Friday, August 13, 2021

DAP sumbang bakul juga. Dah ikut cara PN? Pembangkang lain mana..

 

7. 8. 2021 Kami dimaklumkan bahawa 5 buah keluarga di Flat Temenggong yang sedang menjalani kuarantin memerlukan bantuan makanan.
接获通知有5户住在天猛公组屋的隔离家庭需要粮食援助。

Saya bersama YB Alan Tee Boon Tsong selaku ADUN Senai terus menghantarkan 5 set Bakul Harapan kepada keluarga tersebut.
我和士乃州议员郑凯聪立即将一些物资送去给他们应急。

.

MAKA berkata lagi Roketkini..

"[Covid-19 di negara ini semakin memburuk. Angka kes jangkitan baharu dan kematian baharu akibat wabak itu semakin meningkat saban hari. 

Sebanyak 20,780 kes jangkitan baharu dan 211 kes kematian baharu telah dicatatkan semalam. Banyak sektor ekonomi masih ditutup dan natijahnya; semakin ramai hilang mata pencarian.]


Bagus!

Lihat, Ahli Parlimen Kulai, Teo Nie Ching antaranya mengambil tindakan pantas dan proaktif untuk menyerahkan sumbangan berupa barangan keperluan makanan kepada lima keluarga di Flat Temenggong yang terpaksa menjalani kuarantin.

Cakap saja tak buat apa, tak guna. Tinggalkan gaya tindak dan carafikir di bawah serkup tempurung kolot yang anti Islam. Selangor bawah PH yang jadi negeri gagal tangani Covic-19, pun boleh berrubah. Pemimpin DAP di Selangor yang lari masuk hutan Pahang bantu durian haram pun boleh dibetulkan. 

Begitu juga Pulau Pinang bawah PH DAP, jadi negeri busuk tahi babi, dan terowong bawah laut yang gagal berfungsi, pun boleh dirundingkan. Kes air bersih minta sedekah dengan negeri jiran pun boleh diselesaikan. 

Bagaimana kes bekas KM P.Pinang dan keluarga, terpalit rasuah? Itu kerja mahkamah. Mana suara-suara team anti rasuah yang dulu sebelum DAP dapat memerintah kerajaan berdegar-degar riuh rendah sebagai anti rasuah? Mana peguam-peguam itu sekarang? Kita yakin DAP boleh kumpulkan semula.


Akhirnya...

Kepada saudara-saudara kita yang beragama Islam, kita rasa bertuah kerana agama kita adalah agama yang hebat, terutama dalam memerangi rasuah. Kita ada parti poltik Islam. Parti Islam PAS, bukan parti sekular yang terpisah dengan hari Akhirat. 

Untuk jadi pemimpin parti Islam mesti 'bersih yang ada kaitan dengan akhirat'. Contohnya bersh dari dosa besar atau dosa yang berterusan, dari sudut Islam.  Tidak boleh ada perogol seperti yang tertuduh ADUN DAP Perak, jadi pimpinan. Tidak boleh kepada perasuah, seperti yang sekarang ini tertuduh di mahkamah. 

Maka dari segi praktikalnya, PAS sudah tunjuk contoh. Itu sebabnya negeri Kelantan berhasil wujudkan 'sifar (0)' rasuah. Tertuduh pun tiada, '0' juga. Soalnya, mampukah DAP wujudkan negeri sifar rasuah di Pulau Pinang dan Selangor? Apalagi kalau untuk persekutuan Malaysia yang PH perintah 22 bulan? 

Kita yakin PH tidak akan tumbang, kalau pemerintah DAP Pulau Pinang mampu menunjukkan Pulau Pinang '0' rasuah semasa pemerintahannya!


Ikutilah siri-siri terkini kes rogol berikut..

Rogol 1:Pasngan Suami-Isteri rogol gadis di Bukit Tinggi.  Rogol 2: Dipenjara 1,050 tahun, 24 sebatan.  Rogol 3: Budak 10 tahun didapati hamil di Sarawak.... Rogol 4: Babitkan wanita kasta rendah di IndiaRogol 5: Bukti Gagalnya Barat. Perancis X dapat Me...  Rogol 6: Persundalan Elit. Pengasas Sugarbook dita...  Rogol 7: Kes Rogol ADUN Tronoh. Esok sambung lagi.  Rogol 7 (i): ADUN Tronoh. 2 kesan koyakan baharu p... Rogol 8: Da'i, rogol + setubuh di luar tabii. Rogol 9: Serah bukti dakwaan ADUN Gombak Setia ja... Rogol 10: Polis direman rogol tahanan ibu tunggalRogol 11: Mabuk punya hal, pemimpin e-dagang China.. Rogol 9 (i): Berkait Adun Gombak Setia, apa jadi l...

2 comments:

Anonymous said...

Seorang barua Pee H menulis konon kerajaan P N tidak membantu rakyat konon sebenarnya rakyat dibantu oleh wang simpanan sendiri dan moratarium.

Respon kita:

Mengapa puak Pee H banyak sembang tetapi Pee H sendiri tidak hulurkan wang kepada rakyat supaya rakyat tidak menggunakan wang simpanan sendiri di waktu wabak covid ini?

Barua Pee H nak kencing rakyat pun agak-agaklah sebab rakyat sekarang tidak bodoh. Puak Pee H suka sembang lebat babi pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak !

Fakta: Kerajaan PN telah memberi bantuan kewangan kepada rakyat yang layak sejak 2020 lagi. Bahkan badan pengurusan zakat turut membantu meringankan beban rakyat.

Kita masih ingat jasa kera jaan Pee H yang telah memberi 30 hengget kepada rakyat untuk menghapuskan kemiskinan rakyat.

Jika puak Pee H masih memerintah sekarang , mungkin ramai rakyat akan mati kerana kebuluran dan ketiadaan vaksin kerana abang besar roket kata kera jaan Pee H tak ada wang ma ! Wang untuk rakyat tak ada tetapi ada wang untuk puak roket.

Anonymous said...

Hoi RBA ternakan puak kafir harbi roket nak kencing rakyat pun agak-agaklah. Dedak roket telah menjadikan puak RBA lebih bodoh dari lembu.

Fakta: Puak pembangkang dan puak kluster makamah telah menpertikai keputusan Agong membenarkan PM meneruskan tugas maka sudah jelas puak pembangkang dan puak kluster makamah telah bersikap biadap dan derhaka pada Agong.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails