Tuesday, May 12, 2015

Kisah 'Papi' Bapa Ayam, Niaga Najis Zina Di Internet.

 
Kisah Perniagaan Najis Zina Di Negara Umat Islam Terbesar Di Dunia (Siri 8)
 Siri 1: Pilih-Pilih, Niaga Najis Zina Dalam Internet. Jom ...
Siri 2: Gadis Miskin Di Bawah Umur Terlibat Niaga Najis Zi...
Siri 3: Sarang Pelacur Pangsapuri Kalibata City Diserbu..
Siri 4: Maksiat & Lacur Terselubung, Lagi 60 Pasangan Dibe...

Siri 5: Seks Via Twitter: Pembunuhan Janda Cantik Ini..
Siri 6: Lagi Bongkar Najis Zina Di Internet.
Siri 7: Pelacur Artis: Ahli DPR (Parlimen) Indonesia, Term...


SUB dit Jatanras Direskrimum Polda Metro Jaya berjaya membongkar amalan pelacuran talian dengan menangkap MS alias Mike (30 tahun). Lelaki yang dikenal dengan sebutan 'Papi' ini ternyata cukup rajin mempromosi melalui Twitter.Mike selama ini menggunakan akaun Twitter bernamaTemanjakarta untuk memperkenalkan wanita koleksinya yang disebut dengan "angel".  

Akaun ini hanya menggunakan foto bertuliskan "Ia mengambil segera customer tidak cerewet, belinya banyak, tidak pernah nawar". 

Akaun Teman Jakarta saat dipantau, memliki puluhan ribu followers dan hanya mem-follow 700an akaun dan 186 tweet yang berjaya jadi kegemaran pengguna twitter. Dia juga memasang tulisan, member = Rp 500 ribu (kira-kira RM150)

Aktiviti terakhir di twitter "Papi" terjadi pada 22 April 2015 lalu.  Ketika itu, dia me-semula akaun bernama Bli Made. Salah satu isi kicauan yang menunjukkan aktivitinya sebagai bapa ayam dibuat pada 21 April lalu. 

..Teman Jakarta Selasa-Khamis .. expo miss nia .. include room kawasan jakpus .. 1,5 jt 1x ml .. 158-43-34a .. join? Mention wajib dp. Lalu ada juga tweet, TemanJakarta duhhh kaki my angel, sambil mengetepikan gadis cantik yang diblur muka dan bahagian dadanya. 

Di samping mengandungi kicauan dan bahasan soal 'angel', Mike juga kerap menulis soal aktiviti sehari-hari. Mulai dari makanan hingga perlawanan bola sepak layaknya akaun twitter orang pada umumnya. Hal itu dilihat dari beberapa kali dia hantar gambar makanan. Khamis 23 April 2015, "Papi" bapa ayam ini tidak boleh mengoceh lagi di twitternya kerana petugas Subdit Jatanras Ditreskrimum Polda Metro Jaya menangkapnya di sebuah hotel di Jalan HOS Cokroaminoto, Menteng, Jakarta Pusat, pukul 01.00 WIB. 

"Papi" yang merupakan Warga Sunter Agung, Tanjung Priok, Jakarta Utara itu ditangkap ketika sedang mengantar "pesanan" kepada pelanggan. Bagi 'papi wanita', atau bapa ayam wanita pemuas hasrat pula, via Twitter, mempunyai cara unik untuk menjaring calon lelaki hidung belang yang ingin memanfaatkan jasa wanita-wanita koleksi papi. 

Dalam pemeriksaan penyidik ​​Polda Metro Jaya, papi alias MS alias Mike berkata, bahawa ia hanya melayani tempahan wanita penghibur bagi lelaki yang sudah menjadi pelanggan alias berstatus member sahaja. Untuk menjaring member, papi sengaja menggalakkan wanita koleksi di akaun Twittertemanjakarta. Dalam setiap promosinya, papi memasang profil wanita berikut tarif perkhidmatan ranjang. 

"Setelah ada yang balas tweetnya, pelaku langsung berinteraksi dengan pelanggan, dia meminta wang menjadi member pelanggannya sebesar Rp 500 ribu," Jelas Direktorat Jenayah Umum Polda Metro Jaya Kombes Pol Heru Pranoto, Jumaat 24 April 2015. 

Setelah pelanggan memindahkan wang ke Papi sebesar Rp 500 ribu, ia akan meminta bukti transaksi. Si calon pelanggan lalu diminta memberikan pin Blackberry Massanger (BBM) -nya. Dari situlah Papi akan memasukan pin BB member ke dalam kumpulan wanita-wanita koleksi beliau. 

"Pelanggan yang sudah menjadi member di BB pelaku lalu menawarkan koleksi wanitanya kepada pelanggan berupa foto," jelasnya. 

Dalam setiap satu kali dating, papi memasang tarif sebesar Rp 1,5-Rp2 juta (kira-kira RM450 ke RM600) dengan tempoh satu jam. 

"Harga segitu sudah termasuk kos bilik yang dipakai di hotel bintang 3," ujar Heru Pranoto. 

Dari perniagaan tersebut, papi mendapat bahagian sebanyak 30 peratus daripada hasil transaksi, manakala 70 peratus merupakan bahagian wanita bayaran ini. 

Begitulah kisah 'papi' atau bapa ayam yang sekarang sudah tidak mampu berkokok lagi. Bersambung.. (IH/Viva)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails