Sunday, March 13, 2022

ADUN PH (Bendahari DAP) 'minta sedekah' pada UMNO/BN Johor..

 

ADUN PH mahu jadi rakan pentadbiran Johor

BATU PAHAT: Pakatan Harapan (PH) Johor tidak akan terus menjadi 'pembangkang' apabila kerajaan negeri ditubuhkan, sebaliknya turut berperanan sebagai 'rakan' dalam mengurus tadbir kerajaan.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Penggaram, Gan Peck Cheng, berkata pihaknya bersedia menyokong setiap usaha kerajaan yang dirancang demi kebaikan rakyat dan akan menegur sekiranya ada perkara yang dilaksana akan membebankan kerajaan.

"Saya berharap setiap ADUN yang berada di blok bukan kerajaan akan sentiasa bekerjasama dengan kerajaan untuk membangunkan negeri Johor. Membangunkan negeri adalah hasrat utama PH dan akan menegur sekiranya berlaku perbuatan yang salah atau membebankan rakyat.

"Tugas utama setiap ADUN adalah untuk berkhidmat kepada rakyat. Kita berharap setiap ADUN yang berkhidmat perlulah jujur dan bukannya menjadi wakil rakyat untuk mengejar sesuatu atau ada kepentingan untuk diri sendiri," katanya yang juga Bendahari DAP Johor.

Pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor yang diumumkan malam tadi, Peck Cheng mengekalkan kerusi DUN Penggaram dengan majoriti undi 9,956 selepas menewaskan Ter Hwa Kwong daripada Barisan Nasional (BN), Ronald Sia Wee Yet (Perikatan Nasional) dan calon Bebas, Zahari Osman.

Mengenai usaha membangunkan DUN Penggaram, katanya, beliau akan menumpukan aktiviti kebajikan sebagaimana yang dilakukannya sejak menjadi ADUN bermula Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) lagi.

"Perkara kedua yang akan saya lakukan adalah untuk mengatasi banjir kilat yang sering berlaku di daerah Batu Pahat dan kawasan DUN Penggaram khususnya yang semakin kerap sejak akhir-akhir ini," katanya

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Ertinya, ADUN PH (Bendahari DAP itu) 'minta sedekah' pada UMNO/BN Johor.. Baru ludah jilat balik, tak malu..

Siri 2: Sambungan Analisis PRN Johor

51. Johor mengundi hari ini, 1,021 pusat mengundi dibu...  52.  Kondisi PRN Melaka sukar berulang di Johor  53. Pengundi Cina Sebentar tadi..  54. Cikgu Mala d Kemelah & Gelombang perubahan di Johor. 55. Pusat mengundi ditutup, proses kira undi bermula  56. Bubar Parlimen bergema di UMNO Johor  57. TIDAK RASMI: BN peroleh majoriti 2/3  58. BN menang majoriti lebih 50 peratus - SPR  59. Keputusan rasmi PRN Johor 2022.  60. YDP PAS menang di DUN Maharani

61. ADUN PH (Bendahari DAP) 'minta sedekah' pada UMNO/...

3 comments:

Unknown said...

Tahniah pas.. Wpun menang 1 kerusi..

Anonymous said...

Berikut daftar penggunaan bagian-bagian tubuh babi dalam berbagai macam produk:

1. Ujicoba senjata kimia: karena kesamaan jaringan kulit /daging babi dengan manusia.

2. Eskrim: gelatin mencegah kristalisasi gula dan memperlambat proses pencairan.

3. Pupuk: dibuat dari bulu babi yang diproses.

4. Mentega rendah lemak: gelatin digunakan untuk memperbaiki teksturnya.

5. Bir: gelatin digunakan untuk mencerahkan warna minuman agar tidak keruh.

6. Pelembut pakaian: asam lemak dari tulangnya memberi warna

7. Kuas cat: dibuat dari bulu babi.

8. Jus buah: gelatin membuat warnanya tampak cerah.

9. Shampo: asam lemak dari tulang digunakan untuk membuat penampilannya terlihat seperti mutiara.

10. Lilin: asam lemak dari tulang memperkeras bahan lilin (wax) dan meningkatkan titik lumernya.

Anonymous said...

Kami puas hati!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails