berhad, kata Datuk Sri Abdul Azeez Abdul Rahim.

Kata Pengerusi Tabung Haji itu, ahli lembaga pengarah agensi itu bersetuju dengan penjualan berkenaan sebagai menghormati sentimen serta sensitiviti pendeposit dan mengekalkan keyakinan orang ramai. Bagaimanapun, Abdul Azeez yang juga Ahli Parlimen Baling tetap menafikan Tabung Haji melakukan sebarang salah laku dalam transaksi berkenaan.

"Perdana menteri menghubungi saya pagi ini dan memberikan nasihat supaya kami menjual tanah berkenaan.
"Ketika ini sudah ada tiga tawaran dan kami akan menyelesaikannya minggu depan," katanya di sidang media di Kuala Lumpur hari ini.

Abdul Azeez juga mendakwa selain akan mendapatkan keseluruhan wang yang dibelanjakan untuk membeli tanah itu Tabung Haji juga dapat membuat keuntungan daripada transaksi tersebut.
] -BM

Porrah mamak!
(IH)

2 comments:

Anonymous said...

kenapa jual? kononnya untung 5juta?

siapakah pembeli bodoh itu? lupakah TH pasal RPGT 30%? lupakah pasal GST 6%?

memang tak gunalah mereka semua tu.

Anonymous said...

Kau yang tak guna ...ada tgk ka paperwork jual beli? Standard melayu bebal

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails