Wednesday, December 05, 2012

Isteri Hebat, Beri Suaminya Wanita & Kereta Baru


Wanita di Arab Saudi.Wanita di Arab Saudi. (Guardian)

KERANA merasa tidak mampu memberikan keturunan kepada suami, seorang wanita di Arab Saudi memutuskan memberikan isteri baru serta kereta mewah sebagai pengganti. Dilapor Alarabiya, Rabu 5 Desember 2012, wanita berusia 40 tahun yang tidak disebutkan namanya itu sedang merencanakan sebuah upacara pernikahan bagi suami dan isteri keduanya.

Untuk memuaskan hati suami, wanita tersebut juga memberikan sebuah kereta mewah. Peristiwa tersebut  membuat para tetangga, teman, dan kerabat merasa hairan. Kejadian tersebut rupanya bukan hanya satu kali di negeri kaya minyak tersebut. Sebelumnya, wanita yang berprofesyen sebagai guru juga pernah mengatur penikahan suaminya dengan salah satu murid perempuannya.

Guru wanita itu rela membayar semua biaya pernikahan, setelah suami mengatakan ingin memiliki isteri kedua. Begitu juga seorang lelaki berusia 50 tahun juga tercatat mengahwini serentak murid, guru, dan pengetua sekolah.

Komen Weblg Ibnu Hasyim: Apa nak dihairankan, berkahwin bukan suatu perkara yang besar sangat berbanding aqidah, iman, Islam dan tuntutan perjuangan. Sifat isteri yang soleh sentiasa membahagiakan suami adalah tuntutan selepas arahan taat kepada Allah SWT, bagi seorang wanita. Hanya orang yang  otaknya dijajah oleh peradaban rosak barat saja yantg terkejut mendengarnaya, pada hal perkera terebut sudah lama wujud dalam sejarah Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails