Tuesday, June 18, 2013

Tidak Kisah Jika Masyarakat Memanggil Saya Lesbian -Saleha





HALAMAN HIBURAN

SITI SALEHA, buat kali pertama, pelakon berdarah kacukan Melayu-Inggeris itu membawa peranan sebagai seorang lesbian bernama Tina dalam filem Tujuh.

Dia bersetuju menerima tawaran melakonkan peranan lesbian bukan disebabkan gagal dalam percintaan dengan adik lelaki kepada pelakon Sharifah Sofia iaitu Syed Adney Syed Hussein, yang juga penjaga gol pasukan bola sepak Terengganu.

Sebaliknya, dia yang selesa dipanggil Saleha menjelaskan bahawa watak lesbian itu merupakan salah satu peluang untuknya menerokai sisi baharu dalam lakonannya. Mengulas mengenai karakter tersebut, dedahnya, Tina memerlukan dia 'merogol' seorang wanita bernama Suri (lakonan Marsha Milan).

Bukan melakukan adegan seksual yang sebenar malah, tiada adegan cium bibir antara dirinya dan Marsha dalam filem itu. Begitupun, Saleha mengakui tiada sebarang masalah melakonkan adegan ranjang bersama Marsha. Dia juga menegaskan boleh bercium dengan Marsha, jika itu adalah kehendak skrip filem.

Ya, begitu, lebih kurang, lapor sebuah berita tempatan, mengenai seorang pelakon di negara ini . Sambung laporan itu lagi...

Pendirian yang agak tegas berani daripada pelakon berusia 23 tahun itu, namun adakah dia tidak berasa bimbang dengan pandangan masyarakat negara ini kelak apabila filem tersebut ditayangakan di pawagam?
Sedar masyarakat Malaysia begitu sensitif apabila membabitkan nilai-nilai kerohanian, luah Saleha, dia bersedia menerima kritikan dan tidak kisah jika masyarakat mahu menggelarkan dirinya lesbian.

"Ketika bersetuju menerima tawaran peranan lesbian ini, saya tidak terfikir langsung mengenai kontroversi yang akan timbul.
"Walau bagaimanapun, saya bersedia dengan kritikan orang ramai terhadap watak Tina itu nanti.
"Saya juga tidak kisah jika masyarakat memanggil saya lesbian kerana ia hanya satu lakonan dan bukan diri saya yang sebenar," ujarnya yang mengakui cuma melakonkan watak lesbian tetapi turut menegaskan bahawa dia bukan seorang yang sebegitu.

Begitulah cara berfikir seorang pelakon idola remaja Malaysia yang diberi gambaran positif oleh media.. Sebuah pemikiran yang boleh merosakkan masa depan remaja negara ini. Apa lagi jika dilihat dari sudut Islam yang menjamin kebahagian di dunia dan akhirat.

Pihak-pihak berwajib perlu memantau dengan serius perkara tersebut. Contohnya, seperti bahagian agama, penapis filem, kementerian belia, wanita dan lain-lain.
(IH)

1 comment:

Anonymous said...

free on line adult dating services http://loveepicentre.com/success_stories/ dating an older guy
dating in the 1950 s [url=http://loveepicentre.com/taketour/]adult dating site traps[/url] dating free introduction uk
adult baby dating boston [url=http://loveepicentre.com/faq/]no upgrading dating sites[/url] athletes dating [url=http://loveepicentre.com/user/yeesh/]yeesh[/url] prayer for dating

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails