Wednesday, December 05, 2012

Jelas, K/Pemuda UMNO Jadi Pengganas Samseng


KL 5 Dis: Jelas Ketua Pemuda UMNO sudah jadi samseng dan penganas. Ini berikutan Ahli Parlimen Gombak, Mohamed Azmin Ali mendedahkan, serangan sekumpulan samseng Umno pada Ceramah Merdeka Rakyat malam tadi diketuai Datuk Megat Zulkarnain Omardin, Ketua Pemuda Umno Gombak.
Megat merupakan anak guru silat, Tan Sri Omar Din Mauju.

“Samseng Umno malam ini diketuai Megat. Dia adalah Ketua Pemuda Umno Bahagian Gombak. Dia bersama 100 samseng Umno daripada silat lincah mengganggu program seawal 8.30 malam.
“Mereka menjerit, memaki dan mengeluarkan kata-kata kesat dan lucah serta bertindak biadap terhadap penduduk yang hanya hadir mendengar ceramah,” kata Azmin kepada Keadilan Daily selepas program itu.

Serangan bermula kira-kira jam 10 malam semasa Timbalan Presiden KEADILAN itu sedang berucap di Dataran Sharuddin, Batu 8 1/2. Seorang penyokong Pakatan Rakyat cedera ditikam samseng Umno pada program tersebut. Mangsa luka di bahu kiri akibat tikaman yang dipercayai menggunakan senjata – kerambit, sebelum dirawat petugas KEADILAN.

Ia berlaku ketika sekumpulan samseng Umno yang sebahagiannya membawa bendera BN mengganggu ceramah. “Kalau mereka hendak naikkan bendera tiada masalah, tetapi jangan biadab dan ganggu rakyat,” kata Azmin.

Selain berbuat bising menggunakan kata kesat, kumpulan samseng Umno turut melempar batu ke tapak ceramah. Dalam kejadian tersebut, seorang guru juga cedera di kepala akibat dibaling pasu. Haider Samsudin, tuan rumah yang juga Ketua Cawangan PAS Kampung Gombak Utara, cedera ketika cuba mententeramkan keadaan berikutan ancaman samseng Umno di lokasi ceramah. (IH/Sumber KD)

Sebelm ini..

1 comment:

batu pelangi said...

Kebanyakan beliax yang menyokong
UMNOYAHUDI ini jenis yang LEMBAB
tahap IQ mereka. Contoh dikawasan
aku sudahlah.Ramai beliax ini yang
tidak berminat langsung untuk
membaca dan melayar internet.Mereka
sanggup melakukan apa saja asalkan
ada HABUAN. Kesempatan ini digunakan
oleh pemimpinx mereka untuk kepentingan diri. Celakax ini tidak
mempedulikan nasib beliax ini asalkan
kedudukan mereka tidak tergugat. Sedih bila memikirkan nasib beliax
MELAYU ini yang sanggup jadi LEMBU!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails