Tuesday, January 20, 2015

Bantah Logo Hina Agama, Lafaz Allah Terbalik, Hotel Bandung..

Diduga pakai logo lafaz Allah terbalik, hotel Bandung ini didemo Ini, Logo hotel lafaz Allah terbalik, hina agama Islam. ©2015 

INI, logo 'lafaz Allh' terbalik. Kira-kira 50 orang ramai yang bergabung dalam Barisan Tatar Bojonagara (Bentara) menggeruduk Hotel Zodiak di Jalan Sutami, Kelurahan Sukarasa, Kecamatan Sukasari, Kota Bandung, Jawa Barat

Mereka tersinggung dengan logo yang disebut-sebut menggunakan lafaz Allah secara terbalik Orang ramai mendatangi hotel itu. Isnin (19/1) sekitar pukul 09.00 WIB menuntut agar logo yang dinilai menghina umat muslim itu diganti. Lebih dari itu mereka meminta kerajaan tarik balik 'keizinan' dan menutup hotel tersebut.

Mereka mengusung pelbagai poster seperti 'Hotel Zodiak Remehkan Islam', 'Logo Hotel Zodiak Zionis! Menyesatkan ',' Jangan Hanya Kerana Logo Hotel Umat muslim Tersakiti '.

Penyelaras aksi Farid Ridwan, berkata warga Bandung sangat terganggu dan resah dengan kehadiran logo tersebut. "Tentunya ini sebagai bentuk penghinaan dan gangguan terhadap umat Islam khususnya warga Bandung," katanya di sela aksi.
Islam lanjut dia, adalah agama yang damai dan senantiasa mengajarkan kedamaian. Oleh kerana itu jika simbol agama didera itu tidak boleh didiamkan. "Kami tidak akan diam dan akan menjaga nama baik Islam," terangnya.
"Kami datang ke sini sebagai kata dua, kerana ini benar-benar serius. Ketika sejumlah masyarakat tidak peka (kewujudan logo) kami justru dari masyarakat kewilayahan dan ustaz merasa tersinggung," tambahnya.
Dia mengancam apabila tuntutannya tidak diendahkan bukan tidak mungkin massa yang lebih besar akan kembali datang. "Kami dari umat Islam akan galang sokongan jika tuntutan tidak diendahkan," ujarnya.

Hingga pukul 10.00 WIB, perwakilan massa masih melakukan pengantaraan dengan pihak hotel. Aksi mendapatkan pengawalan ketat dari polis. Meski begitu aksi berlangsung damai. Hingga berita ini diturunkan belum ada wakil hotel yang memberikan keterangan.

Logo hotel itu menggunakan warna merah ketara di antara simbol zodiak lain. Hotel yang berada di kawasan elit itu mempunyai room rate mulai dari Rp 300 ribu per malamnya. (IH/Merdeka.com)


Lihat juga ini..
E-Buku IH-99: Bermula Perang Hina Agama Di Eropah..
E-Buku IH-99: C/Hebdo, Bermula Perang Hina Agama Di Eropah..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails