Wednesday, April 27, 2022

Terbaru! Bentuk Honda HR-V Versi Elektrik Penuh

 

Honda e: NS1 dan e: NP, versi elektrik Honda HR-V (Foto: Doc. Honda)

KL/IH: Honda Motor (China) Investment Co., Ltd.(HMCI) mengumumkan bahawa syarikat usaha sama Dongfeng Honda Automobile akan mula menjual kereta elektrik Honda e:NS1. Kereta elektrik ini mempunyai rupa yang sama persis dengan Honda HR-V terbaru.

Honda HR-V versi elektrik sepenuhnya akan mula dijual mulai Mei 2022. Ini adalah kereta yang dibangunkan sebagai kereta elektrik pertama Honda di China.

"Kami berbesar hati untuk mula menawarkan e:NS1 dan e:NP1 serba baharu, set pertama Honda e:N Series, kepada pelanggan kami di China. Malah dalam era EV (kenderaan elektrik), mencipta kereta yang benar-benar unik adalah kepercayaan Honda. Sudah terdapat banyak pilihan model EV tersedia untuk pelanggan di China, namun, model Siri e:N kami akan mentakrifkan semula keseronokan EV dengan menawarkan nilai unik yang diperoleh daripada dimensi keselesaan dan keseronokan tertinggi,"

Kata Katsushi Inoue , Pegawai Urusan dan Ketua Pegawai yang bertanggungjawab bagi Operasi Serantau (China), Honda Motor Co., Ltd.

Untuk mencipta kereta elektrik ini, Honda mencipta e:N Architecture F yang terdiri daripada motor elektrik dengan output serta-merta dan kawalan lancar dalam pelbagai situasi pemanduan. Honda HR-V versi elektrik dilengkapi bateri berkapasiti besar yang membolehkan kereta itu melaju sehingga 510 km (berdasarkan ujian CLTC di China). Kereta ini juga mempunyai rangka khas.

Sebagai peralatan standard, e:NS1 dan e:NP1 serba baharu akan menampilkan teknologi penyambungan terkini yang terdapat di China termasuk Honda CONNECT 3.0, generasi baharu teknologi bersambung yang dibangunkan secara eksklusif untuk EV. Terdapat juga paparan audio 15.1 inci.

Selain itu, e:NS1 dan e:NP1 serba baharu direka untuk menawarkan ruang yang selamat, selesa dan pintar untuk mobiliti. Honda HR-V versi elektrik ini mempunyai Kamera Pemantauan Pemandu (DMC) yang membantu memandu dengan selamat dengan mengesan potensi tingkah laku berbahaya seperti pemanduan cuai dan tanda mengantuk yang dialami oleh pemandu.

Sekian,

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails