Monday, January 19, 2015

Majalah Al-Qaeda “Lone Wolf” Didownload 55,000 X. UK Terancam!

Inggris Terancam, Majalah Al-Qaeda Tentang “Lone Wolf” Didownload 55.000 Kali
Inggeris Terancam, Majalah Al-Qaeda Tentang "Lone Wolf" Didownload 55,000 Kali

London: Majalah Inspire, terbitan Al-Qaeda di Semenanjung Arab (AQAP) yang mengandungi tentang panduan berjihad telah dibaca oleh 4,000 warga UK dalam masa seminggu, lapor IBTimes pada Ahad (18/1).

Beberapa penganalisis menyandarkan laporan itu dari IP Addres warga Inggeris yang telah memuat turun 55,000 kali dalam tiga bulan terakhir, ungkap the Sunday.

Majalah yang popular dengan artikelnya yang bertajuk "Bagaimana membuat bom dari dapur ibu" itu, telah dikaitkan dengan tragedi pengeboman Boston Marathon pada tahun 2013 serta pembunuhan terhadap seorang tentera Kanada Oktober lalu.
(Lihat ini..
Majalah Al Qaeda INSPIRE Edisi 2. Luar Biasa! Dahs... )

Pada bulan Mac 2013, majalah tersebut kembali inspirasi kepada pemuda dengan secara jelas memasukkan Pemred Charlie Hebdo, Stephane Charbonnier dalam senarai hitam operasi kerana telah menistakan Nabi Muhammad saw. Selain itu Al-Qaeda juga mensasarkan Salman Rushdie dan ahli politik Belanda Gert Wilders yang telah melukai hati kaum muslimin dunia.

Charbonnier adalah salah satu daripada 12 orang yang terbunuh dalam serangan heroik kouachi bersaudara terhadap Charlie Hebdo.

Menurut laporan, antara rentang waktu 14 Oktober - 12 Januari, 54,723 orang yang menggunakan alamat IP Inggeris telah membaca atau memuat turun edisi majalah Inspire, yang juga membincangkan tentang tata cara membuat bom kereta.

Edisi ini juga telah menyeru pembaca untuk melakukan amaliyat gaya "serigala sendirian" untuk menghajar hegemoni Barat. Edisi terbaru telah memasukkan British Airways dan EasyJet sebagai sasaran yang disyorkan.

Mark Rowley, memimpin kepolisian nasional untuk kontra-terorisme, menyatakan, "Bahasa Inggeris telah berada di dalam kawasan membimbangkan dalam ancaman 'keganasan' antarabangsa pada beberapa tahun terakhir. Kami telah melihat serangan tiu mengenai pelbagai Negara seperti Perancis, Australia, Belgium dan Kanada hanya dalam beberapa bulan terakhir. " (IH)

Lihat juga ini..
E-Buku IH-99: Bermula Perang Hina Agama Di Eropah..

E-Buku IH-99: C/Hebdo, Bermula Perang Hina Agama Di Eropah..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails