Friday, November 11, 2022

Presiden PAS dedah lagi... Rafizi, tempoh 7 hari mohon maaf.

 


1. Tuan Guru dedah politik halus di sebalik gerakan reformasi

MARANG: Komunis pernah berusaha menghapuskan Islam di negara China dan Rusia termasuk Indonesia, namun sama sekali gagal, bahkan perkembangan agama terus berkembang dan berlangsung hingga kini.

Presiden PAS, Tan Sri Tuan Guru Abdul Hadi Awang yang juga calon PERIKATAN NASIONAL P.037 Marang mengupas sejarah tersebut semasa menyampaikan Kuliah Dhuha di Masjid Rusila, di sini pagi tadi.

Menurut beliau, Islam telah masuk ke rantau Asia Tenggara dan alam Melayu ini secara perdagangan perniagaan telah dianuti Raja-raja dan penduduk tempatan khususnya Malaysia, Indonesia, Selatan Filipina dan Selatan Thailand.

Jelas beliau, penerimaan oleh penduduk rantau ini dalam mengamalkan Islam bahkan terlaksana dalam pemerintahan dengan menjalankan hukum syariat sebagaimana bukti-bukti seperti Batu Bersurat dan sebagainya.

Pun demikian katanya, kelekaan umat Islam menyebabkan negerinya dijajah bukan sahaja di rantau ini, tetapi juga di negeri Arab, India dan Pakistan, bahkan Islam dimusuhi banyak kumpulan lain seperti Liberal dan Kapitalis.

“Di Indonesia oleh kerana jumlah orang Islam paling besar dalam dunia, Komunis sangat berminat untuk menguasai Indonesia. Kerana jumlah rakyat dia ramai. Maka gerakan Komunis berlaku di Indonesia. Tahun 1965.

“(Iaitu) Sebaik saja Belanda dihalau. (Sedangkan) Yang halau Belanda ni ialah orang Islam. Komunis ambil alih terus pintas, bunuh raja-raja, bunuh ulamak-ulamak di Indonesia.

“Apa jadi masalah, Komunis dengan orang putih (penjajah Barat) berpakat walaupun Komunis (dengan) orang putih ni berperang berkelahi, tapi lawan Islam (mereka) sama-sama. Tak beri Islam ni memerintah.

“Di negeri Arab, Islam kuat. Orang putih memerintah. (Bila) Orang putih kena lari, kena undur, dia lari dia serah ke Komunis. Di Yaman Selatan sebagai satu contoh orang putih takluk, orang putih nak lari serah ke Komunis memerintah Yaman Selatan,” ceritanya.

Di Indonesia menurutnya, berlaku begitu juga apabila Belanda serah kepada Komunis, namun cubaan Komunis merampas kuasa di Indonesia telah digagalkan oleh tentera Indonesia yang bergabung dengan pondok atau pesantren.

Pun begitu kata Tuan Guru, gerakan Komunis juga tidak mati tetapi menjadi seperti ‘api dalam sekam’ dan wujud dengan pelbagai cara termasuk dengan mempergunakan orang Islam tanpa disedari atau kerana kejahilan.

Beliau turut menceritakan mengenai gerakan di Indonesia yang menimbulkan dalam kalangan rakyat isu-isu berhubung kelemahan kerajaan, rasuah, harga barang naik dan sebagainya untuk membangkitkan kemarahan.

Katanya, kemarahan yang menyebabkan kebangkitan rakyat itu dikenali sebagai gerakan reformasi atau gerakan pembaharuan untuk menukar kerajaan secara perarakan jalanan dengan mengerah orang Islam.

Tanpa disedari ujarnya, umat Islam dijadikan ‘wayang kulit’ di mana wujud dalang di belakang gerakan tersebut, namun yang naik adalah kerajaan tanpa melaksanakan Islam dan tetap menyebabkan kecelaruan.

Gerakan reformasi itu jelasnya, turut dibawa ke Malaysia dan umat Islam-Melayu negara ini di mana PAS mengambil pendirian berundur daripada permainan politik halus yang wujud di sebalik semua itu. – HARAKAHDAILY 11/11/2022


2. Serang KASA agenda Rafizi tutup isu dana Invoke 

KOTA BHARU: Dakwaan Rafizi Ramli kononnya Kementerian Alam Sekitar dan Air (KASA) menganugerah projek tebatan banjir bernilai RM2 bilion secara rundingan terus kepada syarikat dimiliki individu dikaitkan pemimpin Umno, dianggap sebagai agenda menutup kelemahannya.

Timbalan Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Ibrahim Tuan Man menganggap Timbalan Presiden PKR terbabit mempunyai agenda bagi menutup penyelewengan yang dilakukannya.

Beliau mempersoalkan aset berjumlah hampir RM17 juta melalui pegangan saham dalam Invoke Solutions diasaskan pemimpin terbabit.

Selain itu kata beliau tindakan tersebut bagi menutup hasrat PERIKATAN NASIONAL (PN) untuk menubuh sebuah kerajaan yang bersih dan pemerintahan stabil.

“Saya melihat fitnah yang beliau keluarkan memperlihatkan dia berusaha untuk mengalihkan isu mengenai dana yang beliau ada dan invoke.

“Kita mendominasi agenda untuk memastikan negara bebas rasuah, soal integriti tinggi dan mereka pula berusaha merosakkan nilai-nilai tersebut,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas majlis munajat dan taujihat sempena Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15) di Bilik Operasi Pilihan Raya Parlimen Kubang Kerian di sini malam tadi.

Rafizi baru-baru ini mendakwa kerajaan meluluskan segera projek tebatan banjir di bawah pentadbiran kerajaan sementara, sebagai timbal balas selepas menerima dana untuk digunakan sepanjang PRU15.

Berikutan Tuan Ibrahim yang juga Menteri KASA menuntut Rafizi membuat permohonan maaf kerana menuduh meluluskan projek tebatan banjir selepas Parlimen dibubarkan.

Tuntutan tersebut dibuat melalui tetuan Yusfarizal Aziz & Zaid dan memberi tempoh tujuh hari mengeluarkan draf permohonan maaf. – HARAKAHDAILY 11/11/2022

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Presiden PAS dedah lagi...  & Rafizi, diberi tempoh 7 hari mohon maaf. 

Mengenai Rafizi, sebenarnya 'dakwaan Rafizi Ramli kononnya Kementerian Alam Sekitar dan Air (KASA) menganugerah projek tebatan banjir bernilai RM2 bilion secara rundingan terus kepada syarikat dimiliki individu dikaitkan pemimpin Umno, dianggap sebagai agenda menutup kelemahannya.'

Kesian...

Undilah PAS dan rakan kumpulannya!

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails