Sunday, September 25, 2011

Temui Aishah, Datang Ke Malam Bicara Selebriti

HALAMAN HIBURAN
Aishah

Wan Aishah binti Wan Ariffin atau lebih dikenali sebagai Aishah, merupakan penyanyi yang berasal dari Negeri Sembilan dan pernah menganggotai kumpulan Fan Club dari New Zealand.

Album nyanyian Aishah bersama fan Club iaitu Sensation telah menaikkan namanya sebagai penyanyi wanita pertama Malaysia yang berjaya ke peringkat antarabangsa. Pada 1983, Aishah memenangi satu pertandingan talentime di Kuala Lumpur dan terus naik melalui rakaman lagu.

Ada yang menarik bila menyusuri kisahnya... Aishah ketika itu menggunakan nama Natasa Aminah, takut dimarahi ayahnya kerana menyanyi. Ayahnya seorang yang sangat mementingkan pendidikan anak mereka. Walau bagaimanapun, apabila rahsia itu terbongkar, nama Aminah terus lenyap dalam senarai penyanyi tanah air. Dia pergi ke New Zealand menyambung pengajian dalam jurusan Sains Politik di Universiti Auckland.

Di New Zealand, Aishah terus mencari peluang menyanyi. Pada 1986 dia memasuki satu lagi talentime, "Telequest" dan mendapat tempat ketiga di New Zealand. Bintangnya terus bersinar, kejayaan demi kejayaan sehigga akhirnya menerima pengiktirafan Persembahan Vokal (Wanita) Terbaik Dalam Album Anugerah Industri Muzik (AIM) 1995.

Antara anugerah yang diperoehinya sepanjang masa itu iaah..

Namun semuanya itu tinggal kenangan, dengan pengalaman pahit maung yang dilaluinya, dia cuba kembali ke jalan yang diredai Allah SWT. Tiap aktivitinya menuju ke arah itu, dibantu oleh suaminya, sekarang. Al-hamdullah!

Kalau sesiapa yang ingin menemuinya, sila kunjungi..

KARNIVAL SELANGORKU diadakan di Padang Astaka Dato' Hormat, Tanjung Karang. Pada 29 Sept hingga 4 Oktober 2011. Acara yang melibatkan Aishah ialah,

'Malam Bicara Selebriti' diadakan di tmpat sama, pada 3 Oktober 2011.
Antara artis dan bekas artis yang hadir ialah...
  • Aishah
  • Azizah Riffin
  • Wardina Saffiya
  • Iwan Dangdut
  • Sham Kamkaze
  • Ustaz Haslin

Datanglah beramai-ramai, tidak kir apa parti pun..
Percuma!

Lanjut, sila hubungi..
Sekretariat Karnibal Selangorku
Kawasan Tg Karang
En Zulkifli 017 634 8172
En Afif 017 619 8902

Kepada Blogger-blogger.. Tolong hebah dan panjangkan!! (IH)

Lihat sebelum ini...
Juga Karnival Selangorku...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails