Saturday, June 13, 2009

Gambar Ini.. Siapa Pengganas?

JENDELA GLOBAL

GAMBAR ini menunjukkan seorang yang disebut 'peneroka' sedang menembak dua orang rakyat Palestin di kawasan tertutup semasa satu pemindahan yang dilakukan di kawasan larangan pada Disember 2008. Tembakan tersebut telah dirakam dalam pita.

Wartawan Israel, Haaretz melaporkan, peneroka itu menyerah diri kepada polis minggu-minggu lalu selepas dia mengetahui bahawa perbuatannya telah dirakam oleh seorang aktivis Pusat Informasi Israel untuk Hak-hak Asasi Manusia di Wilayah B’Tselem. Peneroka pelampau yang mengganas itu bernama Ze’ev Braude 51, adalah berasal dari Keryat Arba’, Hebron.


Tetapi pada Selasa Jun 09, 2009 baru-baru ini, p
ihak berkuasa Israel telah menggugurkan semua tuduhan terhadapnya dari tuduhan membunuh walaupun jelas ada bukti rakaman video tersebut. Jadi, terang-terang pihak berkuasa Israel telah membela pengganas. Kerana apa?
Kerana kerajaan Israel sendiri adalah kerajaan pengganas. Ini sebahagain dari bukti kecilnya. Dan.. AS penaungnya adalah bapak pengganas yang sering tuding jari mengatakan orang lain pengganas dengan kempen anti pengganasnya. Masih lagi negara umat Islam ragu-ragu untuk boikot pengganas? (Sumber: http://www.imemc.org dll. AK)

0 comments

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails