Friday, November 11, 2022

Selangor banjir.. whyy what happenn..!?

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

6  comment:

1 Anonymous said...

Selangor banjir.. whyy what happenn..!?

KL tak banjir pulak what is the all about nihh..!??

Taburan hojan KL dan Selangor sama ajer.. 2 tahun dolu KL banjir tenggelam off course Selangor pun banjir tenggelam...

But now why KL no flood but Selangor masih ada flood...!? Apakah Selangor ada PH dan KL ada PN..!? Majority MP di KL adalah kaum perasuah pulak tuhh...!? What's happening.!?

Mesti ada pengajaran dari banjir besar yang melanda negara 2 tahun lepas dan kenapa KL dan Selangor ( urk perbandingan utk 2 kawasan utama ini tidak termasuk negeri lain) berbeza sekarang bila madalah banjir berlaku sekarang..?

Apakah langkah langkah yang sudah KL program mitigasi untuk memgatasi banjir dan Selangor masih belum nampak langkah mengatasi banjir yang melanda setiap tahun. Bila berlaku nya banjir di Selangor kawasan yang sama juga terlibat..

Sebagai contoh di Kelang Selangor tahun lepas di Taman Muda, Meru Puncak Alam tahun ini masih di Taman Muda dan Meru Puncak Alam lagi..!!

Banyak lagi kawasan2 di Selangor masih tempat yang sema berlakunya banjir..!! Selangor negeri kaya tapi Kerajaan Selangor berpendapat tiada manfaat projek tebatan banjir..

Link bawah ni haah..

https://m.malaysiakini.com/news/155428

https://bebasnews.my/2021/12/24/projek-tebatan-banjir-canal-city-dibatal-diganti-dengan-perumahan-mb-selangor-kena-jawab/

Mantan PM, Najib Razak yang meminta kerajaan Selangor melaksanakan semula projek tebatan banjir, Canal City di Taman Sri Muda-Kota Kemuning, yang telah dibatalkan.

Setelah kerajaan PKR mengambil alih kerajaan Selangor ketika itu, projek ini dihentikan pada 2011 kerana menurut mereka “projek itu tidak bermanfaat untuk rakyat Selangor”.

Ex-PM Datuk Seri Najib dah plan tebatan untuk Negeri Selangor tetai bila kerajaan BN kalah di Selangor maka Kerajaan Pakatan Harapan berpendapat isu banjir bagi kerajaan PKR Selagor kata tidak bawa manfaat.. maka ditukar guna tanah pada projek kondominium mewah..!!

Sekarang padan muka pengundi Selangor.. Ini PRU 15 nak undi Kerajaan PH lagi ka...!? Kalau rasa tiada meluat, tak serik banjir berulang kali rugi harta benda baik mampos trus dari undi PH Selangor..!!

Cat pintu gerbang kos 10 juta masa Azmin jadi MB. Cat pintu gerbang tu pun dah berlumut berkarat macam gampang sial nengoknya.....

Kes syarikat RM2 hengget telan BDIG Selangor GLC zaman Mat Blur Azmin 2 billion hengget.. akhirnya masalah banjir masih berterusan.

http://www.ismakualaterengganu.com/2015/12/rm10-juta-untuk-cat-pintu-gerbang-kota.html?m=1

2 Anonymous said...

Bukan tiada duit tapi jenama pemimpin PejWang itu sudah rosak dan busuk..!!

Sekarang Tun bergantunh hayat dan pertaruhkan Rafizi kuda kayu Tun dalam PRU 15 kali ini..

Kenyataan terbaru Mahathir hendak menutup aib parti nya ditolak oleh rakyat sehngga kemana sahaja dia pergi berkempen , kerusi lebih banyak dari orang yang datang mendengar.

Ketiadaan Najib Razak untuk berkempen pun tidak membawa keuntungan kepada Mahathir akibat reputasi kuat menipu berbohong dan suka cakap berbelit dan lidah bercabang.

PEJUANG tidak dapat sambutan kerana reputasi buruk Mahathir , bukan kerana tiada duit. Empat anak nya bertaraf billionaire.

Tambah lagi Mahathir terkenal sebagai suka mengambil dari suka memberi. Jika sesuatu syarikat itu untung , Mahathir akan mengambil dan serah kan kepada anak dan kroni nya. Jika syarikat itu rugi Mahathir akan menyerah kepada kerajaan untuk ‘bailout’. Bila baiout berlaku anak cucu dan kroni akan mulakan rompkan wang bailout tsb..

Selain itu apa2 gabungan terkait Mahathir, hanya Mahathir sahaja yang hendak jadi kepala. Aura Najib yang terpenjara angkarafitnah jijik pun boleh tewaskan Mahathir yang berada diluar dilihat mempunyai reputasi Mahathir tersangat buruk dan jenama yang tidak dipercayai.

Rakyat juga tidak suka kepada Mahathir , terutama nya orang Melayu kerana Mahathir suka menghina orang melayu tetapi segan untuk menghina bukan Melayu.

Mahathir malu untuk beri kenyataan bahawa yang suka menghulur adalah bangsa perasuah ada lah majoriti bukan Melayu.Tun akan memilih jadi bodoh dan bisu..!! Ramai kronk kroni bangsa perasuah seolah olah sudah menjauhkan diri dari Tun dan tidak lagi memyumbang dana pilihanraya untuk PejWang di PRU 15.

Habis manis sepah dibuang itulah pengajaran bila bangsa perasuah bila dijadikan kroni untuk mengayakan perut masing masing bila diri sudah tidah dihargai lagi... Padan muko..!!

Kenyataan demi kenyataan yang dibuat oleh Tun Mahathir sejak kebelakangan jelas sudah nampak betapa ‘desperado” nya beliau menghadapi pilihanraya ke-15.

Sebenar nya tiada sambutan ada lah sebab reputasi buruk Mahathir , jenama busuk dan rosak sebagai penjahanam negara dan rakyat. Lepas PRU 15 tunggu 100 hari kerajaan baru dibentuk maka aksi Tun anak beranak turun naik mahkamah boleh rakyat saksikan nanti..!!

Itu hakikat nya.

3 Anonymous said...

Rasuah no satu. Fitnah no dua. Itulah rafizi. Guna fitnah nak menang. Politik yg tidak bermoral.

4 Anonymous said...

Macam mana Tun mentor nya begitulah Rafizi kuda kayu Tun... serang dan buat fitnah jijik...!!

5 Anonymous said...

Tak selamat juga politik malaysia. Ada legasi tun dlm grouping lain. Bakal pakar konspirasi jijik. Boss sendiri yg bengong tu pun terikut rentak konsperator rafizi.

Jika rakyat telah merasa perit dengan politik style atok, elok dihentikan segera. Jangan izinkan legasi atok meneruskan karier politik yg mungkar. Kejantanan rafizi bukan jantan tulin. Kejantanan dengan pakaian fitnah.

6 Anonymous said...

Tidak ada satu pun keluar dari mulut kuda kayu Tun iaitu Rafizi Ramli berkenaan kes AMLA Zety dan Nazlan..


So pada Brother Anwar Bin Ibrahim ja
ngan dok mimpi lan jadi PM... next Pemilihan Parti PKR Rafizi akan sailang kerusi Presiden PKR....

Period.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails