Thursday, February 17, 2011

ISA: Dr M, Putaq Belit Lidah, Lebih Dari Mamak..


KL, 17 Feb 11: Bagaikan pengurus restoran menyalahkan tukang angkat pinggan, apabila restoran tersebut tersalah menyajikan makanan beracun kepada pelangggan.

Begitulah sebenarnya yang terjadi, apabila Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini berkata beliau sebenarnya mahu memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) ketika memegang tampuk pemerintahan negara selama 22 tahun, tetapi
usaha itu gagal kerana Polis Diraja Malaysia (PDRM) menolak cadangan tersebut.

Demikian kata seorang pelanggan restoran mamak yang ditemui oleh Weblog Ibnu Hasyim, di Kuala Lumpur sebentar tadi.

Menurut Dr Mahathir,

“ISA harus digunakan ikut keperluan tapi bila saya jadi perdana menteri saya mahu ia dimansuhkan tetapi polis menentang.

“Bila saya cadangkan usul itu, ia ditolak,” kata beliau pada Forum Cabaran Semasa Demokrasi dan Perlembagaan ke Arah Pencapaian Wawasan 2020 di bangunan Parlimen di sini.

Sebelum ini Dr Mahahir menyalahkan polis yang ekoran penangkapan besar-besaran di bawah ISA pada 1987 yang turut membawa kepada penahanan lebih 100 orang termasuk Penasihat DAP Lim Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng yang kini Ketua Menteri Pulau Pinang.

Pelanggan restoran itu menyebutkan lagi,

"Itulah pemimpin yang tidak bertanggung jawab, menutup kesalahannya sendiri dengan meletakkan kesalahan kepada orang lain.

"Sanggup cakap bohong, putaq belit lidah lebih dari mamak lagi.." (IH)

3 comments:

mr edz said...

semua orang tahu dia sudah nyanyuk

Anonymous said...

Dia ingat semua orang mudah lupa dan bodo sangat....

Anonymous said...

tu la.....spanjang saya di luar negara 5 tahun,baru sayer nmpak ape yg kerajaan mlysia lakukan secara "adil" pada rakyat.....itulah mahathir,bukan saja nanyuk,tapi dh tahap meroyan....kasihan yaa....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails