Sunday, June 07, 2009

Apa Sumbangan Saya & Anda Kepada PAS?




PAS bina kompleks rm27 juta di Putrajaya


Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang telah merasmikan Tabung Pembinaan Kompleks PAS di sebuah hotel pada 18 Mei yang lalu. Kompleks yang dicadangkan dibina di kawasan Sungai Merab dan berhampiran Putrajaya itu bakal menjadi pusat latihan, pusat komersil dan pusat konvensyen.

Tabung Pembangunan Kompleks PAS yang bakal dibina di atas tapak seluas 17 ekar itu bakal didirikan dengan sumbangan pelbagai pihak. Apabila siap, kompleks ini bakal mempunyai sebuah dewan persidanngan yang boleh memuatkan 8000 orang di samping pusat latihan modern serba lemgkap di samping kawasan perniagaan dan perumahan.

Tapak itu terletak di Sungai Merab iaitu kira-kira lima minit perjalanan dengan kereta dari pusat pentadbiran negara di Putrajaya. Ia dikelilingi oleh tasik dan sungai yang mengalir di sebelah tapak 17 ekar itu. Menurut Abdul Hadi, kompleks ini bakal mempersiapkan PAS untuk melangkah ke Putrajaya.

Di majlis itu, beliau menerima sumbangan dari pelbagai pihak untuk menjayakan pembinaan kompleks yang bakal dibuat secara gotong royong di kalangan tenaga pakar dalam PAS. "Kompleks ini sudah dirancang sekian lama dan setelah mempunyai tapak yang sesuai kita lancarkan kutipan dananya hari ini," kata Bendahari PAS Pusat, Dr Hatta Ramli. Projek pembinaan kompleks yang dianggarkan menelan belanja RM27 juta ini dipengerusikan oleh Naib Presiden PAS, Dato' Husam Musa.

Mari sama-sama fikirkan, apa sumbangan saya, kita & anda kepada PAS sebagai gerakan Islam di negara ini? (2MA)

1 comment:

Anonymous said...

kalau ambil sikit buat skim pinjaman kredit micro tanpa faedah kan bagus ? kalau amn0 ada tekun, pas ada tabung pinjaman apa ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails