Tuesday, January 12, 2010

Wartawan PKR Diugut Depan Rumah Saudara Rosmah


SEORANG wartawan akhbar PKR Suara Keadilan mendakwa dikacau polis selepas mewawancara seorang wanita yang ada pertalian keluarga dengan isteri perdana menteri Rosmah Mansor kelmarin.

Abdul Qayum Abdul Rahman mendakwa, beliau mengunjungi wanita yang dikenalinya sebagai Saharah, yang juga saudara kepada mangsa tragedi pembunuhan kejam di Gemencheh baru-baru ini.

Minggu lalu, empat beranak ditemui mati, termasuk seorang tanpa kepala, dalam insiden pembunuhan kejam di dua buah rumah berasingan yang terletak diberdekatan di Kampung Batang Rokan.

Abdul Qayum mendakwa, selepas mengetahui beliau seorang wartawan Suara Keadilan, seorang lelaki - dikenali sebagai Muhammad - memaksanya menyerahkan kad pengenalan dan mengambil nombor pendaftaran keretanya.

"Beliau turut merampas nota penulisan saya serta rakaman dihapuskan kerana tidak berpuas hati dengan temubual yang dijalankan bersama seorang wanita yang dikenali Saharah.

"Polis menunggu di luar rumah, manakala Muhammad mengambil segala pengenalan diri dan dokumen yang dibawa oleh saya tanpa kebenaran saya sendiri," aduan polis Abdul Qayum semalam dipetik.

"Polis dan Muhammad mengugut saya dalam berbentuk ancaman mahu mencari saya dan keluarga dengan cara apapun jika temu bual tersebut disiarkan."

Kejadian itu didakwa berlaku di depan rumah sumber tersebut.

Kerana bimbangnya keselamatan diri dan keluarganya, Abdul Qayum yang baru sebulan menyertai Suara Keadilan membuat laporan polis di ibu pejabat polis daerah (IPD) Shah Alam petang semalam.

Beliau ditemani ketua wartawan akhbar terbabit, Fazallah Pit. (Diangkat dari Malaysiakini.com./AK)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails