Tuesday, June 18, 2013

1 Terkorban, Bila Gadis Pakai Jeans Di India..

Massa marah karena Gunjan Dubey lebih memilih memakai celana jeans ketimbang pakaian tradisional India. [Foto ilustrasi].
SEORANG wanita di India bernama Kamlesh Dubey terkorban, Selasa malam lalu setelah dipukul orang ramai. Sebabnya ialah kerana wanita itu anak Kamlesh, Gunjan Dubey, lebih memilih memakai seluar jeans berbanding pakaian tradisional India.

Laman Times India, Jumaat 14 Juni 2013, melaporkan, kerusuhan terjadi di kota Aligarh, tenggara Ibukota New Delhi itu bermula dari komentar seorang tetangga keluarga Dubey bernama Phulwati.

Wanita ini kerap memperingatkan keluarga Dubey supaya memberitahu puteri mereka agar tidak mengenakan jeans. Menurut Phulwati, gadis yang berstatus mahasiswi itu terus mengenakan jeans.

"Puteri saya adalah seorang mahasiswa dan dia merasa selesa mengenakan jeans. Mahasiswa perempuan lainnya juga memakai jeans ke kampus," kata suami Kamlesh, Netrapal.

Kerana peringatannya tidak juga dipedulikan oleh keluarga itu, Phulwati rupanya berencana membunuh Gunjan. 

"Pada Selasa malam, dia mulai bertengkar dengan puteri saya. Kami tidak mempedulinya, kerana Phulwati kenal dengan penjahat di kota ini," kata Netrapal.



Maka malam itu Phulwati bersama puluhan rakannya yang membawa senjata pergi rumah Netrapal untuk mencari Gunjan. Dia kemudian menyeret isteri, Kamlesh, keluar dari rumah dan memukulnya dengan bontot senapang sampai mati. 

"Lalu mereka menyerang saya dan puteri saya," ungkap Netrapal.

Kekicuhan itu semakin meluas kerana tetangga lain juga ikut terlibat dalam kerusuhan malam itu. Menurut ketua polis Amit Pathak, mereka telah menahan dua pelaku iaitu Phulwati dan Ravindra Singh.

Pathak juga mengungkapkan, Phulwati sudah sejak lama tidak disukai oleh tetangga lainnya. Wanita itu dijauhi kerana sering melontarkan komentar pedas kepada orang lain. Polis masih mengejar tertuduh lainnya untuk ditahan. Sementara Netrapal dan puterinya, Gunjan, masih dalam perawatan di hospital..(IH)

Lihat sebeum ini..
E-Buku IH-64: Rogol Di India

 E-Buku IH-64: Rogol Di India

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails