Wednesday, December 05, 2012

'Kesusilaan' Dalam Dangdut Gerudi Wanita, Ada ke?

HARNIDA SHAZILA
HALAMAN HIBURAN

KUCHING – Peserta Soulstar 2012, Harnida Shazila Haron, 17, mengakui tidak sabar untuk menunjukkan aksi ‘goyang gerudi’ Inul Daratista apabila mendendangkan lagu Kopi Dangdut pada konsert mingguan kelima Sabtu ini.

Dia yang lebih mesra disapa Nyda berkata, penampilan seksi penyanyi dangdut terkenal Indonesia itu bakal mencabar kebolehannya untuk menyanyi sambil menari.

Nyda bagaimanapun meletakkan faktor menjaga kesusilaan atas pentas sebagai keutamaan meskipun yakin dengan kemampuan yang ada pada dirinya.

“Bagi saya, irama dangdut ada keistimewaannya meskipun ramai berpendapat irama ini boleh mengundang berahi ketika melakukan persembahan.
“Gelekan saya mungkin tidak sekencang Inul, namun saya sangat teruja apabila dipilih untuk mendendangkan lagu ini,” katanya di sini semalam.(Kosmo)

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Wanita pamerkan tubuh, dedahkan aurtat, suara lunak, bentuk tubuh dan timbulkan berahi penonton dikhalayak ramai dikatakan 'meletakkan faktor menjaga kesusilaan atas pentas'? Ia bagaikan membasuh seketul najis manusia, untuk dibersihkan, bolehah dibawa dalam ibadat solat? Bolehkah dimasukkan dalam semangkuk nasi untuk dimakan?

Mengapa puak-puak agama dalam kerajaan pimpinan UMNO tidak betulkan kenyataan sesat ini? Kalau yang mengampu pemerintah, cepat-cepat keluar fatwa. Ulama membisu, nak 'dakwah bil-hikmah' macam mana lagi?

Lihat sebelum ini...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails