Friday, June 05, 2009

Pemuda Perlu Rangka Formula, Jangan Jadi Tunggul Dalam PR..

KUALA LUMPUR, 4 Jun (Hrkh) - PAS jangan sekali hanya menjadi tunggul dalam Pakatan Rakyat, dan berharap agar pemimpin Pemuda PAS Pusat dapat merangka suatu formula atau satu plan bertindak yang terbaik bagi merealisasi matlamat. Demikian tegas wakil Dewan Pemuda PAS Perlis, Muhamad Yassin Desa dalam sesi perbahasan ucaptama Ketua Pemuda PAS dalam Muktamar Dewan Pemuda PAS ke-50 di Taman Melewar, dekat sini, hari ini.





Katanya sejak Mac 2008, Pemuda PAS melihat semakin ramai di kalangan ahli PAS bagitu gopoh dan gelojoh dalam membuat penilaian. "Mungkin kita melihat kemenangan itu sudah begitu hampir dengan kita sehingga menjadi kita lupa sejenak untuk menoleh ke belakang sebentar di mana kita berada... Apakah matlamat asal perjuangan parti kita, jangan diulit mimpi kemenangan semata-mata sehingga menjadi kita alpa, sekali gus membuka ruang-ruang untuk musuh kita membuat serangan balas yang bakal merugikan kita kelak," tegasnya.

Katanya, dalam ucaptama Ketua Pemuda malam tadi, beliau menyebut setiap parti dalam Pakatan Rakyat menjadi komplimenter antara satu sama lain. Bagaimanapun katanya, PAS harus berasa di hadapan, menjadi dominan dalam Pakatan Rakyat. "Sekali lagi, dipertegaskan PAS tak mahu dilihat menjadi tunggul di dalam Pakatan Rakyat dan PAS juga harus jadi faktor penentu di dalam Pakatan Rakyat.

Kerana itu katanya, bagi menyahut cabaran untuk memimpin pemuda Malaysia, Pemuda PAS Perlis berharap agar pemimpin Pemuda PAS Pusat dapat merangka formula atau satu plan bertindak yang terbaik bagi merealisasi matlamat tersebut. Terdahulu, beliau turut mengucap terima kasih kepada ketua Pemuda PAS, Salahuddin Ayub yang akan meninggalkan kerusi tersebut selepas ini.(AK)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails