Saturday, May 16, 2015

Dadah Dari China, Raja Dadah Ditangkap..

MOHD. MOKHTAR (dua dari kiri) menunjukkan rampasan dadah bernilai RM51 juta yang diseludup masuk dari China pada sidang akhbar di Bukit Aman, Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR – Polis semalam mengumumkan kejayaan rampasan dadah sebanyak 370 kilogram (kg) bernilai RM51 juta yang di­seludup masuk dari China dengan tertangkap­nya 17 anggota sindiket termasuk ‘raja dadah’ berusia 32 tahun.


Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd. Mokhtar Mohd. Shariff berkata, ‘raja dadah’ yang merupakan warga tempatan dan 16 anggota sindiket itu ditangkap dalam 11 serbuan di Lembah Klang dan Pulau Pinang pada Selasa serta Rabu lalu.
Beliau yang menyifatkannya sebagai rampasan dadah terbesar untuk tahun ini berkata, serbuan di Lembah Klang itu meliputi kawasan Kepong, Cheras, Petaling Jaya selain Seberang Perai, Pulau Pinang.
Menurutnya, dalam serbuan itu, pihaknya merampas dadah jenis syabu seberat 220kg, ketamine (18kg), pil dan serbuk ekstasi (132kg) untuk pasaran tempatan.
“Dengan tertangkapnya seorang lelaki warga tempatan yang juga ‘raja dadah’ berusia 32 tahun yang saya gelarkannya sebagai sampah masyarakat, kami percaya dapat menumpaskan sindiket itu selain dapat mengurangkan jumlah kemasukan bekalan dadah ke negara ini,” katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman di sini semalam.
Mohd. Mokhtar berkata, pihak polis percaya anggota sindiket itu menggunakan pengangkutan udara dan laut untuk membawa masuk bekalan dadah dari China. (KO)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails