Saturday, June 21, 2014

KDN Guna Anjing Jaga Festival Muzik Maksiat.







fmfa concert malaysia 2014
SHAH ALAM: Penganjuran acara muzik terbesar selama tiga hari di Stadium Negara Bukit Jalil dilihat sebagai satu tindakan biadab, dadah dan tidak menghormati sensitiviti rakyat Malaysia.

KUALA LUMPUR: Penganjur Future Music Festival Asia (FMFA) mengalu-alukan cadangan Kementerian Dalam Negeri untuk menggunakan anjing bagi mengesan dadah di acara-acara muzik.
Ketua Pegawai Eksekutif The Livescape Group, Iqbal Ameer mengalu-alukan dan memuji kesediaan kementerian untuk bekerja dan bekerjasama erat dengan penganjur festival muzik.

"Keutamaan kami apabila menganjurkan acara berskala besar adalah aspek keselamatan dan keselamatan pengunjung.
"Walau bagaimanapun, tidak banyak yang penganjur boleh lakukan, dan kita sentiasa berkata bahawa perlu ada kerjasama yang lebih erat dengan pihak berkuasa untuk menghasilkan persekitaran yang lebih selamat dan menyeronokkan untuk pengnjung acara," katanya dalam satu kenyataan melalui e-mel kepada The Star, Khamis.

Iqbal berkata demikian sebagai tindak balas terhadap Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar yang berkata di Parlimen bahawa anjing pengesan mungkin digunakan untuk mengesan dadah di festival muzik, jika perlu, pada masa akan datang.

Dr Wan Junaidi berkata aspek keselamatan di acara-acara seperti itu akan menjadi lebih ketat berikutan kes di mana enam orang, yang berusia antara 21 dan 28 tahun meninggal dunia akibat pengambilan dadah berlebihan di FMFA, Mac lalu. Selepas kejadian itu, penganjur FMFA memutuskan untuk membatalkan hari terakhir acara tersebut.

Iqbal berkata, industri bagi acara yang diadakan secara langsung adalah penting terhadap negara kerana ia terbukti berkesan dalam menarik jumlah besar kedatangan pelancong.

"FMFA sahaja, dalam tempoh tiga tahun, telah menarik lebih 40,000 pelancong yang telah datang ke negara ini khusus untuk festival yang diadakan, menyumbang lebih RM150 juta dalam pendapatan pelancongan," katanya.

Beliau berkata FMFA juga dikenali sebagai festival muzik terbesar di Asia Tenggara dan telah berjaya meletakkan Malaysia pada peta dunia sebagai destinasi muzik secara langsung yang berdaya maju.
Pesta Malam Indonesia 1 dan 2 berjaya menarik lebih 25,000 penonton menyaksikan acara konsert terbesar itu, di Malaysia.

 Komen Weblog Ibnu Hasyim:  KDN kena fikir balik..
  • Kenapa benarkan pesta maksiat yang bergelumang dadah itu? 
  • Baikkah pesta begini untuk pembangunan negara? 
  • Sesuaikan dengan Islam sebagai agama bagi Persekutuan?
  • Beginikan generasi muda yang akan dibentuk untuk menjadi pemimpin Malaysia akan datang?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails