Tuesday, November 08, 2022

Anwar Tanding Tambun, ini komen Rakyat..

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

9 comment:

1 Anonymous said...

Bila ada fakta 999 tahun begini pilih calon bukan parti. Melayu mesti bijak memilih.

Ng Khor Meng dari DAP mahu Hak Milik Kekal 999 tahun untuk Kamping Baru Cina di Perak. Kenapa Brother Anwar Bin Ibrahim diam bisu..?

Pesan pesan pada pengundi Melayu Parlimen Tambun khasnya "Undi lah Calon Bukan Parti.."

Semalam Lim Kit Siang laungkan Ketuanan Malaysia bukan Ketuanan Melayu.. Brother Anwar Bin Ibrahim reply supaya Orang Melayu Buka Minda..!! Apa maksudnya tu..!?

Brother terus bisu dan diam mcm orang bodoh pasal Ketuanan Melayu..!! Pada pengundi Melayu Parlimen Tambun sila tolak calon PH Brother Anwar Bin Ibrahim ini..!!

Permintaan melampau DAP yang mahukan Kampung Baru Cina diluluskan Hak Milik Kekal 999 tahun adalah sesuatu yang bercanggah sama sekali dengan Perlembagaan Persekutuan dan Akta Kanun Tanah Negara.

http://www.ibnuhasyim.com/2018/08/isu-hak-milik-tanah-999-tahun-bukti-dap.html?m=1

Jadi, tidak kiralah dari mana ideologi politik, kita hendaklah memberikan sokongan penuh kepada bekas Menteri Besar Perak untuk beliau kekal tegas dalam perkara ini dan tidak membiarkan beliau dari terus dibuli oleh DAP dan barua nya Brother Anwar Bin Ibrahim.

Sebagai orang Melayu maka disarankan dan mempunyai harapan yang tinggi janji kekal melawan hak pemberian hak milik kekal kepada kampung baru Cina (kaum Cina sahaja) seharusnya bermula akhir tahun lalu sempena Tahun Baru Cina dan satu keputusan wajar perlu dibuat oleh Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri semasa PH berkuasa dulu..!!

"DAP cukup yakin menteri besar Perak ini (Faizal Azumu MB Perak ketika itu) tidak akan mengecewakan rakyat negeri Perak dan menyanjung tinggi komitmen yang ditunjukkan,” – Nga Kor Ming ketika menyampaikan ucapan dasar pada Konvensyen DAP Perak di Hotel Ritz Garden semasa PH berkuasa di Perak.

Untuk rekod semasa era pemerintahan barua DAP iaitu Mantan Menteri Besar, Nizar Jamaluddin, sebanyak 114 Kampung Baru telah diluluskan...!!!

Dalam isu ini walaupun pada masa itu MB Perak Faizal Azumu telahpun menolak permohonan, namun DAP tetap degil untuk menuntut hak milik tanah kekal ini.

So pada pengundi Melayu di Perak khasnya Parlimen Tambun undilah calon Melayu dari PN dan bukan calon BN yang belum diuji olah Ng Khor Meng maka calon iaitu Faizal Azumu terbukti telah menentang pemberian 999 tahun pada Kampung Baru Cina ini di Perak Darul Ridzuan semasa PH berkuasa dulu..!!

Jangan undi Brother Anwar Bin Ibrahim dan terang terang barua terbaru DAP@ PAP LeeKwanYew.!!

Pada pengundi Melayu tak kira ideologi kamu maka dari fakta dan bukti penerangan di atas maka Melayu mesti bijak memilih pemimpin. Undi lah Calon Bukan Parti..!! Undi lah calon Faizal Azumu..!!

2 Anonymous said...

Pengundi pengundi akan menjadi orang yg berjasa, jika menyokong PN. Kerana PN akan bawa pembaharuan. Tiada skandal rasuah dalam PN. Tiada salah guna kuasa dalam PN.

Tiada jaminan ada ketenteraman jika pilih pee hancing.
Tiada jaminan harta tabung haji tidak dijual.
Tiada jaminan fahaman komunis tidak berkembang.
Tiada jaminan kesultanan melayu terpelihara.
Tiada jaminan agama Islam kekal sebagai agama persekutuan.

Jom pakat pakat sokong PN.
Jadilah orang yg berjasa.
Jadilah orang yang berjasa, yang meruntuhkan politik rasuah dan salah guna kuasa.
Jadilah orang yang berjasa, yang meruntuhkan politik retorik.

3 Anonymous said...

Pilih pee hancing, arak jadi rutin.
Pilih pee hancing, judi jadi rutin.
Pilih pee hancing, lgbt jadi rutin.
Pilih pee hancing, hari hari kena kencing.

1 comment:

Anonymous said...

Mantan mb perak nijar bukan sahaja meluluskan pajakan 999 tahun. Malah dia diminta berjanji oleh komunis dapig untuk tidak menggunakan perkataan bumiputera dlm setiap ucapannya.

Dia juga diminta berjanji untuk tidak melaksanakan hudud di perak. Satu tindakan yg bertentangan dengan pas pusat.

Nijar dilantik jadi mb setelah bersetuju dengan syarat komunis dapig. Apa tindakan anuwar yg merupakan sekutu pada waktu itu.

Jom sokong PN.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails